Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان سد پلرود در شهرستان رودسر را پروژه ای با اهمیت در تامین آب آشامیدنی، کشاورزی، صنعتی و در آینده تولید برق عنوان و با تاکید بر لزوم افزایش تجهیزات لجستیکی برای شتاب در تکمیل سد، گفت: همه دستگاه‌های ذی ربط باید برای بهره‌مندی مردم شرق گیلان از این پروژه ماندگار دولت، جدیت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در حاشیه بازدید از روند ساخت و تکمیل سد مخزنی پلرود شهرستان رودسر در گفت‌وگو با خبرنگاران، این پروژه را از جمله مهمترین پروژه‌های عمرانی در دست اجرای استان دانست و اظهار داشت: این سد به سبب ثمربخش بودن برای مردم در تامین آب آشامیدنی، کشاورزی، صنعتی و در آینده تولید برق؛ از اهمیت خاصی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی به پیگیری های صورت گرفته در جهت تأمین اعتبار مورد نیاز برای بهره‌برداری در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: با رفع مشکلات روند احداث این سد و افزایش ماشین آلات، شاهد شتاب دو برابری پیشرفت فیزیکی سد پلرود  در هفته های پیش رو خواهیم بود.     نماینده عالی دولت در گیلان براساس نظر مشاور طرح ابراز امیدواری کرد که تا پایان خردادماه امسال، زمینه آبگیری آزمایشی این سد فراهم شود.    وی به حجم ۱۳۲ میلیون مترمکعبی مخزن سد پلرود و حجم تنظیمی بالغ بر ۲۰۴ میلیون مترمکعبی اشاره و آن را برای کشاورزان و سایر بهره برداران گیلان حائز اهمیت ارزیابی کرد و گفت: براین مبنا، کیفیت و دقت اجرای سد نباید تحت الشعاع سرعت قرار گیرد، هر چند که بایستی تلاش مضاعفی صورت گیرد تا عقب ماندگی زمانی جبران گردد.  استاندار گیلان ادامه داد: با نظارت های دستگاه‌های متولی و تلاش برای تسریع در بهره‌برداری ، امیدواریم از جمله پروژه‌های ماندگار دولت تدبیر و امید برای مردم عزیز باشد.    سد مخزنی پلرود یکی از طرح های بزرگ تامین آب استان است که با هدف تنظیم آب رودخانه پلرود بعنوان دومین رودخانه بزرگ گیلان و استفاده از آن جهت تامین نیاز آبی بالغ بر ۳۳ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی منطقه (پلرود و شلمان رود) اجرا می شود.   با اجرای طرح مخزنی پلرود، علاوه بر تامین آب باغ های چای، نیاز آب شرب هشت شهر شرق گیلان از جمله لنگرود، رودسر، چابکسر، کلاچای، املش، کومله، واجارگاه و رحیم‌آباد به میزان ۴۰ میلیون متر مکعب در سال تأمین می شود.  عملیات اجرایی این پروژه از فروردین ماه سال ۱۳۸۹ آغاز و پیشرفت فیزیکی آن تا زمان حاضر ۷۵ درصد عنوان شده است. در جریان بازدید امروز دکتر زارع از ساخت و تکمیل سد پلرود، شماری از مردم منطقه و روستاهای اطراف نیز مشکلات خود در زمینه تملک اراضی از سوی شرکت آب منطقه ای استان را با استاندار گیلان در میان گذاشتند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار گیلان تجهیزات لجستیکی پروژه های عمرانی سد پلرود شرق گیلان استاندار گیلان تکمیل سد تامین آب سد پلرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۹۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد برارزاده ظهر شنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های اجرای شبکه‌های جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب با اشاره به عقب ماندگی خدمات فاضلاب در استان دلیل اصلی این مهم را عدم تأمین اعتبارات کافی برای انجام طرح‌های فاضلاب بیان کرد و گفت: رشد جمعیت در جهان عموماً و به خصوص در جهان سوم و محدودیت محیط و زمین برای زندگی، انسان‌ها را وادار کرده است که از طبیعت و هر آنچه در آن وجود دارد با دقت و احتیاط کامل استفاده کنند اما استفاده بی رویه از خوان گسترده طبیعت در طول سالیان متمادی، محیط زیست را با مشکل احیا مجدد روبرو ساخته و بسیاری از نعمت‌های موجود را با خطر نابودی مواجه کرده است.

وی افزود: ورود فاضلاب‌های خام انسانی از طریق چاه‌های جاذب به سفره آب‌های زیرزمینی و نیز از کانالهای روباز و سرپوشیده به آب‌های سطحی و در نهایت تخلیه به دریا و دریاچه‌ها، موجب آلوده شدن این منابع گشته و بشر را با خطر کمبود آب آشامیدنی سالم و نابودی اکوسیستم دریایی و سرانجام تخریب محیط زیست انسانی و طبیعی مواجه ساخته است.

مدیر عامل آبفا مازندران دفع غیر بهداشتی فاضلاب را علاوه بر آلودگی منابع آب، ایجاد مناظر ناخوشایند زیست محیطی و جلب حشرات ناقل موجب شیوع بیماری‌های متعدد گوارشی و سایر بیماری‌های میکروبی و انگلی خطرناک دانست.

برارزاده با اشاره به تصفیه فاضلاب از نقطه نظر اقتصادی که باعث کاهش هزینه‌های درمانی و هزینه‌های بهسازی محیط زیست خواهد شد، گفت: از پساب حاصل از تصفیه فاضلاب‌ها نیز می‌توان در زمینه‌های مختلف از جمله آبیاری فضای سبز، کشاورزی و تغذیه آبخوان‌های زیرزمینی بهره برد در همین راستا به دلیل کمبود نزولات جوی در کشور، استفاده از پساب برای کشاورزی می‌تواند قسمتی از نیاز آبی استان را جبران کند.

وی تصریح کرد: قرارگیری بخش عمده سرزمینی استان مازندران در نوار ساحلی بزرگترین دریاچه دنیا، اهمیت و لزوم ساماندهی فاضلاب را دوچندان کرده در همین راستا ۱۸ پروژه فاضلاب در شهرهای استان مازندران و سه پروژه جمع آوری شبکه فاضلاب در روستاهای استان در دست اجراست که پس از بهره برداری ضمن حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی منابع آب‌های زیرزمینی و نیز حفظ سلامت جامعه می‌توان از پساب حاصله بیشترین بهره را داشت.

کد خبر 6089866

دیگر خبرها

  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • طرح‌های توسعه و تجهیز مدارس امسال با جدیت دنبال می‌شود
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور