Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-07@20:42:33 GMT

مدیریت هزار مگاوات برق در ادارات دولتی

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۸۰۸۶

مدیریت هزار مگاوات برق در ادارات دولتی

معاون هماهنگی توزیع توانیر با بیان اینکه هزار مگاوات از کمبود برقی که وجود دارد در ادارات دولتی قابل مدیریت است، گفت: لازم است در دستگاه‌های اجرایی این میزان صرفه‌جویی را انجام دهیم.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، غلامعلی رخشانی مهر شامگاه یکشنبه (12 اردیبهشت) در جلسه صنعت برق خوزستان که با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و استاندار خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت و استخراج غیر قانونی رمز ارزها (بیت کوین) در کشور مردم را آزار می‌دهد، اظهار کرد: در این زمینه وزارت کشور و وزارت اطلاعات پای کار آمده است و در برخی استان‌ها کمیته‌هایی برای مقابله با فعالیت و جمع‌آوری رمز ارزها با ریاست مدیرکل امنیتی استانداری تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از استاندار خوزستان درخواست داریم تا این کمیته را در خوزستان و با ریاست مدیرکل امنیتی استانداری مانند سایر استان‌های کشور تشکیل دهد تا نسبت به جمع‌آوری این رمز ارزها در خوزستان اقدام شود.

رخشانی مهر خاطرنشان کرد: ظرفیت رمز ارزها در کشور 500 مگاوات است که باید نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام شود.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) غلامعلی رخشانی مهر وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو رمز ارزها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۸۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات افزایش ۹ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون در راستای کمک به کاهش ناترازی، اشتغال‌زایی و ایجاد برق پایدار در شبکه سراسری حدود ۹ هزار مگاوات افزایش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هادی مدقق، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان شرکت مادرتخصصی برق حرارتی اظهار داشت: این اقدام از طریق سنکرون 46 واحد جدید نیروگاهی به ظرفیت 6 هزار و 584 مگاوات، رفع محدودیت نیروگاه‌های بخاری و افزایش توان عملی نیروگاه‌های گازی موجود به ظرفیت دو هزار مگاوات و 380 مگاوات واحدهای مقیاس کوچک محقق شده است.

وی ادامه داد: واحدهای سنکرون شده جدید شامل 32 واحد گاز در نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی هنگام، ایران ال ان جی(سه واحد)، قشم پاسارگارد، آریان زنجان(دو واحد)، مهتاب کویر(دو واحد)، شهید باکری(دو واحد)، تربت‌حیدریه، فولاد بوتیا، دوکوهه، فولاد مبارکه(دو واحد)، المینیوم المهدی، فولاد غرب آسیا، سبزوار، گل‌گهر و واحدهای گازی کوچک میانرود، زاهدان(سه واحد)، صبای دهلران(چهار واحد)، پتروشیمی کردستان(سه واحد) و پتروشیمی کرمانشاه مجموعا به ظرفیت چهار هزار و 490 مگاوات بوده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: همچنین در این مدت 14 واحد بخار در نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی جهرم، هریس، ارومیه(دو واحد)، چابهار، بعثت پارس‌جنوبی(دو واحد)، غرب‌کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد، سبلان(دو واحد) و کربنات سدیم سمنان نیز با ظرفیت دو هزار و 171 مگاوات به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است.

مدقق تاکید کرد: این واحدهای بخار جدید بدون مصرف سوخت اضافی و از طریق حرارت اگزوز واحد گاز قبلی در حال فعالیت هستند و احداث این واحدها منجر به صرفه‌جویی سه میلیارد و 250 میلیون مترمکعبی مصرف سوخت در طول سال شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان دولت سیزدهم بیش از 9 هزار مگاوات دیگر به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده خواهد شد، یادآور شد: در دهه 90 شمسی سالانه به طور متوسط کمتر از دو هزار مگاوات نیروگاه به بهره‌برداری رسیده است که در دولت سیزدهم و در طی دو سال اخیر این عدد سالانه به بیش از چهار هزار مگاوات افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان شرکت مادرتخصصی برق حرارتی با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور با افتتاح پروژه‌های جدید در دولت سیزدهم به 75 هزار و 584 مگاوات رسیده است، بیان کرد: در حاضر حاضر 628 واحد تولید برق حرارتی در 145 نیروگاه کشور وظیفه تامین 94 درصد انرژی مورد نیاز مشترکان سراسر کشور را بر عهده دارند.

مدقق در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه بخش اعظم تولید برق کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است؛ از این رو افزایش قابل توجه ظرفیت این واحدها در دولت سیزدهم موجب تامین انرژی پایدار و مطمئن برای مشترکان سراسر کشور در روزهای اوج مصرف تابستان شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مناسب سازی ورودی ادارات دولتی و محیط شهری برای معلولان و جانبازان
  • ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تسریع شود
  • جزئیات افزایش ۹ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • ببینید | افشای بخشی از لایحه حجاب و عفاف توسط نماینده مجلس: اتصال تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی به فراجا
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب