Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه شیوع و همه گیری بیماری کرونا منجربه کاهش نیرو در بخش کشاورزی و تغییرات در سیاست‌های صادراتی بسیاری از کشور‌های جهان شده، گفت : این موضوع برنامه ریزی و هشدار بسیاری از کشور‌های منطقه را در زمینه امنیت غذایی بدنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : در این راستا، ازهم اکنون کشور‌های وارد کننده برای افزایش سطح ذخایر مواد غذایی خود درحال تلاش هستند و کشور‌های بزرگ صادر کننده برای محدودسازی صادرات خود اقدام می‌کنند که این مسئله افزایش کم سابقه قیمت محصولات غذایی اصلی مانند گندم و برنج را در برخی از کشور‌ها به همراه داشته که با توجه به وضعیت کنونی قیمت ارز منجر به ارزش چند برابری قیمت گندم در کشور‌های همسایه شده است.

دادستان کرمانشاه افزود: طبق گزارش‌های واصله، علیرغم اهمیت گندم در نظام اقتصادی کشور و به ویژه در شرایط فعلی، برخی از افراد تحت عنوان "سلف خری" درتلاش هستند تا با استفاده از شرایط کنونی نسبت به انباشت و قاچاق محصولات استراتژیک از جمله گندم به کشور‌های همسایه و کسب سود هرچه بیشتر اقدام کنند.

او افزود: این اقدام نه تنها موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود، بلکه در شرایط فعلی موجب اخلال در نظام اقتصادی و در نتیجه گران شدن نامتعارف قیمت نان به عنوان قوت غالب مردم خواهد شد.

کرمی با بیان اینکه طبق گزارش‌های واصله برخی افراد سودجود از هم اکنون اماکنی را جهت انبار گندم در نظر گرفته اند، ادامه داد: این افراد ضمن ارتباط مستقیم با کشاورزان و گهگاه تبلیغات در فضای مجازی عنوان می‌کنند که گندم را به صورت نقدی و با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب دولتی خریداری می‌کنند.

دادستان کرمانشاه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم جلوگیری از قاچاق محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: رئیس قوه قضائیه همواره تاکید دارد که دادستان‌های مناطق مرزی و بنادر با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی باید با یک هماهنگی جدی، پیگیری مجدانه و اقدام بدون تسامح، فعال‌تر در مبارزه با قاچاق عمل کنند تا مردم تفاوت این مبارزه و نتایج آن را به خوبی احساس کنند.

او افزود: در ادامه اقدامات صورت گرفته در پارسال در سطح استان مقرر است به منظور پیشگیری از اخلال در نظام اقتصادی در جهت صیانت از حقوق عمومی و تامین آرامش ذهنی و روانی شهروندان در امر مبارزه با قاچاق گندم اقداماتی در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرارگیرد.

کرمی ادامه داد: بنابراین به همه دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌های تابعه به ویژه شهرستان‌های مرزی تاکید می‌کنیم، ضمن طرح موضوع در شورای تامین شهرستان و همچنین نظارت جدی بر دستگاه‌های متولی در راستای صیانت از حقوق عمومی تمهیدات لازم را به منظور مقابله با انبار و قاچاق گندم و یا آراد در حوزه قضایی مربوطه در نظر بگیرند.

او گفت: فرماندهی مرزبانی استان با همکاری اداره کل اطلاعات و اطلاعات سپاه ضمن تقویت اشراف اطلاعاتی بر منطقه و حوزه استحفاظی به طور جد برای مقابله با قاچاق کالا‌های اساسی به ویژه گندم اقدام و به تشدید مبارزه با قاچاق در مرز‌های کشور بپردازند. در این راستا لازم است مراقبت‌های بیشتری از مبادی ورودی و خروجی استان صورت گیرد.

دادستان کرمانشاه افزود: پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پلیس نظارت بر اماکن عمومی و اداره کل اطلاعات نیز با همکاری تعزیرات حکومتی امکان دپویی که خارج از سیستم دولتی خریداری شده اند را شناسایی و بر آن‌ها نظارت کامل داشته باشند.

او ادامه داد: استانداری هم باید با نظارت بر شرکت غله و خدمات بازرگانی تمهیداتی در نظر بگیرد که گندم در سریع‌ترین زمان ممکن از مردم خریداری شده و پرداخت وجه نیز نیز در اسرع وقت صورت گیرد.

کرمی گفت: پلیس فتا نسبت به شناسایی افرادی که از طریق فضای مجازی نسبت به خرید غلات مانند گندم، جو، برنج و ... به صورت عمده مبادرت می‌کنند اقدام و ضمن اخذ تعهد کتبی به آنان هشدار داده شود که در صورت خرید و انبار نمودن گندم، تمامی محصولات دپو شده توقیف و به سیلو‌های دولتی انتقال داده می‌شود.

دادستان کرمانشاه با تاکید براینکه یکی از روش‌های بسیار محتمل قاچاق گندم تحویل به کارخانجات آرد است تا پس از تبدیل آن به آرد از کشور خارج شود، گفت: استانداری باید با استفاده از سامانه خرید و فروش آرد به صنوف، خبازی‌ها و آزادپز‌ها تمهیداتی در نظر گیرد که فروش گندم به کارخانه تنها متناسب با آردی که آن‌ها به نانوایی‌ها تحویل می‌دهند انجام گیرد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه دادستان عمومی پرونده قضایی پرونده تخلف دادستان کرمانشاه مبارزه با قاچاق قاچاق گندم کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۲ هزار و ۸۴۵ لیتر سوخت قاچاق در مرز پرویزخان

مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : ماموران انتظامی قصرشیرین در گشت‌زنی‌های هدفمند خود حوالی گمرک پرویزخان و سطح شهرستان، موفق به شناسایی تعدادی وسایل نقلیه حامل سوخت قاچاق و محل دپو آن شدند.

وی افزود: در بازرسی‌های انجام گرفته از چند دستگاه کامیون توقیفی و محل‌های دپو، ۸۲ هزار و ۸۴۵ لیتر انواع سوخت قاچاق از جمله بنزین و گازوئیل کشف شد.

 حاجیان ارزش محموله‌های سوختی قاچاق کشف شده را طبق نظر کارشناسان ۱۹ میلیارد و ۵۴ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این راستا پرونده‌هایی تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی اسال شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه گفت: ماموران انتظامی در سال جاری با همه توان به مقابله با قاچاق سوخت خواهند پرداخت و فضا بیشتر از گذشته برای قاچاقچیان سوخت ناامن می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • صدور کیفرخواست برای باند جعل اسناد سازمان یافته املاک در قم
  • کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم منهدم شد
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • کشف ۸۲ هزار و ۸۴۵ لیتر سوخت قاچاق در مرز پرویزخان
  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • سرمایه گذاری ۱۰۰هزار میلیارد تومانی برای ۳۵پروژه تجاری ومسکونی در کشور
  • کشف ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در کرخه
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید