Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@02:25:20 GMT

واگذاري خودرو به جانبازان در حال پيگيري است

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۷۸۹۹

خبرگزاری آریا- معاون تعاون و امور ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: واگذاری خودرو به جانبازان واجد شرایط به‌صورت جدی در حال پیگیری است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از «ایثار»، محمود پاکدل با اشاره به دستور دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور در مورد واگذاری خودرو به جانبازان واجد شرایط گفت: دستور معاون اول رییس جمهور به وزارت صمت جهت واگذاری خودرو به جانبازان واجد شرایط ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای این دستور تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت صمت و دو خودروساز ایران‌خودرو و سایپا منعقد کرده که برابر توافقات انجام‌شده بنیاد شهید و امور ایثارگران اولویت‌های واگذاری خودرو به جانبازان و همچنین نوع خودرو را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است.
وی افزود: در راستای اجرای دستور معاون اول رییس جمهور نشست‌ها و تفاهم‌نامه‌هایی با سرپرستان وقت و وزیر صنعت، معدن و تجارت منعقد و مقرر شده است واگذاری خودرو به جانبازان بالای 50 درصد با اولویت جانبازان 70 درصد و قطع نخاعی صورت گیرد. علاوه بر این دو خودروساز بزرگ کشور متعهد به واگذاری خودرو شده‌اند و نوع خودروی واگذاری نیز در صورت جلسات مربوطه مشخص‌شده است.
پاکدل با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای اجرای دستور واگذاری خودرو گفت: از آنجا که طبق قانون مسئولیت واگذاری خودرو در حیطه وظایف و اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت است طی چند روز گذشته آقای اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با معاون اول رییس جمهور و وزیر صمت مجدداً جلساتی داشته‌اند که با دستور معاون اول رییس جمهور به وزیر صمت مقرر شده است اقدام لازم به‌منظور اجرایی شدن این موضوع صورت گیرد.
پاکدل در پایان با بیان اینکه در زمان تدوین بودجه 1400 پیگیری‌های جدی و مذاکره با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌منظور تعیین محل تأمین منابع ماده 45 توسط مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت گرفت، افزود: نمایندگان محترم مجلس با نگاهی دیگر؛ بند «ز» تبصره 7 قانون بودجه سال 1400 را به‌منظور فروش خودرو به جانبازان با تقسیط 5 ساله به تصویب رساندند. به‌این‌ترتیب ازآنجاکه هرگونه تغییر در این مصوبه نیازمند ارائه طرح توسط نمایندگان محترم و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی است لذا به‌منظور پیشگیری از هرگونه تأخیر، بنیاد شهید و امور ایثارگران دستور معاون محترم رییس جمهور به وزیر صمت برای تأمین خودروی جانبازان را در اولویت کاری قرار داد که امیدواریم این مهم در آینده نزدیک محقق شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خودرو جانبازان بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذاری خودرو به جانبازان معاون اول رییس جمهور دستور معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۷۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند

آفتاب‌‌نیوز :

رضا شرفخانی دبیر کل کانون کهنه سربازان جنگ ایران و عراق در مصاحبه خبرنگار با آفتاب نیوز گفت: عدم تطابق رشد بی رویه تعداد شاغلین بنیاد با وظایف و اموری که باید انجام پذیرد، یکی از عوامل اصلی عدم رسیدگی شایسته به امور ارباب رجوع است.

وی افزود: اکثر پرسنل پرشمار بنیاد به دلیل عدم آشنایی و قرابت با روحیات و مشکلات جانبازان و آزادگان و نداشتن تخصص لازم، ناکارامد بوده و فقط از بودجه بنیاد ارتزاق می‌کنند. در صورتی که این بودجه می‌تواند صرف حل معضلات این جامعه شریف باشد. این به نحوی است که شاغلین پرشمار غیر متخصص با مراجعه ایثارگران به بنیاد، تنها نقش یک اپراتور را ایفا و توان حل مشکلات جامعه هدف را ندارند.

وی اذعان کرد: به دلایل مطرح شده معلولین، مجروحین و آزادگان جنگ تحمیلی خواستار منفک شدن کامل از بنیاد شهید و امور ایثارگران و تجمیع در قالب انجمن یا سازمان مستقل کهنه سربازان وطن، ذیل وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و با حضور موثر نمایندگان انجمن کهنه سربازان وطن، قرار گیریم. چون ما مدافع وطن، ناموس و مرز‌های مقدس و تمامیت ارضی کشور در زمان جنگ تحت فرمان و زیرمجموعه وزارت دفاع بوده ایم.

شرفخانی گفت: بار دیگر بر این حق مشهود، قانونی، غیر قابل کتمان و پیشرانه اقتصاد کل کشور (غرامات جنگ) به فضل خداوند منان و اراده و خواست قاطبه بزرگ آسیب دیدگان جنگ تحمیلی (کهنه سربازان وطن) تاکید نموده و تا رسیدن به هدف غائی خویش از پای نخواهیم نشست. وقت آن رسیده تا همه آنان که در صدد ایجاد موانع و کاشتنن بذر ناامیدی در دل‌ها و اراده‌های آهنین جامعه بزرگ ایثارگران و جانبازان بودند نا امید شوند.

دیگر خبرها

  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • اکثر پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند