Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@00:08:39 GMT

آرامش با ورود مهمان‌های ناخوانده رفت

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۸۱۹۴

آرامش با ورود مهمان‌های ناخوانده رفت

همشهری آنلاین _ ثریا روزبهانی:  این مددسرا که سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی شد به گفته ساکنان شهرک استقلال باری بر روی مشکلات این محله اضافه کرده است. در شرایطی که سال‌ها است اهالی شهرک استقلال برای گرفتن سند خانه‌هایشان و افزایش تراکم ساخت‌وساز و حل و فصل مشکلات ناشی از همجواری با صنایع، تلاش می‌کنند و هنوز هم به جایی نرسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معضلات و آسیب‌های ناشی از فعالیت مددسرا که چندین بار موضوع انتقال آن منتفی شد عرصه را بر مردم این محله تنگ ترکرده است. از جمله مهم‌ترین مشکلاتی که در این‌باره برای این شهرک‌نشینان ایجاد شده، افزایش سرقت‌های خرد و احساس ناامنی است، به‌ویژه در ساعت‌های تاریکی که خلوت بودن همیشگی معابر محله به آن دامن می‌زند. در گزارش پیش رو به این موضوع پرداخته‌ایم.  

تجمع و حتی عبور و مرور کارتن‌خواب‌ها و معتادان در محله می‌تواند مشکلات و آسیب‌های فراوان اجتماعی و روانی را برای مردم به دنبال داشته باشد. «یوسف غیاثوند»، معتمد و فعال اجتماعی شهرک استقلال، که سابقه چندین دوره دبیری شورایاری این محله را هم دارد، در این‌باره به همشهری محله می‌گوید: «به رغم وعده‌های داده شده طی سال‌های اخیر، متأسفانه گرمخانه‌ای که در سال‌های اخیر پای افراد معتاد و کارتن‌خواب را در شهرک استقلال باز کرده، جمع‌آوری نشده است. مددجویان این گرمخانه هیچ‌کدام بومی منطقه نیستند و تا آنجا که ما پیگیر بودیم، متوجه شده‌ایم اینها از مناطق، شهرها و شهرک‌های اطراف مانند اسلامشهر، شهریار، قلعه حسن خان، شهر قدس، خلیج شماره ۲، یافت‌آباد و احمدآباد مستوفی به منطقه ۲۱ و شهرک استقلال آمده‌اند.

نه تنها به وعده‌های داده شده برای جابه‌جایی گرمخانه عمل نشد که حتی نتوانستند مانع از پرسه‌زنی و تجمع آنها در محله شوند. قرار بودترتیبی اتخاذ شود که تا زمان انتقال گرمخانه به نقطه‌ای دیگری از منطقه که مسکونی نباشد، جلو حضور مددجویان در محدوده مسکونی گرفته شود که این اتفاق هم نیفتاد. زباله گردی، سرقت‌های خرد و مخدوش شدن چهره محله، کمترین مشکلاتی است که این افراد برای این محله ایجاد کرده‌اند. اکنون جابه‌جایی و استعمال موادمخدر و انداختن ترس در دل خانواده‌ها که مبادا اتفاقی برای کودکان و بانوان بیفتد هم به موارد فوق اضافه کنید تا متوجه شوید که مردم محله تا چه میزان از این موضوع ناراضی هستند.»

یوسف غیاثوند/ معتمد شهرک استقلال دسترسی که مسدود نشد

غیاثوند درباره اینکه آیا دسترسی مددجویان مددسرا به شهرک مسدودشده است هم می‌گوید: «به انتهای خیابان «عرفانی» که گرمخانه در آنجا قرار دارد، بروید. قرار بود در آنجا فنس بکشند تا دسترسی‌اش به محله مسدود شود و از کنار دیوار کارخانه «دکتر عبیدی» مسیری ایجاد شود که آنها را به سمت جاده مخصوص هدایت کند.
اما با وجود تعهدی که در این‌باره داده شد، به وعده‌هایشان عمل نکردند. متأسفانه تاکنون از اتومبیل ۲ نفر از ساکنان محله در همین خیابان عرفانی سرقت شده و با وجود پیگیری‌ها و پیام‌هایی که در این‌باره به شهردار و افراد مختلف داده شده است، هنوز نه اتفاقی افتاده و نه جوابی دریافت کرده‌ایم. تنها جوابی که در این مدت گرفته‌ایم، «فقط پیگیری می‌کنیم و در دست اقدام است.» را شنیده‌ایم.» «مهدی بهرامی»، دبیر شورایاری شهرک استقلال، درباره مشکلاتی که فعالیت مددسرا منطقه ۲۱ برای ساکنان این محله ایجاد کرده است به همشهری محله می‌گوید: «برای پیگیری این موضوع، گفت‌وگویی با آقای «مصطفی بیگی»، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه انجام دادم که ایشان بیان کرد فرصتی برای جابه‌جایی مددسرا داده شود تا با انجام این کار مشکلات چندین ساله محله با کارتن‌خواب‌ها و معتادان به پایان برسد.»

سرقت‌های روزانه در محله

یکی از مشکلاتی که مردم محله را حسابی کلافه و عصبانی کرده، سرقت‌هایی است که تقریباً هر روز در محله اتفاق می‌افتد: «از جمله مشکلاتی که برای محله ایجاد شده است و مردم آن را گزارش می‌کنند، سرقت‌های خرد ی است که تقریباً هر روز در محله اتفاق می‌افتد و هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شویم متوجه می‌شویم که باتری و کامپیوتر و وسایل یک خودرو سرقت شده است. موضوع بعدی به زباله‌گردی این افراد بر می‌گردد. متأسفانه در طول روز، همه مخازن زباله شهرک را برای پیدا کردن مواد قابل بازیافت بر روی زمین خالی می‌کنند و در برخی مواقع زباله‌ها در داخل کوچه‌ها و خیابان‌ها پخش می‌شوند. این موضوع جدا از مخدوش کردن چهره محله با توجه به گرمای هوا و به سبب زیست‌محیطی نیز برای مردم محله مشکل‌ساز شده است.»

بوستان‌های محله در تسخیر کارتن‌خواب‌ها

یکی دیگر از مشکلات، تسخیر مراکز تفریحی و فرهنگی از سوی کارتن‌خواب‌ها و تبدیل شدن بوستان‌های محله به پاتوقی برای آنها است: «پایین‌تر از مددسرا یک بوستان به نام «التیام» قرار دارد که این کارتن‌خواب‌ها و معتادان آنجا جمع می‌شوند و موادمخدر خرید و فروش و همانجا دور هم استعمال می‌کنند. متأسفانه این موضوع در بوستان «استقلال» شهرک استقلال هم اتفاق می‌افتد، اما شدت و تعداد موارد دیده شده به اندازه بوستان التیام نیست.»

مهدی بهرامی/  دبیر شورایاری شهرک استقلال فنس جلودار آنها نیست

 بهرامی درباره مسدود کردن مسیر دسترسی معتادان و کارتن‌خواب‌ها به محله هم می‌گوید فنس و هیچ مانعی نمی‌تواند جلو آنها را برای ورود به داخل شهرک بگیرد: «در گذشته با یک فنس، دسترسی کارتن‌خواب‌ها و معتادان برای مدتی به داخل محله مسدود شده بود که این فنس را پاره کردند. به هرحال با فنس و این قبیل کارها نمی‌توان جلو ورود آنها را به محله گرفت و بالاخره با پاره کردن و کندن فنس به هر طریق ممکن، دسترسی خود را به داخل محله ایجاد می‌کنند. تنها راه‌حل، انتقال این گرمخانه از محدوده شهرک استقلال به خارج از محدوده مسکونی است.»

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه ۲۱

مددسرا امسال جابه‌جا می‌شود

«مصطفی بیگی»، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه ۲۱، درباره مشکلاتی که فعالیت مددسرا در شهرک استقلال ایجاد کرده است به همشهری محله می‌گوید: «یکی از مهم‌ترین معضلات اجتماعی منطقه، فعالیت مددسرا یا همان گرمخانه در محدوده مسکونی است. از سوی دیگر تنها خواسته اهالی محله شهرک استقلال از شهرداری منطقه هم به جابه‌جایی این مددسرا بر می‌گردد که البته خواسته برحقی است. علاوه بر اینها اشتباه اولیه در جانمایی برای این مکان و هم‌چنین مناسب نبودن بنا و طراحی ساختمان آن برای مأموریت در نظر گرفته شده، سبب شد تا سال گذشته، پیشنهاد جابه‌جایی مددسرا را در قالب بودجه ۱۴۰۰ پیگیری کنیم که خوشبختانه مورد تصویب قرار گرفت و تلاش خواهیم کرد تا امسال این اتفاق خوب در منطقه رخ دهد.»

کد خبر 598604 برچسب‌ها منطقه ۲۱ همشهری محله شهردار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۲۱ همشهری محله شهردار کارتن خواب ها و معتادان فعالیت مددسرا شهرک استقلال همشهری محله محله ایجاد جابه جایی منطقه ۲۱ داده شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۸۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: به‌مناسبت هفته نکوداشت اصفهان تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در ویژه برنامه «گنج‌های پنهان» انجام شد.

جواد کشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: محله دستگرد یکی از محله‌های هنرمندپرور شهر اصفهان است که هنرمندان و فرهیختگان این محله نه‌تنها در منطقه ۱۳، بلکه در کل شهر، استان و حتی کشور شهرت دارند.

وی افزود: در میان این هنرمندان، شاعران گرانقدری در این محله زیسته‌اند که کلام و اشعار ظریف و دل‌نشینی دارند.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: بر همین اساس بر آن شدیم تا به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان، در ویژه برنامه «گنج‌های پنهان محله» که با حضور هنرمندان و شاعران استانی در فرهنگسرای دستگرد برگزار شد، با زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شاعران درگذشته همچون مرحوم انواری و مرحوم وحید دستجردی، از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد تجلیل کنیم که این برنامه با حضور شهروندان و هنرمندان برگزار شد.

کد خبر 748477

دیگر خبرها

  • حادثه تلخ برای مهمان ویژه استقلال که باعث قطع دست او شده است
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد محله شهدای صفری
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • باران بهاری و تگرگ مهمان کرمانشاهیان می‌شود
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • چگونه خنجر شمر به قصر محمدیه رسید؟
  • گردان‌های «المجاهدین» سدیروت اشغالی را راکت‌باران کرد
  • منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود