Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@22:09:52 GMT

کمبود اکسیژن و آب علت مرگ ماهیان رودخانه کاجوی قصرقند است

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۸۶۴۹

کمبود اکسیژن و آب علت مرگ ماهیان رودخانه کاجوی قصرقند است

عیسی میرانی شاهرودی گفت: به نظر می رسد مرگ ماهی ها در رودخانه کاجو به دلیل بی آب شدن رودخانه و کمبود اکسیژن بود و این ماهی ها از نوع رودخانه ای بودند که ارزش اقتصادی چندانی نداشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عیسی میرانی شاهرودی، مدیرکل آب های داخلی شیلات سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: پس از انتشار کلیپ مرگ ماهی ها در رودخانه کاجو، این رودخانه در پی بارندگی های اخیر پر آب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: بر این اساس امکان دارد ماهی های مرده دیگر در رودخانه وجود نداشته باشند و توسط آب جابه جا شده باشند.

این مقام مسئول بیان کرد: با بررسی های کلیپ منتشر شده و اظهارات همکاران محلی در شهرستان قصرقند مشخص است که رودخانه بی آب شده بود و این ماهی ها به دلیل کاهش حجم آب رودخانه و کمبود اکسیژن از بین رفته اند.

مدیرکل آب های داخلی شیلات سیستان و بلوچستان عنوان کرد: نوع ماهی موجود در آن منطقه به نظر می رسد ماهی رودخانه ای باشد و ماهی پرورشی و خوراکی مرسوم نیست.

میرانی شاهرودی خاطرنشان کرد: در استان بیشتر حوزه آب بندان ها ماهی های پرورشی وجود دارند و در رودخانه ها معمولا ماهی های بومی و رودخانه ای دیده می شود و ماهیان دارای ارزش اقتصادی بالا در رودخانه وجود ندارد.

وی افزود: سدهای ماشکید، زیردان و شیکلک و آب بندان ها را ماهی دار می کنیم که از نوع پرورشی است و در رودخانه ها این کار انجام نمی شود.

این مقام مسئول ادامه داد: مرگ و میر ماهی به دلیل خشک شدن آب رودخانه بوده و همکاران دامپزشکی هم بررسی هایی انجام دادند و همین موضوع را اعلام کردند.

مدیرکل آب های داخلی شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ماهی های رودخانه ای معمولا بیش از صد گرم وزن ندارند و به همین دلیل دارای ارزش اقتصادی نیستند.

میرانی شاهرودی تصریح کرد: ماهی های دارای ارزش اقتصادی از یک تا ده کیلوگرم وزن دارند و نمونه های آن در سدهای زیردان، ماشکید و پیشین دیده می شود.

وی اظهار کرد: در سیل سال 98 ماهی ها از سد خارج شده بودند و مردم بومی آن ها را صید کردند که وزن بالایی داشتند ولی ماهی های مرده در رودخانه کاجو از نوع پرورشی نبودند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ارزش اقتصادی رودخانه ای ماهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۸۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات ماهانه طلافروش‌ها ماهی فقط ۸۰۰ هزار تومان!

دریافت 20 MB کد خبر 6092759

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره ملی منتظران در شهرستان قصرقند
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • قدرتمندترین موتور فضایی چین ۵۰۰ تن پیشرانش تولید کرد
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد
  • مالیات ماهانه طلافروش‌ها ماهی فقط ۸۰۰ هزار تومان!
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است
  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟