Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@06:01:53 GMT

مزایا و معایب نسخه الکترونیکی چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۸۵۶۹

مزایا و معایب نسخه الکترونیکی چیست؟

یک پزشک عمومی گفت: طرح نسخه الکترونیکی که اکنون در حال اجرا است در مواردی نواقصی دارد به طور مثال گاهی با نوشتن دارو به زبان انگلیسی دارو یافت نمی شود مجبور هستیم آن را به فارسی وارد کنیم همچنین برخی داروها را نمی‌توان در سامانه یافت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود قلعه سفیدی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، درباره مشکلات نسخه الکترونیکی اظهار داشت: اگر طرح نسخه الکترونیک به صورت اصولی اجرا شود خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اگرچه اجرای طرح مذکور زمان بر است اما هر پزشک باید برای بیماران وقت بگذارد نه اینکه در مدت زمان کوتاهی همه کارهای مربوط به بیمار را انجام دهد.

قلعه سفیدی خاطرنشان کرد: تاکنون در بسیاری از مطب‌ها به ویژه در مطب پزشکان تخصصی زمان مناسبی برای بیماران صرف نشده است.

وی عنوان کرد: طرح نسخه الکترونیکی که اکنون در حال اجرا است در مواردی نواقصی دارد به طور مثال گاهی با نوشتن دارو به زبان انگلیسی دارو یافت نمی شود مجبور هستیم آن را به فارسی وارد کنیم همچنین برخی داروها را نمی‌توان در سامانه یافت کرد.

این پزشک تصریح کرد: نسخه الکترونیک مربوط به دفترچه های تامین اجتماعی زمان‌بر است زیرا باید تک تک وارد هر یک از آیتم ها شد و آیتم های قبلی قابل ذخیره شدن نیست.

قلعه سفیدی تصریح کرد: همچنین هنگام وارد کردن شماره های تماس مشکلاتی وجود دارد و در مواردی شماره ها ثبت نمی شود.

وی افزود: از سویی برخی از داروها به ویژه داروهای گیاهی در سامانه مذکور موجود نیست یا باید نسخه جداگانه صادر کرد یا بدون نسخه توسط بیمار خریداری شود در حالی که این داروها مورد نیاز مردم است و باید در سامانه وارد می شد.

قلعه سفیدی خاطرنشان کرد: بهتر بود از پزشکانی که هم مدیر بوده و هم خود مطب داشتند و به طور مستقیم با مردم در تماس بودند نظرخواهی می‌شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم کاری به سود مردم و سیستم درمانی انجام شود، افزود: حذف نسخه های کاغذی و دفترچه ها به سود کشور است.

قلعه سفیدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از بیماران از موضوع زمان‌بر بودن این فرآیند ناراضی و معترض هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نسخه الکترونیکی قلعه سفیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۸۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارش‌های اخیر تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه دیروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، در بارش‌های اخیر استان کهگیلویه وبویراحمد تا ساعت ۱۸:۳۰پنج شنبه ۱۳اردیبهشت ۱۴۰۳ در فیلگاه ۳۹ میلیمتر ، بوستان ۳۶،امامزاده پهلوان ۳۶،دهدشت ۳۴.۳،چرام ۳۴،تنگ پیرزال ۳۳،سی سخت ۳۲.۳،دژسلیمان ۳۱،امیر آباد بابکان ۳۰،،سرآب ننیز ۳۰،برم سبز ۳۰،
امامزاده جعفر ۲۹.۵،یاسوج فرودگاه ۲۹،ماهورباشت ۲۹،گنجگون ۲۹،دلی خمسیر ۲۹،باشت ۲۸.۵،ستنگان ۲۸.۵،،ممبی ۲۷،دیشموک ۲۷،کریک ۲۷،سوق ۲۶،علی کرمی دمچنار ۲۵،دشتروم ۲۴.۵،چیتاب ۲۳،لنده ۲۲،آبده گاه ۲۲،درغک ۲۱.۵،لیکک ۲۱.۳،قلعه دختر ۲۱،وزگ ۲۱،ده برآفتاب ۲۰.۵،تل گاه ۲۰،منصورخانی کاکان ۱۸،جاورده ۱۸
سرآسیاب یوسفی ۱۶،قلعه رئیسی ۱۵.۵،موشمی زیلایی ۱۵،پاتاوه ۱۴،مارگون ۱۴،لوداب ۱۲،سیرون شبلیز ۱۰،تنگ رواق ۷ میلیمتر باران بارید. 

بارش ها همچنان در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد. 

دیگر خبرها

  • اعلام میزان بارش های بهاری در کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار مدیریت بحران استانداری برای تردد در محور خوسف_قلعه زری
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • قربانعلی‌پور: قلعه‌نویی نگاه ریزبینانه به لیگ دارد
  • اعلام میزان بارش‌های اخیر تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه دیروز
  • مسدود شدن جاده خوسف - معدن قلعه زری
  • قلعه حسن صباح هنوز هم دست نیافتنی است
  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • واژگونی نیسان در قلعه گنج با یک کشته و یک مصدوم
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید