Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستادتوسعه فناوری‌آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان مرجعی مطمئن و قابل اتکا برای اتصال طرح‌ها و ایده‌های حوزه آب و انرژی به صنعت محسوب می شود و بر اساس همین ماموریت و رسالتی که بر عهده دارد، از طرح‌های خلاق و نوآورانه‌ای که بتواند تاثیری مثبت در توسعه این صنعت حیاتی داشته باشد و  گامی اثرگذار در این جهت بردارد حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس افراد حقیقی و حقوقی طرح‌های نوآورانه و فناورانه خود را به این ستاد ارسال می‌کنند تا پس از بررسی‌های تخصصی، شرایط برای توسعه بازار و تجاری‌سازی آنها فراهم شود. سال گذشته نیز با همین رویکرد حدود 46 طرح فناورانه به این ستاد ارسال شد که پس از بررسی‌های تخصصی و علمی، 14 مورد آنها به تایید نهایی رسید.

طرح‌هایی در حوزه «فناوری‌های پیشرفته انرژی»، «توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی»، «توسعه فناوری گرمایش و برق»، «طراحی توربین بادی»، «سیستم روشنایی خورشیدی» و «تجاری سازی یافته های پژوهشی».

مهم‌ترین دستاورد شکل‌گیری زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور را می‌توان باور عمومی جامعه و مدیران به توان و قدرت نفوذ ایده‌های نوآورانه و خلاقیت‌ها در توسعه کشور و پاسخ به نیازهای کشور دانست. امروز برای بقا و پیشرفت و حتی حفظ وضع موجود باید جریان نوجوئی و نوآوری را در تمام حوزه‌ها جاری و ساری کرد تا از رکورد و نابودی آنها جلوگیری شود. بهره گرفتن از خلاقیت ها و نوآوری‌ها ضامن حفظ بقای صنایع مختلف است. به همین دلیل باید به این جریان نوظهور در کشور بها داد و با اتکا به آن روند توسعه یافتگی کشور را دنبال کرد

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آب و انرژی زیست بوم فناوری و نوآوری آب و انرژی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۰۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با توجه به شعار سال امکانات کشور و دستگاه‌های اجرایی باید در حمایت از تولید باشد/تلاش برای بومی سازی و تکیه بر توان داخلی

به گزارش تابناک به نقل از مس پرس، دکتر حسین مدرس خیابانی در جلسه‌ تولید مجتمع مس شهربابک، مهمترین رسالت شرکت ملی صنایع مس را تولید دانست و اظهار کرد: تولید یک مولفه اقتدار برای هر کشوری محسوب می‌شود و امروزه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه تولید، تلاش و اولویت ما رشد تولید و پیشبرد و سرعت بخشیدن به تکمیل طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع مس است.

وی با تاکید بر لزوم انجام مسئولیت‌های اجتماعی تصریح کرد: ایجاد اشتغال در یک منطقه بزرگترین خدمت و مسئولیت اجتماعی است.

وی ادامه داد: انجام مسئولیت‌های اجتماعی، بیشتر در گرو انجام طرح‌های توسعه و رشد تولید است و تمام تلاش و تمرکز پرسنل باید بر رونق و رشد تولید متمرکز باشد تا زمینه برای خدمت بیشتر به مردم در قالب انجام مسئولیت‌های اجتماعی فراهم شود.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران با تاکید بر بومی‌سازی و تکیه بر توان داخلی اظهار کرد: مهمترین وجه بومی سازی، خودباوری است وخوشبختانه مجتمع مس شهربابک در حوزه بومی‌سازی قطعات پیشگام است.

وی با تاکید بر انتقال تجربه بومی‌سازی مجتمع مس شهربابک به سایر مجتمع‌ها گفت: باید پیگیری‌های لازم برای یکپارچه‌سازی زنجیره تامین صورت پذیرد.

گفتنی است؛ مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در سفر به شهربابک به اتفاق دکتر حسن‌زاده، معاون اقتصادی استانداری کرمان و جمعی از معاونین شرکت ملی صنایع مس، از طرح‌های توسعه مجتمع مس شهربابک بازدید کرد و در جریان مسائل و موانع پیش‌روی پروژه‌های توسعه‌ای قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • با توجه به شعار سال امکانات کشور و دستگاه‌های اجرایی باید در حمایت از تولید باشد/تلاش برای بومی سازی و تکیه بر توان داخلی
  • یادداشت| اینوتکس؛ صحنه‌ای جهانی برای نوآوری ایرانی
  • مراکز رشد علوم انسانی در استان‌های کشور تشکیل می‌شود
  • آغاز بررسی جزئیات پیش‌نویس سند ملی توسعه علوم و فناوری‌های کوانتومی
  • آغاز بررسی جزییات پیش‌نویس سند ملی توسعه فناوری‌های کوانتومی
  • «نقشه راه اجرای سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم» رونمایی شد
  • پارک علم و فناوری خراسان رضوی، قطب انرژی شرکت‌های فناور کشور
  • جزیره قشم به جزیره نوآور کشور تبدیل می‌شود
  • نقش ویژه مهندسی مکانیک سنگ را در توسعه کشور جدی بگیریم
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم