Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@09:48:49 GMT

پایش مرزها با فناوری و تجهیزات به روز

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۸۱۶۹

پایش مرزها با فناوری و تجهیزات به روز

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر لزوم پایش مرزها با فناوری و تجهیزات به روز گفت: ارتقاء مرزبانی از اولویت های ناجا بوده و تاکنون تحولات خوبی در مرزبانی صورت پذیرفته و تلاش داریم مرزبانی را در ابعاد سازمان، ساختار، آموزش و غیره تقویت کنیم.

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در نشست با فرمانده مرزبانی ناجا، معاونان و فرماندهان استان های مرزی با عرض قبولی طاعات و عبادات همکاران در ماه مبارک رمضان، گفت: شهادت آقا امیر المومنین علی (ع) را تسلیت عرض می کنیم و امیدواریم بتوانیم از فیوضات شب های قدر بهره کافی را ببریم و با دعای ارادتمندان حضرت علی(ع) در این ایام، مشکلات کشور مرتفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فیوضات شب های قدر و عدالت امیرالمومنین علی (ع)، افزود: ما به عنوان کسانی که از شیعیان و محبان حضرت امیرالمومنین علی (ع) هستیم، سعی کنیم در زندگی شخصی و اداری عدالت ایشان را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با تبریک روز معلم و روز کارگر، از اقدامات مرزبانان در تأمین امنیت پایدار مرزهای کشور تقدیر و تشکر کرد و گفت: همکاران ما در مرزبانی در سالیان اخیر اقدامات شایسته ای انجام دادند و این موضوع در دوره اخیر از حرکت و پیشرفت مطلوبی برخوردار شده و امیدواریم شاهد شکوفایی و تحول مرزبانی بیش از پیش باشیم.

 اشتری با اشاره به تصویب طرح جامع فرماندهی مرزبانی ناجا توسط فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: یکی از افتخارات مرزبانی ساختار جدید آن است که با پیگیری های نیروی انتظامی و ستاد کل نیروهای مسلح، مورد تصویب رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ساختار مرزبانی باید کامل اجرا شود، افزود: ارتقاء مرزبانی از اولویت های ناجا بوده و تاکنون تحولات خوبی در مرزبانی صورت پذیرفته و تلاش داریم مرزبانی را در ابعاد سازمان، ساختار، آموزش و غیره تقویت کنیم.

فرمانده ناجا تأکید کرد: بخش قابل ملاحظه ای از تقویت و الحاق های نیروی انتظامی به مجموعه مرزبانی بوده چرا که تقویت مرزبانی تأثیر زیادی در امنیت ملی دارد و این تقویت در سال جاری و سال آینده و در اولویت های 16 گانه ناجا ادامه خواهد داشت.

وی به وسعت مأموریت های نیروی انتظامی در دریا اشاره کرد و گفت: تقویت مرزبانی در دریا باید دنبال شود و فرماندهان استان های مرزی باید از تمامی ظرفیت های خود در این زمینه بهره مند شوند.

اشتری با تأکید بر هوشمندسازی مرزبانی، اظهار کرد: مرزبانی باید از فناوری و تجهیزات به روز بهره مند باشد و مرزهای ما با فناوری های روز کنترل و پایش شود و نیاز است در این زمینه هوشمندسازی در مرزبانی ارتقاء پیدا کند.

وی اشراف اطلاعاتی را از مهمترین مأموریت های نیروی انتظامی دانست و گفت: معاونت اطلاعات مرزبانی باید اشراف اطلاعاتی را در مرز و عمق 50 کیلومتری داشته باشد و از هر نظر این اشراف باید افزایش پیدا کند، یکی از موضوعات اشراف، رصد فضای مجازی است که این موضوع باید با همکاری مرزبانی و پلیس فتا دنبال شود.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: خرید و فروش سلاح، مهمات و مواد مخدر در فضای مجازی آسیب دارد، بر فضای مجازی اشراف و تهدیدات را احصاء کنیم و مراقب فضای حقیقی باشیم.

 اشتری آموزش را مهمترین مولفه رزمی مرزبانان دانست و اظهار کرد: آموزش و حرفه ای شدن از اولویت های ما است و این امر باید استمرار داشته باشد، دانشجویانی که دانشگاه فارغ التحصیل می شوند باید در امور تخصصی و عملیاتی به کارگیری شوند.

وی با اشاره به شعار سال و نقش مرزبانی در این مسیر، خاطرنشان کرد: مرزبانی در راستای شعار سال باید از قاچاق کالا و قاچاق کالای مخرب به کشور جلوگیری کند و از طرفی دیگر از خروج کالاهای اساسی و سرمایه های کشور به خارج از مرزها ممانعت به عمل آورد.

فرمانده ناجا مولفه امنیت در مرز را اولویت عنوان کرد و تصریح داشت: می توانیم با انسداد مرز و احداث یگان های مرزی، قدرت مرزبانی را در دفاع از مرزها افزایش دهیم و از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری کنیم.

اشتری نیروی انسانی را از سرمایه های ناجا دانست و خاطرنشان کرد: کارکنان مرزبانی از سلامت بالایی برخوردار هستند و جذب این عزیزان با دقت بیشتر صورت می پذیرد، نیروی انسانی مرزبانی باید روحیه جهادی و تدین داشته باشد و صیانت از آنها باید در اولویت فرماندهان قرار گیرد.

وی به انتخابات پیش رو پرداخت و گفت: وظیفه شرعی و قانونی ما و خانواده و اقوام است که در انتخابات شرکت کنیم و فرد اصلح را انتخاب کنیم.

بر اساس اعلام سایت پلیس، اشتری همچنین در دیداری دیگر با دو تن از خانواده شهدای مرزبانی ناجا گفت: شهدا مایه فخر همه ما هستند و خدمت به آنها برای بنده یک توفیق بزرگ است.

وی افزود: امنیت، آرامش، عزت و اقتدار کشور را مرهون جانفشانی و ایثارگری های شهیدانی دانست که بدون ادعا و بی منت جان خود را برای دفاع از خاک این مرز و بوم کشور در طبق اخلاص گذاشتند. شهدا مایه فخر همه ما هستند و خدمت به خانواده شهدا برای بنده یک توفیق بزرگ است.

وی دیدار با خانواده شهدا را برای خود و سایر همکاران مایه افتخار دانست و بیان داشت: ما برای همیشه مدیون خون پاک شهدا هستیم و امیدواریم با حفظ اقتدار و امنیت کشور، ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم.

 اشتری با اشاره به اینکه امنیت و آسایش و ثبات کنونی مدیون خون پاک شهدا و دعای خیر خانواده آنهاست، افزود: ان شاءالله ما شرمنده شهدا نشویم و مطمئن باشید هر آنچه که در توان داریم برای امنیت کشور در طبق اخلاص خواهیم گذاشت تا هموطنانمان از آرامش و آسایش برخوردار باشند.

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: هریک از شهدا با نثار خون خود بالاترین خدمت را به کشور و نظام مقدس ایران اسلامی کرده اند و امیدواریم بتوانیم زحمات خانواده آنان را جبران کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ناجا مرزبانی ناجا سردار حسین اشتری نیروی انتظامی نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۸۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر

ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی خود است؛ طرحی بلندپروازانه که هدف آن برآورده‌کردن نیازهای این کشور در حوزه نیروی دریایی است.

به گزارش ایسنا، خبرها حاکی از آن است که ناو هواپیمابر ترکیه قرار است از فناوری «استوبار» (STOBAR) استفاده کند.

در این فناوری هواپیماها بدون کمک منجنیق‌های روی عرشه و تنها با نیروی حاصل از موتور خود به پرواز درمی‌آیند.

در همین راستا، عرشه این ناوها را مانند سکوهای پرش اسکی، شیب‌دار می‌سازند.

بااین‌حال، ازآنجاکه بیشتر هواپیماهای استفاده‌شده روی این ناوها از قابلیت فرود عمودی بهره‌مند نیستند، کابل‌های فرود همچنان در هنگام فرود به هواپیماها کمک می‌کنند.

به گزارش «کلش ریپورت»، طول این کشتی ۲۸۵ متر، عرض آن ۷۲ متر و وزن آن ۶۰ هزار تُن خواهد بود. همچنین بر اساس گزارش‌ها، حداکثر سرعت این ناو هواپیمابر ترکیه به ۲۵ متر خواهد رسید.

بر اساس طرح اولیه آنکارا، این نا هواپیمابر ظرفیت حمل ۵۰ جنگنده را خواهد داشت که ۲۰ فروند از آن‌ها روی عرشه و ۳۰ فروند در آشیانه ناو نگهداری خواهند شد.

این ناو می‌تواند برای پرواز پرنده‌های مختلفی مورداستفاده قرار گیرد، از جمله جنگنده‌های «آنکا ۳»، هواگرد نظامی سبک «هورجت»، پهپاد «بیرقدار کیزیلما» و پهپاد «بیرقدار تی‌بی ۳».

طراحی و ساخت این ناو بر عهده دفتر طراحی پروژه نیروی دریایی ترکیه است؛ نهادی که گرچه تا امروز چندین ناوچه و ناوشکن تولید کرده، اما تجربه‌ای در حوزه ناو هواپیمابر ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • مرزبانان کشور برای دفاع ازمرزها و انقلاب دراوج آمادگی قرار دارند
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر