Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد رضانژاد؛ رئیس بهزیستی شهرستان جیرفت بر اهمیت و جایگاه فعالیت‌های تخصصی در زمینه سلامت روان تاکید کرد و از شهروندان درخواست کرد: برای دریافت خدمات مشاوره به مراکز دارای مجوز مراجعه کنند.

او افزود: با توجه به اینکه در چند سال اخیر شاهد فعالیت مراکزمشاوره خصوصی بدون مجوز قانونی هستیم مردم باید اطلاعات کافی در خصوص تشخیص این مراکز را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا نژاد تصریح کرد:مراکز دارای مجوز شامل مراکزی هستند که صلاحیت حرفه‌ای آن‌ها باکمک کمیسیون‌های تخصصی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تایید شده است و پروانه فعالیت حرفه‌ای آن‌ها در این مراکز قابل رؤیت است و کلیه فعالیت‌های تخصصی انجام شده در این مراکز قابل رصد و پیگیری است و از طریق بهزیستی هر شهرستان یا سازمان نظام روانشناسی شعبه استان قابل استعلام است.

رضانژاد بیان داشت: در حال حاضر ۳ مرکز مشاوره عمومی، ۲ مرکز مشاوره تخصصی خانواده و ازدواج و یک مرکز تخصصی تحصیلی و تربیتی با مجوز بهزیستی و یک دفتر مشاوره با مجوز سازمان نظام روانشناسی در شهرستان جیرفت فعالیت دارند.

سمیه اقتدارنژاد، کارشناس مسؤل دفتر مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی جیرفت نیز گفت: متقاضیان ایجاد دفاتر مشاوره پس از دریافت پروانه تخصصی؛ می‌توانند به منظور دریافت مجوز به بهزیستی مراجعه کنند.

او تصریح کرد:امکان پرداخت کمک هزینه یاری برگ ویژه نیازمندان؛ اجرای طرح‌های مختلف آموزشی از جمله آموزش مهارت‌های زندگی، پیش از ازدواج، زندگی خانواده و فرزندپروری در این مراکز، برگزاری مستمر دوره‌های تخصصی بازآموزی، اجرای طرح‌های کشوری با مشارکت سایر سازمان‌ها از قبیل اجرای برنامه مشاوره اجباری زوجین متقاضی طلاق با مشارکت دادگستری؛ غربالگری اضطراب کودکان از جمله برنامه‌های بهزیستی ویژه مراکز تحت نظارت است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی استان مشاوره و روانشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان

مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت: موضوع استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره یکی از مهمترین اولویت‌های ما است که می‌تواند در جهت حل مشکلات جوانان تاثیر گذار باشد.

ستوده نژاد افزود: تلاش‌ها و اقدامات شما در کم کردن اسیب‌های جامعه بسیار ارزشمند است، اما شاید هیچ گاه به دید مردم نیاید، اما قطعا در اینده نزدیک تاثیر خود را خواهد گذاشت لذا همه وظیفه سنگینی در این زمینه بر عهده داریم، چون آینده یک جوان و یک جامعه در گرو این اقدامات است.

وی خاطر نشان کرد: ۳۱ مرکز مشاوره در تبریز فعالیت دارند و در شهرستان‌ها هم این مراکز فعال هستند.

همچنین مسئولان مراکز مشاوره استان هم مشکلات خود را بیان داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • گردانندگان کانال‌های خبری برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود