Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سیل بیش از ۱۴ روستا در استان به ویژه در شهرستان چایپاره را درگیر کرده و هلال احمر استان در حال امدادرسانی و توزیع اقلام زیستی میان آسیب دیدگان است، افزود: از دو روز گذشته که بارندگی‌های شدید و سیل آسا را شاهد هستیم و به ویژه در شمال استان روستاهای شهرستان‌های چایپاره، چالدران، پلدشت و خوی این بارندگی‌های خسارات وارد کرده و بیش از ۱۴ روستای این شهرستان‌ها در گیر سیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این اقلام امدادی و زیستی شامل هشت دستگاه چادر، ۲۵۰ تخته پتو، ۶۴ عدد موکت و دیگر اقلام زیستی و غذایی است که بین حادثه دیدگان متأثر از سیل و آبگرفتگی روزهای گذشته در استان توزیع شده است.

جعفرزاده با بیان اینکه در پی این اتفاق ۱۰ تیم عملیاتی هلال احمر استان شامل ۳۲ امدادگر و داوطلب برای امدادرسانی وارد عمل شدند، گفت: تیم‌های عملیاتی از شعب چایپاره، چالدران، پلدشت و خوی به مناطق اعزام شدند و در مجموع چهار دستگاه خودروی کمک‌دار و ۳ دستگاه آمبولانس برای امدادرسانی استفاده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: بر اساس برآوردهای اولیه برابر گزارشات دریافتی نیروهای عملیاتی تا ساعت ۲۳:۲۱ شب گذشته بیشترین آبگرفتگی مربوط به روستاهای اعلامی در شهرستان چایپاره بوده که نیروهای عملیاتی تا کنون نسبت به تخلیه آب از منازل روستایی و محل‌های نگهداری احشام و علوفه دامی اقدام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در روستای آغجا قشلاق شهرستان خوی نیز ۱۰ باب منزل مسکونی توسط نجات گران آب از محوطه منازل تخلیه شده است، گفت: همچنین تیم‌های عملیاتی در ارزیابی این روستاهای متأثر از سیل، ۷۰ باب منزل را مورد ارزیابی قرار دادند که ۵۱ منزل به علت آبگرفتگی توسط امدادگران تخلیه شد.

۷۱ امدادگر هلال احمر استان در قالب ۱۹ تیم به هموطنان محصور در سیل و آب‌گرفتگی، خدمت‌رسانی کرده‌اند.

در پی بارندگی‌های دو روز اخیر ۱۴ روستای شهرستان‌های چایپاره، چالدران، پلدشت، خوی و پیرانشهر تحت تأثیر سیل و آب‌گرفتگی بوده است.

کد خبر 5203499

منبع: مهر

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی سیل امداد رسانی ویروس کرونا شب قدر آمار کرونا کرمانشاه گرگان شیوع کرونا بوشهر اردبیل عکس استانها واکسن کرونا ماه مبارك رمضان شب های قدر انتخابات 1400 بارش باران هلال احمر استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۷۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فوتی ارتفاعات شیخ حمزه لو پلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛ مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:ساعت ۱۳:۰۸ دقیقه روز دوشنبه ۱۱اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ درخواست فوریت‌های پزشکی جهت دسترسی به فوتی در ارتفاعات شیخ حمزه لو پلدشت به مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان گزارش شد.   وی افزود:نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان پلدشت بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.   محبوبی افزود:پس از ۴ ساعت صعود در ارتفاعات و جستجو، نجاتگران به فوتی دسترسی پیداکردند و بعد از انتقال به پایین دست، فوتی تحویل مراجع ذی صلاح شد.   وی گفت:فرد فوتی پسر ۲۰ ساله بود که برای جمع آوری گیاهان کوهی به ارتفاعات صعود و بر اثر افتادن از صخره جانباخته بود

دیگر خبرها

  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • ۳مصدوم و ۳ حادثه دیده در حادثه واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب _مهاباد 
  • تلاش ۶ ساعته برای دسترسی به فوتی ارتفاعات پلدشت
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فوتی ارتفاعات شیخ حمزه لو پلدشت
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان