Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@15:07:23 GMT

شرط ورود با تست کرونا به ترکیه برای ۱۶ کشور برداشته شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۸۵۶۵

شرط ورود با تست کرونا به ترکیه برای ۱۶ کشور برداشته شد

پس از اتحادیه اروپا که قرار است از تابستان گردشگران واکسینه شده را بپذیرد، ترکیه نیز محدودیت سفر شهروندان ۱۶ کشور را برداشت.

مهدی عباسی ـ کارشناس گردشگری ـ در گفت‌وگو با ایسنا به مقررات تازه ترکیه برای رونق گرفتن گردشگری در این کشور اشاره کرد و افزود: ترکیه از ۱۵ ماه می (۲۵ اردیبهشت ماه)، با پایان یافتن قرنطینه سراسری در این کشور و آغاز سفرهای تابستانی، شرط ورود با تست کووید را برای شهروندان ۱۶ کشور برداشت و بخشنامه آن به اتحادیه آژانس‌های گردشگری ترکیه (تورساب) داده شده و بر این اساس، قرار است از شهروندان این کشورها در بدو ورود، آزمایش PCR درخواست نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بخشنامه همچنین تاکید شده که وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا در همه کشورها یکسان نیست و مطابق آن، چنین تصمیمی گرفته شده است.

او ادامه داد: این دستور شامل اتباع هنگ کنگ، چین، تایوان، ویتنام، استرالیا، نیوزیلند، سنگاپور، تایلند، کره جنوبی، اسرائیل، ژاپن، انگلستان، لتونی، لوکزامبورگ، اوکراین و استونی می‌شود که برای سفر به ترکیه دیگر نیازی به ارائه تست PCR نخواهند داشت.

در این فهرست نامی از ایران برده نشده و شهروندان ایرانی برای سفر به ترکیه همچنان ملزم به ارائه تست PCR تا ۷۲ ساعت قبل از پرواز هستند.

به گفته عباسی، کشورهایی که ترکیه سیاست درهای باز با آن‌ها را در پیش گرفته، از جمله مناطقی هستند که به مهار ویروس کرونا موفق شده‌اند و یا واکسیناسیون سراسری را به مرحله مطمئنی رسانده‌اند. سیاستی که ایران نیز پس از یک سال توقف ویزای توریستی می‌تواند آن را تجربه کند.

این کارشناس گردشگری همچنین اظهار کرد: اگرچه ترکیه تصمیم گرفته سختگیری و محدودیت‌های سفر را برای برخی اتباع خارجی کم کند، اما در سوی دیگر، کشورهایی مثل روسیه سفر به این کشور را برای شهروندانشان سخت‌تر کرده‌اند. به تازگی دولت فدرال روسیه آن دسته از شهروندانش را که به ترکیه سفر داشته‌اند ملزم کرده هنگام بازگشت به کشور، دو بار تست کووید بدهند.

لینک کوتاه: asriran.com/003HXF

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۸۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید

بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه، نرخ تورم این کشور در ماه آوریل نسبت به سال گذشته میلادی به ۶۹.۸ درصد رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه، نرخ تورم این کشور در ماه آوریل نسبت به سال گذشته میلادی به 69.8 درصد رسید.

تورم سالانه قیمت مصرف کننده در ترکیه طی ماه گذشته نزدیک به 70 درصد افزایش یافت که اندکی کمتر از پیش‌بینی‌ها بود.

با این حال، به دلیل افزایش شدید هزینه‌ها در بخش آموزش و همچنین افزایش قیمت‌ها در رستوران‌ها و هتل‌ها، این ماه بالاترین نرخ تورم را از نوامبر 2022 به خود اختصاص داد.

تورم ترکیه به 62 درصد رسید

مهمت شیمسک، وزیر دارایی ترکیه، در مورد این داده ها به رویترز توضیح داد که تورم ماه آوریل نسبت به ماه قبل از آن افزایش 3.18 درصدی را ثبت کرد که مطابق با انتظارات بود. در ماه مارس این نرخ 3.16 درصد بود.

سیمسک در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: پس از اینکه تورم سالانه در ماه می به اوج خود برسد، مطابق با پیش بینی‌های ما به شدت شروع به کاهش خواهد کرد.

بانک مرکزی ترکیه در ماه مارس نرخ بهره بانکی را به 50 درصد افزایش داد و دلیل آن ادامه تلاش‌ها برای مقابله با افزایش تورم در این کشور بود.

این بانک در آن زمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حالی که واردات کالاهای مصرفی و طلا کاهش یافت و به بهبود تراز حساب جاری کمک کرد، سایر شاخص‌های اخیر حاکی از آن است که تقاضای داخلی همچنان مقاوم است.

بانک مرکزی ترکیه افزود: چسبندگی تورم در بخش خدمات، انتظارات تورمی، خطر درگیری‌های نظامی و قیمت مواد غذایی فشارهای تورمی را بالا نگه می دارد.

در ماه مارس، این بانک همچنین اعلام کرد که سیاست پولی فشرده تا زمانی که کاهش قابل توجه و پایدار در روند زیربنایی تورم ماهانه مشاهده نشود، حفظ خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • استرس از فضای کارگری برداشته شود
  • سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد رونمایی شد
  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • ببینید | لحظه تلخ ورود آب به منازل شهروندان شمس آباد دزفول