Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی العربی امروز (دوشنبه) به نقل از این فیلسوف ۹۱ ساله آلمانی اضافه کرد: اعلام آمادگی برای قبول جایزه کتاب شیخ زاید یک تصمیم اشتباه بود که اکنون با رد پذیرش آن، این اشتباه را اصلاح می‌کنم.  

بر اساس این گزارش، «هابرماس» در بیانیه‌ای که در مجله اشپیگل آلمان منتشر کرد، افزود: ارتباط نزدیک بین موسسه اعطا کننده این جایزه با نظام سیاسی حاکم در امارات برای من به‌اندازه کافی روشن نبود، اما اکنون که این حقیقت برایم آشکار شده، از پذیرش این جایزه خودداری می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پایگاه اطلاع رسانی القدس العربی نیز نوشت: پس از انتقاد مجله اشپیگل آلمان از «یورگن هابرماس» بخاطر پذیرش جایزه کتاب شیخ زاید امارات، وی در یک تصمیم قابل توجه از پذیرش این جایزه خودداری کرد.  

وی پذیرفتن این جایزه را تصمیمی اشتباه دانست و اعلام کرد که جایزه ۲۲۵ هزار یورویی دولت ابوظبی را قبول نمی‌کند و تاکید کرد که وی از اهمیت بهره برداری سیاسی نظام ابوظبی از ارائه این جایزه بی‌خبر بوده است.  

مجله اشپیگل آلمان اخیرا" در مقاله‌ای از «یورگن هابرماس» که از مهمترین فیلسوفان، جامعه شناسان و دانشمندان علوم سیاسی در جهان معاصر به شمار می‌آید به دلیل پذیرفتن جایزه کتاب شیخ زاید که یکی از بزرگترین جوایزی است که به نویسندگان جهان اعطا می‌شود و توسط «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی حمایت مالی می‌شود، انتقاد کرد.  

این مجله آلمانی اعلام کرد که پذیرش این جایزه از سوی یکی از مهمترین فلاسفه آلمانی از کشوری که به سرکوب معروف است و در آن زندگی دموکراتیک وجود ندارد، بسیار تاسف برانگیز است.  

اشپیگل آلمان در این مقاله افزود: توریست‌ها و بازدید کنندگان غربی معمولاً به سختی در امارات متوجه نبود دموکراسی در این کشور می‌شوند و آن‌ها از پیشرفت معماری در این کشور تعجب می‌کنند و فرهنگ آن را تحسین می‌کنند.  

نویسنده با اشاره به مقامات امارات با اقداماتی فریبنده و با برگزاری دیدارها و گفت و گوهای بسیار با اندیشمندان درصدد نشان دادن چهره‌ای زیبا از این کشور هستند، افزود: اما این فقط تبلیغات است و سخنان زیبایی که درباره صلح، دموکراسی و حاکمیت قانون گفته می‌شود در امارات با عمل همراه نیست.  

این مجله اضافه کرد: با این اوصاف، سوال اساسی که مطرح می‌شود اینکه با دریافت جایزه، هابرماس به چه کسی خدمت می‌کند؟ آیا هابرماس می‌تواند به ابزاری تبلیغاتی برای پنهان کردن وحشیگری نظام سیاسی امارات و پوششی برای آن تبدیل شود.  

به نوشته القدس العربی، فیلسوف ۹۱ ساله آلمانی پس از خواندن این مقاله، امتناع از پذیرش جایزه شیخ زاید را اعلام کرد و برای اشپیگل نوشت که من پیش از این رابطه بسیار نزدیک موسسه‌ای که این جایزه را اعطا می‌کند با نظام سیاسی موجود در امارات را به‌ اندازه کافی درک نکرده بودم.  

«محمد بن زاید» ولیعهد امارات در توئیتر مدعی شده بود که این جایزه از دستاوردهای فرهنگی به عنوان «زبان مشترک» می باشد که برخی از اهداف عالی آن از جمله دوستی، صلح و گفت وگو بین ملت ها اشاره دارد. 

این جایزه قرار بود در نمایشگاه بین المللی کتاب ابوظبی در تاریخ ۲۳ ماه مه اهدا شود. 

برچسب‌ها القدس العربی آسیای غربی محمد بن زاید ولیعهدابوظبی آلمان کتاب امارات‌ متحده ‌عربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: القدس العربی آسیای غربی القدس العربی آسیای غربی آلمان کتاب امارات متحده عربی اخبار کنکور جایزه کتاب شیخ زاید اشپیگل آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۸۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد موالی زاده عصر امروز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تکمیل شدن ظرفیت سد دز و رهاسازی آب، بر بالا آمدن آب رودخانه دز هشدار داد.

وی ادامه داد: شهروندان به ویژه اهالی روستاهای اهواز و دزفول از تردد و توقف در حاشیه و حریم رودخانه‌های دز و کارون خودداری کنند.

فرماندار اهواز گفت: با توجه به رهاسازی آب سد دز، به روستاهای حاشیه رودخانه‌ها اطلاع رسانی شده است.

کد خبر 6096546

دیگر خبرها

  • مجتهدی فلسفه غرب را در بستر تاریخ غربی و ایران آموزش می‌داد
  • گزینه جدید لیست بایرن: اریک تن هاخ!
  • با وجود علاقه سرمربی آلمانی؛ هانسی فلیک هیچ‌وقت به هدایت بارسلونا نزدیک نبود!
  • اسکار آلمان برندگانش را شناخت/ «مردن» لولای ۲۰۲۴ را برد
  • اطرافیان توماس توخل: احتمال ماندن این سرمربی در بایرن مونیخ وجود دارد
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • جریان گاز ساکنان مسکن مهر کهک قطع می‌شود
  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • خودداری شهروندان از نزدیک شدن به رودخانه ها در اهواز
  • شرم‌آورترین جستجوی سرمربی در تاریخ بایرن!