Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-07@04:25:25 GMT

پیش رو بودن روزهای سخت برای تامین برق در تابستان

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۷۹۳۰

پیش رو بودن روزهای سخت برای تامین برق در تابستان

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در تابستان با ماراتون بسیار سختی در بحث برق مواجه هستیم، اما امیدواریم با همکاری مردم و حمایت مسئولان خوزستان از صنعت برق بتوانیم از این شرایط دشوار به خوبی عبور کنیم.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، همایون حایری شامگاه یکشنبه (12 اردیبهشت) در سفر به اهواز در جلسه صنعت برق خوزستان، با بیان اینکه ممکن است از خردادماه در بحث برق با مشکل مواجه شویم، افزود: اگر کاهش تولید نیروگاه‌های برق‌آبی را حساب کنیم حدود هفت یا هشت هزار مگاوات کمبود برق وجود دارد؛ البته همه تلاشمان را خواهیم کرد تا در این زمینه دچار مشکل نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: سال گذشته 4 هزار مگاوات کمبود برق در شبکه وجود داشت که با پشتیبانی استانداران و اقدامات مدیریت مصرفی، همکاری صنایع، کشاورزی و ادارات دولتی این کمبود جبران شد و به سلامت از تابستان عبور کردیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: امسال علاوه بر آن، سه چهار هزار مگاوات دیگر نیز بخاطر کاهش بارندگی و نبود واحدهای برق‌آبی در مدار کمبود خواهیم داشت که نیاز است برای جبران آن اقدامات مدیریت مصرف و همکاری‌های قبلی را جدی‌تر و قوی‌تر داشته باشیم.

حایری ادامه داد: خوزستان نقش تعیین کننده‌ای در این میان دارد، چرا که حدود هشت تا 9 هزار مگاوات در تابستان برق مصرف می‌کند که با حمایت استاندار با تجربه‌ای که دارد باید مصرف انرژی را پایین بیاوریم.

وی افزود: یکی از راه‌ها کاهش ساعت اداری است تا بعد از پایان ادارات و خارج شدن سیستم سرمایشی آنها از مدار، مصرف انرژی کاهش یابد و آب کمتری در نیروگاه‌های برق‌آبی استفاده شود. راه دیگر این است که نیروگاه‌ها و شرکت‌هایی که مازاد تولید برق دارند آن را به شبکه تزریق کنند تا بخشی از کمبود تولید برق جبران شود.

استاندار خوزستان: صنعت برق هر تصمیمی بگیرد آن را اجرایی خواهیم کرد

قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار خوزستان نیز در این جلسه با اشاره به بحث کاهش ساعت کاری ادارات برای مدیریت مصرف برق در استان گفت: وزارت نیرو و صنعت برق هر تصمیمی را در این خصوص بگیرد ما آن را اجرایی خواهیم کرد.

وی عملکرد صنعت برق استان خوزستان را خوب توصیف کرد و افزود: در سدهایی که دارای نیروگاه برق‌آبی هستند تلاش شده تا وضعیت آب آن‌ها به شکلی نباشد که به تولید برق برای استان و کشور لطمه‌ای وارد شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در هفته‌های اخیر جلسات بسیاری را در زمینه تنش آبی که ممکن است برای آب شرب، آب کشاورزی، نیشکر، صنعت و … به وجود بیاید برگزار شده است تا وضعیت را بررسی کنیم و یکی از مهمترین جمع‌بندی‌های این جلسات آن بوده که از آب سدها برای شرب و کشاورزی در حدی استفاده شود که به تولید برق لطمه‌ای وارد نشود.

سلیمانی دشتکی با اشاره به بحث کاهش ساعت کاری ادارات برای مدیریت مصرف برق در استان گفت: صنعت برق هر تصمیمی را در این خصوص بگیرد ما آن را اجرایی خواهیم کرد. در این زمینه محدود شدن ساعت کاری ادارات و استفاده از دیزل ژنراتورهای ادارات و امکانات آن‌ها برای تامین برق مورد نیاز استان از اقدامات مورد نظر است که اجرایی خواهد شد.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) همایون حائری وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران همایون حائری وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو هزار مگاوات مدیریت مصرف وزارت نیرو تولید برق صنعت برق برق آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۷۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم وضعیت رودخانه دز پس از طغیان روزهای اخیر

در پی بارش‌های اخیر سیل آسا در استان خوزستان و شهرستان دزفول باعث افزایش دبی رودخانه دز شد.

علیرضا خردمند فرماندار ویژه شهرستان دزفول در گفتگو با خبرنگاران در دزفول با بیان اینکه با توجه به تکمیل شدن ظرفیت سد دز، دبی خروجی سد به ۶۰۰ متر مکعب در ثانیه رسید، اظهار داشت: افزوده شدن آورد ۲۰۰ مترمکعب در ثانیه آب در مسیر عبوری پایین دست سد دز، دبی عبوری از رودخانه دز در محدوده دزفول به ۸۰۰ متر مکعب بر ثانیه خواهد رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

فرماندار ویژه دزفول گفت: دستور تعطیلی بوستان‌های ساحلی این شهر صادر و عملیات تخلیه خودرو‌ها از این بوستان‌ها نیز آغاز شده است. وی از شهروندان خواست از نزدیک شدن به بستر رودخانه دز و حضور در پارک‌های ساحلی تا عادی شدن شرایط به طور جدی خودداری کنند.

فرماندار ویژه دزفول گفت: شرایط سد دز و دبی خروجی این سد به طور مستمر از طریق سازمان آب و برق خوزستان رصد و متناسب با آن تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود. ۱۷۵ میلیمتر بارندگی طی روز‌های پنجشنبه و جمعه در شهرستان دزفول موجب آبگرفتگی شدید معابر و خسارت به زیرساخت‌های کشاورزی و عمرانی شهرستان دزفول شد.

 

دیگر خبرها

  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • قبض‌های نجومی برق در تابستان
  • شربت توت فرنگی بهترین نوشیدنی برای روزهای گرم تابستان
  • ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز
  • فیلم وضعیت رودخانه دز پس از طغیان روزهای اخیر
  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی