Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‎های وزات بهداشت گفت: نخستین عملیات پیوند قلب اهدایی از طریق انتقال هوایی در سال جدید از اهواز به تهران با موفقیت انجام شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر مهدی شادنوش با بیان اینکه نخستین عملیات پیوند قلب اهدایی از طریق انتقال هوایی در سال 1400 از اهواز به تهران انجام شد، اظهار کرد: صبح روز گذشته عملیات پیوند عضو اهدایی از طریق انتقال هوایی قلبِ قهرمان 14 ساله اهل اهواز به دختر 9 ساله‌ای با موفقیت انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با همکاری تیم‌های پیوند و واحدهای فراهم‌آوری دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز و ایران، فرد گیرنده و دهنده قلب شناسایی و با کمک سازمان اورژانس کشور و هوانیروز، عضو پیوندی به تهران انتقال داده شد.

شادنوش گفت: در این عملیات با کمک و همراهی سازمان هوانیروز، هلی کوپتری راس ساعت 7 و 30 دقیقه برای دریافت عضو پیوندی به اهواز اعزام شد. با جدا سازی، عضو پیوندی راس ساعت 10 صبح از اهواز به سمت تهران بازگشته و در ساعت 11 و 18 دقیقه این قلب برای نجات جان بیمار به اتاق عمل بیمارستان شهید رجایی تحویل شد؛ در نهایت با تلاش تیم پیوند طی عمل جراحی چهار ساعته به بیمار گیرنده، پیوند زده شد.

وی افزود: کبد این قهرمان کوچک به بیماری 55 ساله و دو کلیه وی نیز به بیمارانی 29 و 39 ساله در اهواز پیوند زده شد.

وی افزود: اگرچه ویروس کرونا حوزه پیوند اعضا را به شدت تحت تاثیر قرار داده است اما با تمام این شرایط با همکاری و تلاش شبانه‌روزی همکارانم، عملیات پیوند عضو با دقت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود تا زندگی را به بیماران نیازمند و رنجور بازگرداند.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزات بهداشت با تأکید بر اهمیت زمان طلایی در اهدای عضو، گفت: اعلام رضایت خانواده‌هایی که یکی از اعضای آنها دچار مرگ مغزی شده و زمان مرگ مغزی، از اهمیت زیادی در انجام پیوند عضو برخوردار است.

وی افزود: تیم اهدای عضو و فراهم آوری اعضا، طی زمان محدودی از فوت فرد اهدا کننده در تلاشند تا ضمن تسلی دادن به خانواده بیمار مرگ مغزی، مسأله نیاز به اهدای ارگان‎های حیاتی را نیز درمیان بگذارند. این شرایط بسیار پیچیده‌ای است که هنر تیم اهدای عضو می‌تواند شرایط سخت و پیچیده خانواده اهداکننده را به بُرد تبدیل کند و با تصمیم صحیح و به موقع، حداقل جان سایر بیمارانی که نیازمند عضو پیوندی هستند را نجات دهند.

انجام موفقیت‌آمیز نخستین عمل پیوند ریه در سال جدید

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان وزارت بهداشت اهدای عضو بهداشت و درمان وزارت بهداشت اهدای عضو عملیات پیوند عضو پیوندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۹۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد

حمید رضا عابدی  گفت: در ۷۲ ساعت گذشته و از زمان وقوع حادثه سیلاب در شهر زاهدان، در تماس‌های مکرر شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و تقاضای کمک مبنی بر گرفتار شدن در سیلاب، ناجیان آتش نشانی زاهدان در بیش ۳۴۴ مورد حادثه به کمک شهروندان شتافتند.

وی عنوان کرد: همزمان با بروز سیلاب ۷۲ ساعت گذشته و آمادگی سازمان آتش نشانی زاهدان با توجه به برگزاری جلسات بحران و تاکیدات شهردار، آتش نشانان زاهدان به صورت فعال در کنار مردم در فرآیند امدادرسانی حضور داشتند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان با بیان اینکه عمده اقدامات انجام شده از سوی آتش نشانان در شهر مربوط به تخلیه آب از منازل و معابر بود، گفت: آتش نشانان با تمامی امکانات موجود به کمک این افراد رفتند و همچنان نیز در حال بازدید ایمنی از برخی از منازل در معرض آب در سطح شهر زاهدان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • تجمع دانشجویان اهوازی در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز
  • مردی که «کمجان» را زنده کرد/ دیدار با سیروس زارع که زندگی‌اش را وقف نجات یکی از تالاب‌های کشورمان کرده است
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز