Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، محمدرضا عارف،‌فعال سیاسی اصلاح‌طلب که از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری هم هست با روزنامه آرمان ملی گفت‌وگویی داشته است که محورهای مهم آن در ادامه آمده است.

آدم تندی نیستم

- وقتی وارد جریان اصلاحات می‌شویم متوجه چالش‌هایی جدی هم در این جریان می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراین شرایط به انسجام رساندن جریان اصلاحات ازاهمیت برخوردار است. جریان اصلاحات در دهه‌های گذشته فراز و فرودهایی مواجه بوده است.

- آدم تندی نیستم و سعی می‌کنم با گفت‌و‌گو و تفاهم مسائل حل شود. چون اعتقاد دارم بازی با رقیب درون خانواده انقلاب برد و باخت ندارد.

- برخی نمی‌خواهند عملکرد فراکسیون امید مجلس دهم را ببیند که اشکال هم ندارد. ما نتیجه گرا بودیم و بر همین اساس قبل از کسب نتیجه گزارش کار نمی‌دادیم.

- بنا بود تشکیل کمیته رفع حصر اعلام نشود تا بهتر به نتیجه مورد نظر برسیم. اما متاسفانه یکی ازاعضا این موضوع را اعلام کرد.

- یکی از روسای قوا  به ما گفت اگر می‌خواهید به نتیجه برسید نباید تشکیل و فعالیت کمیته رفع حصر را اعلام کنید.

اشتباهات اصلاح‌طلبان دو آتشه را به صورت خصوصی می‌گفتم

- گله از برخی دوستان دو آتشه اصلاح‌طلب این است که سربزنگاه کار دیگر می‌کنند که من این رفتارهای اشتباهشان را به‌صورت خصوصی به خودشان می گفتم و اسم‌های آنها را داریم اما هیچگاه علنی اعلام نکردیم. خصوصی به آنها می‌گفتم تا خودشان را اصلاح کنند.

- لیست فرمایشی به چه دردی می‌خورد؟ افتخار می‌کنم که اعمال نظر نکردم. شورای عالی سیاستگداری خوب کار کرد تصمیمات این شورا بصورت اجماعی بود و باید این روند را ادامه می‌دادیم و ان شاءا... روند دهه 90 ادامه یابد.

بحث من این است که دبیرکل چرا مادام العمر باشد/ به خاطر استعفا باید تقدیر می‌شدم

- احساسم این بود که عده ای از اینکه آقای عارف بخواهد ادامه دهد به دلایلی ناراحت هستند. همواره نباید دفاع کنیم و بگوییم همه عملکردها درست است.

- بحث من این است که دبیرکل چرا مادام العمر باشد. من که نقد می‌کنم خودم این مسیر را نباید بروم و هر جا  در تشکل‌های علمی بودم، هیات‌های اجرائی را زمان دار کردم

- من در اتفاقاتی که در اسفند 98 رخ داد مسئول بودم. می‌توانستیم لیست بدهیم اما وقتی ندادیم و مردم شرکت نکردند شکست خوردیم.

- رئیس این ائتلاف باید مسئولیت شکست را بپذیرد و قشنگ‌ترین کار هم کنار کشیدن بود.

- کاری که کردم کار درستی بود و باید قدردانی شود که آقای عارف نگفت برای دور بعد هم می‌مانم.

- من نمی‌گویم سکوت درهمه موضوعات خوب است اما پرحرفی هم خوب نیست.

کسی از من برای حضور در نهاد اجماع‌ساز دعوت نکرد

- اولا قرار نبود در نهاد اجماع ساز باشم چون اگر قرار بود باشم که آن نامه را نمی‌نوشتم.

- در رسانه‌ها گفتند از من دعوت کردند اما نپذیرفتم که صحیح نبود چون هیچ فردی از من دعوت نکرد.

- نه از من خواستند حضور داشته باشم و نه کوچکترین مشورتی با من درباره تشکیل این نهاد کردند و پس از تشکیل این نهاد هم هیچ ارتباط کاری با آن ندارم اما برای توفیق آنها دعا می‌کنم.

از مردم عذرخواهی کرده‌ایم

- اینکه دوستان ما تاکید دارند در این انتخابات به حمایت از کاندیدایی جز کاندیدای اصلاح‌طلب نمی‌پردازیم نشانه درس بزرگی بود که گرفتیم.

- اصلاح‌طلبان مسئولیت کارشان را می‌پذیرند.  ما از مردم عذرخواهی کرده‌ایم البته نیت ما خیر و اصلاح بود.

ظریف اصلاح‌طلب به معنای سیاسی نیست

- ظریف را از زمانی که هنوز دیپلم نگرفته بود، می‌شناسم. ایشان را فردی متین و دیپلمات به معنای واقعی عالم با درک و شعور بالا و آینده نگری می‌دانم.

- با توجه به اینکه دولت‌های ما حزبی نیستند، نباید به دیپلمات‌ها برچسب حزبی زد.

- ظریف هم دردولت آقای خاتمی دارای جایگاه برجسته بود و هم دردولت آقای روحانی.

- ظریف اصلاح‌طلب به معنای سیاسی نیست. ایشان عضو انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا بود که عموم آنها اصلاح‌طلب هستند و رفتارها و گرایشات‌شان در دایره اصلاحات تعریف می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدرضا عارف عارف ظریف اصلاحات اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۸۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند

معاون اتاق بازرگانی ایران گفت: در مدت ۵ روز نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران از ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی دعوت به عمل آمده است و پذیرای ۲۲ هیئت تجاری از کشورهای مختلف هستیم. - اخبار اقتصادی -

علی چاغروند معاون کمیسیون‌ها، مجامع و شوراهای اتاق بازرگانی ایران و در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: در قانون اتاق ایران به صراحت اشاره شده که اتاق باید در راستای توسعه تجارت خارجی همانند برگزاری نمایشگاه‌های صادراتی نقش‌آفرینی کند. بر این اساس، حضور منسجم و گسترده اتاق ایران در نمایشگاه ایران‌اکسپو 2024 در راستای تکالیف قانونی است که تاکنون انجام نگرفته بود.

وی افزود: 20 اتاق استانی و 18 اتاق مشترک بازرگانی با سایر کشورها، چند تشکل ملی و اعضای اتاق بازرگانی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران حضور دارند.

رئیس ستاد اکسپو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: کمیسیون های اتاق بازرگانی 5 همایش بین المللی در حوزه های انرژی، صنعت، گردشگری و احداث برگزار و سعی می کنند تا توانمندی های صادراتی ایران را به سایر کشور ها معرفی کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس تقسیم کاری که با ستاد ملی اکسپو انجام شد، مقرر شد دعوت از بخش های خصوصی در سطح بین المللی را ما انجام دهیم به طوری که از 30 رئیس اتاق بازرگانی دعوت به عمل آمد و پذیرای 22 هیئت تجاری از کشورهای مختلف در مدت 5 روز نمایشگاه هستیم.

چاغروند  گفت: در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران هیئت های تجاری از کشور های اروپایی آسیایی و آفریقایی حضور دارند  دارند به طوری که در تنها در روز اول نشست های رو در رو با برخی از کشوری های آفریقایی روسیه و چین را داشتیم.

وی اظهار داشت: بر اساس آمارها تا به امروز نسبت به سال قبل رشد خوبی را شاهد هستیم. به عنوان مثال در سال قبل حدود 1300 تاجر خارجی در نمایشگاه حاضر شدند که امسال این رقم به حدود 2500 بازرگان رسیده است.

معاون کمیسیون‌ها، مجامع و شوراهای اتاق ایران خاطرنشان کرد: نکته‌ای که باید در حوزه بازاریابی به آن توجه کنیم این است که تجمع این تعداد تاجر و بازرگان خارجی در یک برنامه چند روزه فرصت خوبی برای تجار ایرانی محسوب می‌شود.

چاغروند  افزود: به عنوان اتاق ایران نیز سعی کردیم با تمام توان خود در این نمایشگاه حاضر شویم. از سوی دیگر، دولت هم سعی کرده از مقامات عالی‌رتبه سایر کشورها دعوت کند. همچنین بالغ‌بر 15 اتاق بازرگانی از دیگر کشورها در سطح روسا و مقامات عالی‌رتبه در این نمایشگاه حاضر هستند که بسیار امیدوارکننده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند
  • ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • فصیحی: استاد اولین‌ها هستم و از حضور در لیگ الماس خوشحالم
  • دعوت از ۲۳ بازیکن به اردوی تیم والیبال زیر ۱۷ سال
  • شهید مطهری به معنای واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود
  • شهید مطهری به معنای واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود/ در برابر مخالفین با سعه‌صدر و حُسن‌خلق رفتار می‌کرد