Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی احمدزاده اصل كارشناس بازار سرمايه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر عملی شدن مصوبه ۷+ ۳ اظهار کرد: بازار سرمایه در شرایط فعلی یک بازار شفاف و روان نیست به سبب آنکه شاهدیم تمام دخالت ها تحت عنوان سیاست گذاری یا حمایت وارد این بازار شده است.

او بیان کرد: در حال حاضر مسئولان به هر روشی متوسل می شوند تا پویایی را به این بازار بازگردانند، به طوری که  در همین خصوص می توان به مصوبه اخیر شورای هماهنگی اقتصادی یعنی ۷+۳ اشاره کرد، ناگفته نماند که حتی در صورت  تصویب مصوبه مذکور پس از جلسه سران قوا چندان شاهد نتایج مطلوبی در بازار سرمایه  نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: تنها راهی که می توان از طریق آن بازار سرمایه را جذاب کرد، تزریق نقدینگی و بازگشت اعتماد است، در غیر این صورت تمام تصمیمات اثر مسکن گونه دارند یعنی فقط برای چند روز بازار سرمایه را مثبت خواهند کرد.

احمد زاده اصل گفت: متاسفانه اکنون ارکان بازار سرمایه در حال اجرای نقش های تحمیلی و دستوری هستند، اگر این مسائل رفع شود تا حدودی می توان به روند بازار سرمایه خوش بین بود.

او تصریح کرد: به عقیده بنده جلسه سران قوا آسیب به بازار وارد خواهد کرد  پس بهتر است مسئولان سران قوا به جای برگزاری جلسه سمت و سوی اقتصاد را درست کنند و بگذارند بازار مسیر خودش را برود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: قوه قضائیه بهتر است با متخلفان بازار سرمایه برخورد کند تا اشخاص نتوانند در این بازار تخلف کنند و  از طرف دیگر از مجلس می خواهیم که تا حدودی سمت و سوی قوانین بازار سرمایه را اصلاح کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس ایران بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۹۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اوایل هفته کاری با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها شاهد شروع متعادلی بودیم، اما در جدال عرضه و تقاضا، فروشندگان برنده بودند و دوباره یک هفته‌ اصلاحی و خسته کننده را سپری کردیم. فقط شاهد نوساناتی در محدوه‌های حمایتی سهام بودیم، تعداد محدود، سهام بازیگر محور هم مجالی برای نوسان و رشد کوتاه مدتی داشتند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: افزایش نرخ انرژی و افزایش مالیات ستانی در کنار افزایش نرخ بهره شرکت‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد و عدم تعدیل نرخ دلار نیما از بعد درآمدی را دچار مشکل می‌کند و حاشیه سود‌ها کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از افت تولید، با افزایش نرخ‌های منطقی در صنایع برای پوشش رشد هزینه‌ها موافقت می‌شود.

او افزود: انتشار اوراق سنگین توسط دولت و بالا ماندن نرخ بهره، ابهام سقف معافیت مالیاتی و ... خریدار را یک قدم عقب‌تر در انتظار نگه می دارد. هر بار با نزدیک شدن به محدوده‌ حمایتی شاخص و سهام شرکت‌های بزرگ تر، شاهد سفارش‌های حمایتی بازارساز و نوسانات مثبت هستیم منتهی تا زمانی که این دور باطل ادامه دارد حرف خاصی برای گفتن نمی‌ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص