Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- خبرگزاری تسنیم به‌‌ صورت هفتگی قیمت حبوبات، میوه، تره‌بار و انواع مواد پروتئینی در سطح بازار شیراز را منتشر می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، بررسی میدانی قیمت اقلام در شیراز نشان از نوسان شدید و الاکلنگی شدن قیمت‌ها می‌دهد، بازار میوه این هفته دوباره بر مدار گرانی قرار گرفته و مرغ نیز به شدت در بازار کم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت حبوبات نیز این هفته از دیگر کالاها عقب نمانده و روی موج گرانی قرار گرفته است به گونه‌ای که نسبت به  هفته گذشته 5 تا 15 درصد گران‌تر شده است. گوشت قرمز نیز همچنان بر بالای نردبان قیمت‌ها قرار گرفته و با قیمت 160 هزار تومان عرضه می‌شود.

در این میان مرغ هر چند با قیمت مصوب 24900 تومان در مراکز و خرده‌فروشی‌ها عرضه می‌شود اما تماس و مشاهده میدانی خبرنگار تسنیم با چندین مرکز عرضه مرغ نشان از کمبود عرضه این محصول دارد.

خرده‌فروشان مرغ در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کردند که در 20 روز گذشته بازار مرغ به شدت بهم ریخته و عرضه از کشتارگاه انجام نمی‌شود و اگر عرضه هم شود مردم برای خرید مرغ با نرخ مصوب باید در صف‌های طولانی بایستند.

کیانی یکی از فروشندگان مرغ در شیراز در گفت‌وگو با تسنیم دلیل این امر را بیرون ندادن مرغ از سوی مرغداران و کشتارگاه‌ها می‌داند و علاوه بر آن به این نکته هم تاکید دارد که مغازه‌داران و خرده‌فروشان با قیمت مصوب خواهان فروش مرغ نیستند.

رنجبر از دیگر عرضه‌کنندگان مرغ به صورت خرده‌فروشی است، وی نیز در گفت‌وگو با تسنیم از سیاست غلط در توزیع مرغ سخن می‌گوید و معتقد است که ادامه این روند مشکل را برطرف نمی‌کند چرا که دست دلالان و واسطه‌گران در بازار باز است.

مرغ در صدر جدول تورم کالاها؛ ادامه کمبود و گرانی در بازار شیرازمیوه‌های نوبرانه‌ رکورد زد؛ مرغ در بازار شیراز دوباره به صف شد + جدولآشفتگی بازار مرغ شیراز در سایه نبود نظارت‌ها؛ راهکار کمیته پیشگیری از بحران بازار را آرام می‌کند؟

این خرده‌فروش مرغ می‌گوید: بسیاری از مرغ‌فروشان مرغ گرم را مخفیانه به صورت قطعه‌ قطعه تبدیل کرده و آن را با 2 برابر قیمت مصوب می‌فروشند که همین موضوع نیز به کمبود در بازار دامن می‌زند.

این موضوع در حالی است که جلسات متعدد از سوی متولیان امر اعم از جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و استانداری فارس گرفته شده و هر بار به مردم اطمینان می‌دهند که بازار مرغ سامان پیدا می‌کند اما هیچ یک از وعده‌ها محقق نشده است.

در حالی حسین پژمان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در جلسه‌ هفته گذشته کارگروه مرغ از عرضه بیش از 7 میلیون قطعه مرغ در نیمه اردیبهشت ماه خبر داده است که مراجعه مردم به مراکز فروش نشان از این دارد که هیچ مرغی از روز شنبه تاکنون در بازار شیراز عرضه نشده است.

پارسا یکی دیگر از فروشندگان مرغ است که در گفت‌وگو با تسنیم دلیل این امر را ابتدا شب‌های قدر و ایام شهادت ذکر می‌کند اما کمی بعد می‌گوید: کشتارگاه‌ها مرغ را به مغازه‌دار نمی‌دهند و تا روز چهارشنبه نیز توزیعی صورت نمی‌گیرد.

به گفته وی حتی روز چهارشنبه نیز تعداد سبدهایی که برای خرده‌فروشان آورده می‌شود کم است و ما مجبوریم فروش را صفی کنیم و به هر نفر 2 عدد مرغ دهیم.

اما در این میان قیمت میوه نسبت به هفته تغییر محسوسی نکرده و هر چند هنوز نیز قیمت میوه گران است البته سهم نوبرانه‌های بهار در این میان جداست چرا که با قیمت‌های سرسام‌آوری این نوبرانه‌ها در بازار عرضه می‌شود.

براساس مشاهدات میدانی خبرنگار تسنیم توت فرنگی با قیمت هر کیلو 30 هزار تومان، ازگیل با قیمت 20 هزار تومان، گوجه سبز با قیمت 100 هزار تومان و سیب ترش با قیمت هر کیلو 30 هزار تومان عرضه می‌شود.

فعالان این عرصه معتقدند که نظارتی بر بازار میوه به ویژه در میدان تره و بار و توزیع میان خرده‌فروشان نیست به همین دلیل قیمت‌ها در مناطق مختلف شهر با تفاوت زیاد عرضه می‌شود.

ردیف

کالا

قیمت (تومان)

توضیحات

1

لوبیا قرمز

27000

یک کیلوگرم

2

لوبیا رشتی

38000

یک کیلوگرم

3

لوبیا بلبلی

35000

یک کیلوگرم

4

عدس

30000-32000

یک کیلوگرم

5

لپه

30000-39000

یک کیلوگرم

6

نخود

29000

یک کیلوگرم

7

ماش

23000

یک کیلوگرم

8

مرغ گرم

24900- 30000

یک کیلوگرم

9

تخم مرغ

21500

یک کیلوگرم

10

گوشت گوسفندی

160000

یک کیلوگرم

11

گوشت گوساله

120000-140000

یک کیلوگرم

12

شیر

9500-12000

یک کیلوگرم

13

ماست

7000-15500

یک کیلوگرم

14

برنج ایرانی

24000-34000

یک کیلوگرم

15

برنج خارجی

19500-24000

یک کیلوگرم

16

پرتقال

16000-18000

یک کیلوگرم

18

نارنگی

30000

یک کیلوگرم

19

کیوی

 16000

یک کیلوگرم

20

موز

22000-26000

یک کیلوگرم

22

سیب

10000-13000

یک کیلوگرم

26

سیب زمینی

5500

یک کیلوگرم

27

بادمجان

5500

یک کیلوگرم

28

خیار

4000-10000

یک کیلوگرم

29

پیاز

5000

یک کیلوگرم

30

گوجه فرنگی

6000 - 8000

یک کیلوگرم

31

هویج

7500

یک کیلوگرم

32

سبزی

10000

یک کیلوگرم

انتهای پیام/424/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گفت وگو با تسنیم خرده فروشان بازار شیراز عرضه می شود هزار تومان یک کیلوگرم بازار مرغ خرده فروش قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۹۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران

نعمت الله حاتمی معاون سیاسی و امنیتی فرماندار دهلران در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: گشت‌های مشترک بازرسی ستاد تنظیم بازار شهرستان در قالب سه تیم به صورت روزانه برای نظارت بر قیمت‌ها و برخورد با متخلفان در شهرستان فعال شده است.

حاتمی با تأکید بر اینکه نظارت و بازرسی بازار و رصد قیمت‌ها ادامه دارد، افزود: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و دیگر تخلفات، انجام گشت‌های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار ضروری است.

وی افزود: مسئولان شهرستان باید وضعیت عرضه کالا‌های اساسی را رصد کنند و اجازه سودجویی را به متخلفان ندهند.

حاتمی با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته بین دستگاه‌های متولی، تصریح کرد: نظارت در سطح شهرستان باید تقویت شود و مصوبات ستاد تنظیم بازار باید اجرایی شوند

وی به راه اندازی دوشنبه بازار و جمعه بازار برای عرضه برخی محصولات و کالا‌های اساسی مورد نیاز خانواده‌ها با قیمت عمده و پایین‌تر از نرخ بازار در شهرستان خبر داد و گفت: جهاد کشاورزی و شهرداری باید به قید فوریت مکانی برای این بازار جانمایی کنند.

معاون سیاسی فرماندار ویژه شهرستان دهلران گفت: مسئولان باید برابر مسولیت که پذیرفته‌اند پای کار باشند و مطالبات به حق مردم در حوزه‌های مختلف را پیگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • قیمت جدید شاهین در بازار / این مدل ۸۷۰ میلیون تومان شد + جدول قیمت
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • قیمت تخم مرغ چند شد؟ +جدول
  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت +جدول
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت