Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، خداحافظی مسئولان از سمت خودشان مسئله عجیب یا جدیدی نیست بلکه تاریخچه‌ای قدیمی و طولانی دارد، البته هر مسئولی هم می‌تواند با دلایل موجه یا غیر موجه اقدام به استعفا کند و قدرت و محبوبیت خود را برای همیشه ترک کند. کسی هم منکر آن نیست، اما در هر ارگان و نهادی این خداحافظی آداب و رسوم خاص خودش را دارد و وظیفه هر فردی  احترام به چارچوب‌های آن است و به نوعی نباید قانون را دور زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تمام داستان نیست، دقیقا قصه از ۲۴ فروردین ماه امسال شروع شد. خبری در قالب استعفای حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران در رسانه‌های مختلف منتشر شد. خبری که دلیل آن مشخص نبود و به نوعی تعجب آور بود. این خداحافظی ناگهانی باعث شد که موضوع را از همکاران این عضو شورا جویا شویم.

ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که به چه دلیل این استعفا انجام شده است؟ اظهار کرد: گاهی استعفای یک عضو شورا برای شنیده شدن صدای وی است. در واقع در برخی موارد آن عضو شورا انتظاراتی داشته، اما آن انتظارات محقق نشده و در نتیجه برای پررنگ کردن توقعات و مسائل مدنظر خود، اقدام به استعفا می‌کند.

چند روز بعد یعنی ۲۹ فروردین‌ماه محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران از پرونده این خداحافظی رونمایی کرد و در جمع خبرنگاران اعلام کرد: حسن خلیل آبادی مدتی است در مورد نحوه رسیدگی به پرونده باغات صحبت‌هایی دارد و معتقد است که درست به حرف‌های او گوش داده نشده است، همچنین پس از بررسی این موضوع در هیئت رئیسه نتیجه اعلام خواهد شد و امیدوارم مشکل پیش آمده هر چه سریع‌تر برطرف شود.

این نکته قابل ذکر است که طبق آیین نامه داخلی شوراهای شهر، رئیس شورا موظف است بلافاصله پس از قطعیت یافتن خروج عضوی از شورا به دلایلی‌ نظیر استعفا، فوت‌، جنون و سلب عضویت‌، مراتب را برای تعیین جانشین او به فرمانداری مربوط به طور کتبی اعلام  کند. البته برای بررسی تقاضای استعفا ابتدا باید تقاضا قرائت شود و سپس شخص متقاضی یا عضودیگری به تعیین او حداکثر نیم ساعت دلایل استعفا را بیان کند و مخالف یا مخالفان هم به همان مدت‌صحبت کنند و پس از آن رای گیری شود.

این قانون است، اما در حال حاضر ۴ جلسه از صحبت هاشمی برای تعیین تکلیف استعفای خلیل‌آبادی می‌گذرد ولی همچنان خبری از موافقت یا مخالف شورا و حضور خلیل‌آبادی در صحن شورای شهر تهران نیست و دقیقا مشخص نشده که شورای شهر با این استعفا مخالفت یا موافقت است؟ اگر هرکدام از این موارد هم اتفاق افتاده، باید هیئت رئیسه شورا آن را به اطلاع اعضای شورای شهر و همگان برسانند، مخفی‌کاری‌های این مدلی چه دلیلی دارد؟ آیا مصوبات شورا هم به همین روال پیگیری می‌شود یا به حال خود رها می‌شود؟ برای پاسخ به این سوال‌ها، ساعاتی پیش با حسن خلیل آبادی تماس گرفتیم و مسئول دفتر او به ما گفت که هیات رئیسه به این استعفا پاسخ داده و مخالفت خود را اعلام کرده است و علت عدم حضور آقای خلیل آبادی هم فوت یکی از اقوامشان است.

حال سوال دیگر اینجاست که چرا تاکنون هیئت رئیسه شورا آن را به اطلاع همگان نرسانده و از این کار شانه خالی کرده است؟ باید منتظر بمانیم و ببینم در جلسات آتی شورا این پرونده خداحافظی به کجا ختم می‌شود...!

بیشتر بخوانید

استعفای محمود فکری از سرمربیگری نساجی مازندران + سند چند روایت از استعفای وزیر آموزش و پرورش/ سکوت معنادار آموزش و پرورشی‌ها در واکنش به اقدام آقای وزیر شیرینی: رویانیان نه استعفا می‌دهد ونه دو شغله است / با سند ثابت می‌کنیم اتفاقات ورزشگاه قم خود جوش نبوده است

نوشین نثاری

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر استعفا شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر عباس طهماسبی ظهر یکشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی شوراها اظهار کرد: جایگاه شوراها در قانون اساسی بسیار رفیع است به طوری که یک فصل از قانون اساسی مربوط به شوراها بوده و طبق اصل هفتم قانون اساسی شوراها از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشورند.

وی افزود: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.

وی اضافه کرد: جامعه شورایی کشور در راستای توسعه پایدار به دنبال حکمرانی خوب شهری با مشارکت همه شهروندان در تصمیم گیری ها است و از سوی دیگر همراه دولت، جامعه مدنی و بخش خصوصی است.

میزان مشارکت مردم در فعالیت‌ها باید افزایش یابد

رئیس شورای شهر بیجار با بیان اینکه راه سنجش موفقیت هر مجموعه سازمان یا نهاد میزان مشارکت مردم در فعالیت‌های آن مجموعه است، عنوان کرد: لازم است با اتحاد و همدلی، مشارکت مردم را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: مردم ما لایق بهترین‌ها هستند و بزرگترین پشتیبان کشور و نظام محسوب می‌شوند.

طهماسبی ابراز داشت: اعضای شورا در روستاها تمام تلاش خود را در راستای رفع کمبودها و نارسایی‌ها و افزایش مشارکت و خودیاری مردم برای پیشبرد امور روستا و تبیین سیاست‌های دولت و تشویق و ترغیب روستاییان جهت اجرای این سیاست‌ها و نظارت بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی روستایی می‌کنند.

سرمایه گذاران برای گسترش مراکز گردشگری و فرهنگی در بیجار مشارکت کنند

رئیس شورای شهر بیجار بر لزوم سرمایه گذاری در بیجار تاکید کرد و ابراز داشت: از عموم مردم و سرمایه گذاران دعوت می‌کنیم در خصوص گسترش مراکز گردشگری و تفریحی، ورزشی و فرهنگی مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف ما اجرای مدیریت یکپارچه شهری است، گفت: با اجرای مدیریت یکپارچه شهری تمام سازمان‌های شهری و خدمات دهنده و فرهنگی با هماهنگی شهرداری‌ها و شوراها، شهر را اداره می‌کنند.

وی ادامه داد: جامعه شورایی، با تمام توان در خدمت مردم و کشور هستند.

شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه استان انتخاب شد

طهماسبی در ادامه از انتخاب شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه استان خبر داد و گفت: شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه در سطح استان انتخاب شده است که این مهم حاصل تلاش و همکاری خوب اعضا است.

وی اعلام کرد: در ابتدای دوره ششم اعضای شورای شهر بیجار شهرداری را با تمام مشکلات که به نوعی کشتی به گل نشسته بود تحویل گرفت و بسیاری از مشکلات را توانست بر طرف کند.

کد خبر 6090844

دیگر خبرها

  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • عضو شورای شهر باغستان بازداشت شد
  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست