Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@09:04:46 GMT

اُنس حاج قاسم با نهج‌البلاغه در کتاب «میدان‌های سخت»

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۸۴۴۸

اُنس حاج قاسم با نهج‌البلاغه در کتاب «میدان‌های سخت»

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، امروز بیش از همیشه اهمیت «میدان» در تحولات سیاسی نمایان می‌شود. رهبر معظم انقلاب اسلامی با تمجید از مجاهدت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در این عرصه، نیروی قدس را «بزرگ‌ترین عامل مؤثّر در جلوگیری از دیپلماسی انفعالی در منطقه‌ غرب آسیا» خواندند.

بدون شک نقش اثرگذار سردار شهید سلیمانی در جهاد در «میدان‌های سخت» تا مدت‌ها چنان که باید و شاید هویدا نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از فعالیت‌های آن شهید سرفراز هنوز نیز بر بسیاری ناپیداست.

با این حال با سیر در نظرات، دیدگاه‌ها، سخنرانی‌ها و خاطرات سردار سلیمانی می‌توان برخی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های صورت گرفته در عرصه «میدان‌های سخت» را شناخت.

موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی با انتشار کتاب «میدان‌های سخت» (گزیده خاطرات و سخنرانی‌های سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی) سعی می‌کند گوشه‌ای از این مجاهدت‌ها را نشان دهد. این کتاب توسط محمدحسن روزی‌طلب و پروین نوری‌پور تدوین شده و در ۳۸۸ صفحه در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. 

«میدان‌های سخت» گزیده سخنرانی‌ها، خاطرات، گفتگوها و نیز متن کامل وصیت‌نامه‌ شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است. اهمیت و ارزش این اثر صرفاً در انتساب این سخنان و گفتارها به شهید خلاصه نمی‌شود. «میدان‌های سخت» از آن رو حائز اهمیت است که دربردارنده دیدگاه‌ها، نگرش‌ها، منظومه فکری، نظام معرفتی و بیان‌کننده مبانی و مبادی و غایت حرکت این قهرمانِ جبهه‌ مقاومت است. 

آنچه «میدان‌های سخت» را اثری خواندنی می‌کند شیوایی شهید سلیمانی در گفتار و لطافت او در احساس است. شهید سلیمانی در غالب موارد آراسته و پیراسته سخن گفته است. میدان‌های سخت از اُنس حاج قاسم با متون و منابع اصیل دینی و به طور خاص نهج‌البلاغه پرده برمی‌دارد، چنان‌که ذوق هنری و آشنایی آن شهید را با لطایف و ظرایف ادبی به نمایش می‌گذارد. 

ناگفته پیداست که «میدان‌های سخت» شایستگی و بایستگی آن را دارد که یکی از منابع اصیل درک مبانی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی محسوب شود و به‌عنوان یک متن معیار، مورد مطالعه و ارجاع علاقه‌مندان و باورداران به آرمان‌های انقلاب اسلامی قرار گیرد. این کتاب همچنین می‌تواند در تحلیل روابط خارجه نیز به خواننده کمک کند.

کتاب «میدان‌‏های سخت» شامل سه بخش است: بخش اول سخنرانی‏‌های شهید حاج قاسم سلیمانی در سال‌های اخیر و با موضوع جبهه جهانی مقاومت را دربرمی‌گیرد. بخش دوم به سخنرانی‌‏ها و گفتگوهای سردار شهید درباره دفاع مقدس و جهاد هشت ساله می‌پردازد. و بخش سوم شامل وصیت‌نامه الهی- سیاسی شهید عزیز است.

شما می‌توانید برای تهیه کتاب «میدان‌های سخت» با قیمت ۶۵ هزار تومان به سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی مراجعه کنید. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: میدان های سخت انقلاب اسلامی میدان های سخت قاسم سلیمانی سردار شهید حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۸۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال

 استاندار اصفهان در سفر منطقه‌ای به شرق اصفهان و بازدید از طرح رینگ چهارم ترافیکی این کلانشهر گفت: یکی از طرح‌های اساسی که توسط مدیریت شهری اصفهان در حال اجراست و تکمیل آن نقش بسزایی در کاهش حجم ترافیک و آلودگی هوا دارد، رینگ چهارم ترافیکی است.

سیدرضا مرتضوی با اشاره به بازدید از مناطق جنوبی شهرستان اصفهان افزود: امسال در سفر منطقه‌ای شورای اداری استان به شرق شهرستان مسائل چالش‌آفرین منطقه بررسی و از طرح‌های مهم شرق شهرستان اصفهان نیز بازدید شد تا در شورای اداری استان به مصوبات کاربردی و قابل قبولی در این زمینه دست پیدا کنیم.


او گفت: در مناطق شرق اصفهان مباحث کشاورزی و دامداری از مواردی است که بایستی برای رفع چالش‌های مردم در این حوزه‌ها تدابیری اندیشیده شود و در این راستا از مرکز تحقیقات کشاورزی در منطقه کبوترآباد نیز بازدید بعمل آمد.


استاندار اصفهان گفت: پس از دیدار مردمی و حضور در جمع مؤثرین فرهنگی و اجتماعی شهرستان اصفهان، در جلسه شورای اداری مشترک استان و شهرستان مصوبات این سفر مورد بررسی و تأیید قرار خواهد گرفت.


احداث حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان موسوم به «حلقه طلایی» از سال‌های گذشته آغاز شده است.


بخش‌هایی از تقاطع‌های غیرهمسطح این رینگ از جمله مجموعه پل‌های میدان استقلال، اشکاوند، مجموعه پل‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تقاطع غیرهمسطح آفتاب در سال‌های گذشته احداث شده است.


حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان به طول ۷۸.۲ کیلومتر است که در کیلومتر صفر آن مجموعه پل‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و در مسیر آن روستای خاتون‌آباد، به سمت اتوبان فرودگاه قرار دارد.


مسیر این رینگ از مجموعه پل‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز می‌شود و به سمت دولت‌آباد، محدوده خُورزوق و میدان استقلال پیش می‌رود و به انتهای خیابان آتشگاه نزدیک پل زندان، شهر ابریشم، جنوب سپاهانشهر و سپس به سمت اشکاوند و در نهایت به نقطه آغاز خود یعنی مجموعه پل‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌رسد.


عملیات اجرایی در کیلومتر صفر تا هشت رینگ چهارم در سال‌های اخیر در دستور کار قرار گرفته بود و با اقدامات انجام شده، کیلومتر چهار تا هفت آن مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در حال حاضر کیلومتر صفر تا چهار آن در حال اجراست.

منبع : ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • رویداد «دختران حاج قاسم» آموزش فرماندهی جهاد تبیین است
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • سپاه در هر صحنه‌ای که وارد شد میدان پیروزی بود
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم