Web Analytics Made Easy - Statcounter

وعده های انتخاباتی حق الناس است، قابل پیش بینی بودن از شروط اعتماد متقابل بین مردم و دولت، توییت کدخدایی درباره سخنان رهبر انقلاب، تخت‌روانچی خبر توافق برای آزادی زندانیان را تایید نکرد برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، وعده های انتخاباتی حق الناس است،  قابل پیش بینی بودن از شروط اعتماد متقابل بین مردم و دولت،  توییت کدخدایی درباره سخنان رهبر انقلاب، تخت‌روانچی خبر توافق برای آزادی زندانیان را تایید نکرد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۱۳ اردیبهشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وعده های انتخاباتی حق الناس است/ نامزدها در ابتدا باید کفایت داشته باشند

حسین شریعتمداری، تحلیلگر مسائل سیاسی شب گذشته (یکشنبه 12 اردیبهشت) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات با اشاره به اینکه برنامه به تنهایی کافی نیست بلکه برنامه باید سنجیده شود، گفت: افرادی وعده هایی می دهند و بر اساس وعده ها رأی می گیرند به همان اندازه که رأی مردم حق الناس است عمل به وعده ها هم حق الناس است.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه یک سوی ماجراست و اجرا و توان اجرای آن سوی دیگر ماجراست، ادامه داد: فردی که می خواهد برنامه ها را اجرا کند باید توانمندی های اولیه را داشته باشد و زمانی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شود به هر حال سابقه دارد که قابل ارزیابی است.

 

وی با بیان اینکه این روزها افرادی اعلام نامزدی کردند بعضی از آنها اعلام نامزدی شان؛ اهانت به ملت است که باید مورد ارزیابی قرار گیرد، تصریح کرد: نامزدها در ابتدا باید کفایت داشته باشند و کفایت لزوماً یک مقوله کیفی نیست بلکه باید کفایت در عمل هم نشان داده شود و افردی که در مقابل برخی از مشکلات عادی مردم ناتوان بودند نباید در صحنه حضور پیدا کنند و حتی افرادی که از کسانی که ناتوان در اداره کشور بودند حمایت کردند اینها هم مورد سؤال هستند.

 

شریعتمداری گفت: کجای دنیا زمانی که فردی می خواهد کاندیدا شود راه را باز می کنند؟ شرایطی دارد که باید با شرایطی که برای کاندیدا در نظر گرفته شده انطباق داشته باشد؛ و وظیفه شورای نگهبان هم همین است.

 

مردم به تصویر رأی نمی دهند بلکه به برنامه رأی می دهند/ گوش مردم هم از شعارهای فانتزی پر است

محمدعلی وکیلی، فعال سیاسی شب گذشته (یکشنبه 12 اردیبهشت) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات و با بیان اینکه در زمان ورود به دهه 50 نظام جمهوری اسلامی، انتظار این است که با نامزدهایی در میدان رقابت ریاست جمهوری طرف باشیم که به صورت ملموس و قابل اندازه گیری برنامه ارائه دهند، گفت: ساختار سیاسی ما حزبی نیست بنابراین نامزدهای ریاست جمهوری با حمایت احزاب مختلف وعده هایی را می دهند و برنامه هایی را هم ارائه می دهند اما بعد از موفقیت؛ فاصله بسیار معناداری بین آنچه گفته شده و برای آن رأی از مردم گرفته شده است وجود دارد که موجب سرخوردگی و دل زدگی مردم می شود.

 

وی با اشاره به اینکه مردم به تصویر رأی نمی دهند بلکه به شناسنامه رأی می دهند که بخش مهمی از شناسنامه؛ همین برنامه ای است که ارائه می دهند، گفت: مجموعه مطالبات دامنه ای از گلایه ها ایجاد و گوش مردم هم از شعارهای فانتزی پر شده است.

 

وکیلی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: امروز به درستی مقام معظم رهبری تأکید داشتند که نامزدها باید برنامه داشته باشند و همچنین انجام برنامه ها برای کشور امکان پذیر باشد و در چارچوب های قانونی و اختیارات این جایگاه باشد.

 

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که اگر برنامه محوری نامزدها اتفاق نیفتد چه خطراتی دارد، گفت: خطر همین وضع است یعنی افراد از مردم با تکیه بر مجموعه ای از شعارها رای می گیرند و بعد از ورود به صحنه مدیریت با فرافکنی سعی می کنند کاستی ها را به پای دیگران بنویسند و این در حالی است که فردی که برای ریاست جمهوری وارد می شود حتماً ساختارهای جمهوری اسلامی را می شناسد و ظرفیت های قانونی را می داند و همچنین اختیارات خود را آگاه است.

 

قابل پیش بینی بودن از شروط اعتماد متقابل بین مردم و دولت است

غلامرضا نوری قزلجه نماینده مجلس شب گذشته (یکشنبه 12 اردیبهشت) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات گفت: افرادی که در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا می کنند حتماً باید براصول قانون اساسی و چارچوب حاکم برمناسبات سیاسی کشور آگاه باشند.

 

وی ادامه داد: این فراد باید پایبند به قانون اساسی باشند و در برنامه ها، تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی اینها بروز پیدا کند.

 

نوری قزلجه با اشاره به اینکه یکی از شروط اعتماد متقابل بین مردم و دولت قابل پیش بینی بودن دولت هاست، گفت: این قابل پیش بینی بودن از طریق برنامه ها محقق می شود و قابل پیگیری است.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات مهم در انتخابات پیش رو، مشارکت مردم است، گفت: مشارکت بالا یک پشتوانه خوب برای نظام است.

 

توییت کدخدایی درباره سخنان رهبر انقلاب

عباسعلی کدخدایی در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: داشتن برنامه واقعی و پرهیز از سخنان و وعده‌های فریبنده و بدون پشتوانه فکری، جان کلام امروز رهبر معظم انقلاب خطاب به داوطلبان ریاست جمهوری بود و البته به مثابه نقشه راهی برای انتخابات پیش رو برای همه دست‌اندرکاران.

 

تخت‌روانچی خبر توافق برای آزادی زندانیان را تایید نکرد

مجید تخت‌روانچی روز یکشنبه در واکنش به خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر توافق ایران و آمریکا برای آزادی متقابل هشت زندانی و آزادسازی هفت میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران، گفت: این خبر تایید نمی‌شود.

وی افزود ایران همواره بر تبادل جامع زندانیان دو کشور تاکید کرده است.

جمهوری اسلامی ایران بارها طرح مبادله زندانیان دو طرف را مطرح کرده است اما طرف آمریکایی با بهانه‌های واهی از آن طفره رفته است.

برخی از ایرانی‌ها تنها به اتهام نادیده گرفتن تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا علیه ایران در زندان‌های این کشور به سر می‌برند.

این روزها و در پی مذاکرات وین برای بازگشت آمریکا به برجام، گمانه‌زنی و خبرهای ضد و نقیض از منابع آگاه منتشر می‌شود که در پاره‌ای از آنها با هدف تحریک مخالفان برجام در دو طرف ارزیابی می‌شود.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار تخت روانچی خبر توافق برای آزادی زندانیان را تایید نکرد ریاست جمهوری حق الناس برنامه ها وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کشانی، مدیر ستاد مردمی دیه استان تهران گفت: در آستانه فرا رسیدن ایام بزرگداشت مقام معلم، در اقدامی انسان‌دوستانه دانش آموزان و دبیران یک مجتمع آموزشی ۳۱ میلیون تومان به حساب ستاد دیه استان تهران واریز کردند.

مدیر ستاد مردمی دیه استان تهران تاکید کرد: این مرکز نهادی خیریه بوده و نیکوکاران به عنوان بازوان توانمند ستاد دیه، کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد را بر عهده دارند.

کشانی ادامه داد: بدون شک کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که در زندان به سر می‌برند، از کارهای مهم دینی است و کمک به این افراد که به دلیل تصادف، بدهی یا حوادث غیرعمد در زندان به سر می‌برند از باقیات صالحات محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد چشم به دستان نیکوکاران دوخته‌اند تا نزد خانواده خویش بازگردند و فرزندانشان پدر یا مادر خود را پس از مدت‌ها بر سر سفره ببینند.

کشانی ضمن تقدیر از دانش آموزانی که به پویش سبز بهاری پیوسته‌اند، تصریح کرد: در آستانه فرا رسیدن هفته معلم و بزرگداشت این ایام، دانش آموزان و دبیران مجتمع یادشده، همراه با دیگر نیکوکاران تهرانی، در پرداخت بدهی سه نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد سهیم شدند.

گفتنی است، خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند. همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان میرزای شیرازی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول و یا تماس با شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

کد خبر 6090937

دیگر خبرها

  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح
  • عملکرد شوراها قابل دفاع است