Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@04:58:37 GMT

ممنوعیت برپایی مراسم شبهای قدر در فضاهای مسقف

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۸۱۸۱

ممنوعیت برپایی مراسم شبهای قدر در فضاهای مسقف

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شهرهای قرمز و نارنجی برپایی مراسم شبهای قدر در فضاهای مسقف مانند مساجد و حسینیه ها ممنوع است که در شب نوزدهم رمضان برخی در مشهد این موضوع را رعایت نکردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد باباخانی افزود: گزارش مساجد و حسینیه هایی که در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مشهد مراسم احیاء برگزار کردند به سازمان تبلیغات اسلامی ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بر طبق دستورالعملها مراسم شبهای قدر در مناطق قرمز و نارنجی به لحاظ میزان ابتلا به کرونا در فضای باز برگزار می شود اما در مناطق زرد رنگ در فضای بسته نیز قابل برپایی است.

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مشهد ۵۰ نقطه اجازه برگزاری مراسم احیا را در فضای باز دارند که کارشناسان بهداشت محیط بر روند اجرای این مراسم نظارت دارند.

باباخانی افزود: هتلها و اماکن اقامتی نیز برای مسافرانی که برای انجام امور ضروری به شهرستانهای قرمز و نارنجی وارد شده اندخدمات ارائه می کنند.

وی ادامه داد: رعایت فاصله گذاری چهار متر مربع بین ۲ نفر، ممنوعیت توزیع نذورات، برپایی مراسم حداکثر طی ۲ ساعت، ضد عفونی کردن سطوح و استفاده از ماسک از شروط برگزاری مراسم شب های قدر است.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه این جمعیت توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت حیدریه و دانشکده های علوم پزشکی تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شود.

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۳۹۴ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ طی شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۲ هزار و ۴۸۴ تن رسید.

در این مدت ۱۸ هزار و ۶۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۲ هزار و ۷۱۱ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۸۵۵ نفر رسید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شب قدر اعمال شب بیست و یکم ماه رمضان اعمال مشترک شب های قدر علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۸۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟

به گزازرش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 

در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه