Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی فردا- برخی از نمایندگانی که نامه مرتبط با موجود جداول بودجه در مجلس را امضاء کرده بودند انتشار این نامه و سیاسی کاری پیرامون این موضوع را مورد انتقاد قرار دادند.

بررسی اظهارات مطرح شده در خصوص این موضوع از جانب نمایندگان مجلس جالب توجه است؛

محسن زنگنه:انتقاد برخی نمایندگان به جداول بودجه یک اعتراض کاملا درونی و آیین‌نامه‌ای است و برخلاف آنکه خیلی‌ها این موضوع را بزرگ کردند برگ زرین مجلس یازدهم است چرا که این اقدامات در مجالس قبلی یک رویه بوده اما درگذشته به جهت سیطره هیات رییسه امکان اعتراض نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصور شکرالهی ضمن انتقاد از بداخلاقی سیاسی و غرض ورزی در تنظیم نامه مربوط به جداول بودجه که از سوی تعدادی از نمایندگان منتشر شد، تاکید کرد:محتوایی که برای من توضیح داده شد با آن چه در این نامه منتشر شده تفاوت دارد.

حسین حاتمی:هدف غایی این قبیل اقدامات و نامه نگاری‌ها باید  اصلاح امور باشد  و اگر  غیر از این باشد، نشان‌دهنده این است که عده ای به دنبال تسویه حساب جناحی و شخصی با رئیس مجلس هستند.

بهروز محبی نجم آبادی:من این نامه مربوط به جداول بودجه را برای توضیح بیشتر امضا کردم اما متاسفانه این موضوع در یک شانتاژ خبری منتشر شد که من واقعا متاسف شدم چرا که این نامه یک مکاتبه داخلی بود نه نامه ای برای رسانه ها.

جعفر قادری با انتقاد از فضاسازی علیه مجلس به بهانه نامه تعدادی از نمایندگان درباره جداول بودجه گفت: آنچه درباره این جداول رخ داد رویه ای بود که هر سال انجام میشد اما متاسفانه عده ای از کاه کوه  ساختند و درباره آن شانتاژ کردند.

فاطمه قاسم پور:درمجلس یازدهم نمایندگان تصمیم گرفته اند اشکالات ساختاری و رویه ای بودجه را اصلاح کنند، مسئله ای که در مجالس قبلی کسی به آن توجه نکرده بود اما عده ای نامه داخلی مجلس را رسانه ای کردند.

مرتضی محمودوند:نامه نمایندگان به کمیسیون تلفیق هیچ ارتباطی به آقای  قالیباف و مشاورانش نداشت و فقط مربوط به بحث جدول مناطق محروم بود اما عده ای در مسائل حزبی و جریانی  با هوای نفس به مبارزه انتخاباتی با آقای قالیباف برخاسته اند.

ولی اسماعیلی:پارلمان محل بحث و تبادل نظر است. اگر ابهامی درباره دستکاری بودجه بود از مسیر قانونی قابل حل بود و نیازی به نامه‌نگاری‌نداشت. خوشبختانه ابهامات بسیاری هم برطرف شد.

فاطمه رحمانی:عده ای درباره جداول بودجه و مکاتبات داخلی مجلس سیاسی کاری کرده و دست به تخریب مجلس زدند، سوالات نمایندگان باید در یک فضای منطقی و مصلحانه پیگیری می شد نه تخریب و جوسازی.

محمدرضا میرتاج‌الدینی:ادعای تغییر اعداد بودجه پس از تصویب، قابل قبول نیست و به همین دلیل من نامه مذکور را امضا نکردم. ضمن این که هرسال اختیارات کمیسیون تلفیق برای جمع بندی نهایی به هیئت رئیسه کمیسیون داده می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: نمایندگان مجلس جداول بودجه جداول بودجه عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۸۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «در مجلس یازدهم دست لابی‌های پنهان را بستیم»، گفت: بعد از ۴۵ سال تمام جداول بودجه در صحن علنی مجلس بررسی شد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در مطلبی در صفحه شخصی خود در ایکس (توییتر سابق) نوشت:

«ملت عزیز ایران، این تحول را جدی بگیرید! 

‏تمام جداول ریز و درشت بودجه، پس از ۴۵ سال، از پشت درهای بسته خارج شد و شفاف به صحن علنی مجلس آمد. معتقدیم ریال به ریال بودجه کشور حق‌الناس و متعلق به عموم مردم است. در مجلس یازدهم، دست لابی‌های پنهان را بستیم.»

امسال برای اولین بار مجلس جدوال بودجه ۱۴۰۳ را در صحن علنی بررسی کرد. پیش از این و در سال‌های گذشته و مجالس قبلی، تنها احکام و سقف منابع و مصارف لوایح بودجه در صحن مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گرفت.

بررسی جداول در مجلس نیز براساس اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی صورت گرفت؛ بدین شکل که ابتدا مجلس بخش اول لایحه بودجه مربوط به احکام و منابع و مصارف را بررسی و تصویب می‌کند و بعد از تصویب بخش اول و ابلاغ به دولت، نوبت به بررسی بخش دوم مربوط به جداول می‌رسد.

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در اسفندماه ۱۴۰۲ برای اجرا به دولت ابلاغ شد؛ امروز بررسی بخش دوم لایحه بودجه به پایان رسید و برای اعمال نظر به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شفاف سازی بودجه محقق شد؟
  • قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم
  • اتفاق عجیب در صحن علنی مجلس /نمایندگان به جداول بودجه دسترسی ندارند!
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • جلسه بودجه به حدنصاب نرسید و تعطیل شد+اسامی غایبان
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»