Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویدئو کلیپ «حیدر کرار» با روایتی از زندگی حضرت علی علیه السلام برگرفته از کتاب «حیدر» از سوی فرهنگسرای سرو منتشر می‌شود.


به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای سرو؛ برنامه "حیدر کرار " که به معرفی زندگی شخصیت بزرگ جهان اسلام و اسطوره معرفت حضرت علی (ع) می پردازد . 


کتاب "حیدر" اثری است در سبک داستانی به قلم "آزاده اسکندری" که یک شیوه ی روایی جدید را برای به تصویر کشیدن زندگی امیرالمومنین علی علیه السلام به کار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زندگانی این شخصیت بزرگ جهان اسلام و اسطوره ی معرفت و عدالت، به شکل پراکنده ای و تنها در عرصه های مشخصی توصیف شده است. به عبارتی می توان گفت آنچه به شکل عام از حیات امام علی (ع) در باور مومنین حضور دارد، حکایت هایی غیر پیوسته است که مشخص نیست دقیقا در کدام نقطه از زندگی حضرت، تاثیر خود را بروز داده است.


این کتاب قصه ای است با روایت خطی و مشخص، که از تطبیق میان صدها منبع روایی شیعه و اهل سنت، به دست آمده و به جز این منابع مشخص که با نشانی دقیق به خواننده معرفی شده اند.


"حیدر" به طور ویژه به بازه ی زمانی 9 ساله از زندگی عارفانه و عاشقانه ی امیرالمومنین علی (ع) و حضرت فاطمه (س) می پردازد. داستان از زبان خود امیرالمومنین یا "حیدر" (ع) روایت می شود و به این ترتیب خواننده از دریچه ی نگاه مولای متقیان با حوادث سال های دوم تا یازدهم هجرت آشنا می شود. روزهای پرفراز و نشیبی که از کمی قبل از ازدواج این زوج آسمانی شروع شده و تا بعد از به شهادت رسیدن صدیقه طاهره (س) ادامه می یابد. به این ترتیب می توان گفت "حیدر"، یک اثر داستانی با خط روایی مشخص و شفاف بوده، که رویدادهای قابل توجهی را زندگی حضرت علی (ع) بیان می کند.


علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از برنامه‏های فرهنگسرا با شماره 88881879 تماس بگیرند و یا به صفحه اینستاگرامی به نشانیfarhangsara_sarv   مراجعه کنند .

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: کتاب حیدر انتشار زندگی حضرت حضرت علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۹۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماهنگ| «تو را است معجزه درکف... عصا بیفکن!»

در آستانه عملیات تنبیهی «وعده صادق» علیه رژیم صهیونیستی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در یکی از جلسات مرتبط، یک بیت شعر از غزلی که چندسال پیش با تلمیح از آیات قرآن مجید درباره رویارویی حضرت موسی علیه‌السلام با فرعون و ساحرانِ فرعونی سروده بودند، برای این عملیات خواندند:

تو را است معجزه در کف زِ ساحران مهراس
عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

دیگر خبرها

  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • نماهنگ|«تو را است معجزه درکف... عصا بیفکن!»
  • نماهنگ| «تو را است معجزه درکف... عصا بیفکن!»
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث