Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@14:37:26 GMT

پروژه نفوذ به دنبال شکل‌دهی محاسبات ذهنی مسئولان است

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۸۸۵۶

پروژه نفوذ به دنبال شکل‌دهی محاسبات ذهنی مسئولان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی قربانی پیش از ظهر دوشنبه در نخستین نشست از سلسله نشست‌های سیاسی «پنجره‌ای رو به سیاست» که با موضوع بررسی پدیده نفوذ در دولت یازدهم و دوازدهم با تاکید بر رسانه‌ای شدن مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر پروژه نفوذ مهم‌ترین ابزار دشمن برای پیشبرد اهدافشان بود و دشمن به خوبی می‌داند که دستکاری ذهنیت یک جریان نفوذی داخلی مؤثرترین سلاح برای ضربه‌زدن به نظام اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دوره جدید، پروژه نفوذ نسبت به گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده است و مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه کشور این ادعا را به صراحت ثابت می‌کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل بیان داشت: امروز در پی پروژه‌های نفوذ، ذهنیت برخی از مسئولین کشور به‌گونه‌ای شکل‌دهی شده است که ادعا می‌کنند جریان مقاومت و حافظان امنیت کشور، دیپلماسی را فدای میدان کرده‌اند و متأسفانه با این تلقی نادرست، به نقد جریان مقاومت می‌پردازند.

قربانی در این راستا ادامه داد: مردان سیاست و دیپلماسی باید بدانند به برکت مردان میدان چون سردار سلیمانی هاست که امروزه آمریکا علیرغم میل باطنی، به مذاکره با ایران تن داده است.

مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: دیپلماسی در واقع ابزاری برای دستیابی به اهداف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی است و یکی از مهم‌ترین برگ‌های برنده مردان دیپلماسی در میز مذاکرات، دستاوردهای نظامی مردان میدان است.

وی عنوان کرد: با وجود خدمات و دستاوردهای غیر قابل وصف مردان میدان، مطالبات جریانات نفوذ برای پیشبرد دیپلماسی ادعایی، چیزی جز دست‌کشیدن از آرمان‌های اسلام و انقلاب نیست که تنها ثمره آن ذلت و خواری خواهد بود.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه روابط بین‌الملل بر اساس ۲ نظریه واقع‌گرایی و یا آرمان‌گرایی شکل می‌گیرد، گفت: آن چیزی که در نظام بین‌المللی باعث صیانت یک کشور می‌شود حرکت بر اساس واقع‌گرایی و استفاده درست از ابزار قدرت است که متأسفانه امروزه مردان دیپلماسی با غلطیدن در دامن نظریه آرمان‌گرایی لیبرالیستی، چیزی جز سازش را در مناسبات بین‌المللی فهم نمی‌کنند.

کد خبر 5203613

منبع: مهر

کلیدواژه: دیپلماسی و سیاست خارجی اردبیل مهدی قربانی وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف محمدجواد ظریف وزیرخارجه حوزه علمیه اردبیل قاسم سلیمانی نفوذ دشمن ویروس کرونا شب قدر آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا گرگان بوشهر اردبیل شب های قدر عکس استانها ماه مبارك رمضان واکسن کرونا همدان انتخابات 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۸۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان امروز در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان، با اشاره به اینکه دیپلماسی فعال منطقه‌ای و ارتباط با همسایگان از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است، افزود: آذربایجان غربی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همسایگی با چند کشور، در حوزه دیپلماسی فعال منطقه‌ای از استان‌های پیشرو بوده و در دولت سیزدهم توانسته ارتباطات خوبی با کشور‌های همسایه در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی ایجاد کند.
 
وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مهم آذربایجان غربی در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: همسایگی با سه کشور، قرار گرفتن در مسیر کریدور‌های اصلی از جمله شرق و غرب و غرب، جاده ابریشم، وجود مرز رسمی فعال با ترکیه و دسترسی به اروپا از طریق این کشور و زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله سه فرودگاه و خطوط ریلی، موجب شده آذربایجان‌غربی نقش فعالی در دیپلماسی منطقه ایفا کند.

استاندار آذربایجان‌غربی به ظرفیت‌های بازگشایی مرز تمرچین برای اعزام زائرین اربعین حسینی و استقبال زائران خارجی از این امر نیز اشاره کرده و افزود: در سال گذشته ۱۰ هزار زائر خارجی از مرز تمرچین به کربلای معلی اعزام شدند که ۲ هزار نفر از این زائران، اهل کشور آذربایجان بودند و امسال نیز آذربایجان‌غربی آماده میزبانی از زائران خارجی است.

معتمدیان در پایان با اشاره به مشترکات فرهنگی تاریخی و مذهبی آذربایجان غربی با نخجوان، اضافه کرد: آماده افزایش روابط و گسترش تعاملات با نخجوان در راستای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران هستیم.

دیگر خبرها

  • چاره‌اندیشی کوتاه مدت ترافیکی برای میدان سپاه قم
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • شوراها در تحول دیپلماسی اقتصادی باید نقش آفرین باشند
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • درآمدهای نفت و گاز روسیه ۲ برابر شد
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • الگری: یوونتوس چه چیزی برای رقابت با اینتر کم دارد؟ از مسئولان باشگاه بپرسید
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می گویند که رهبری فرموده اند، این چه بساطی است؟