Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: روند شیوع ویروس کرونا و کاهش تعداد بیماران بستری در استان از هفته گذشته از اوج منحنی شیوع فاصله گرفت و روند نزولی آن آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این وضعیت شکننده است و برای تند شدن شیب نزولی نیازمند به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و دوری از عادی انگاری و غفلت نسبت به این ویروس هستیم.

بیشتر بخوانید

مراجعه ۷۰۳ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری

شیرانی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری در خصوص میزان بروز شیوع کرونا هفتمین استان کشور است که نشان می‌دهد میزان شیوع در استان همچنان بالا است و مهمترین موضوعی که به این وضعیت دامن می‌زند خوشه‌ها و برگزاری دورهمی‌ها است.

او در عین حال از بهبودی بالای بیماران مبتلا به کرونا در استان در مقایسه با میانگین کشوری خبر داد و گفت: درصد مرگ مبتلایان به کرونا در کشور در هر ۱۰۰ نفر ۳.۵۸ نفر و در استان ۲.۵ نفر است.

شیرانی افزود: بالا بودن استاندارد‌های مراقبت‌های درمانی سبب بهبودی تعداد بالای مبتلایان در استان شده است.

او با تاکید بر تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان اضافه کرد: باید محدودیت‌های قانونی را متناسب با رنگ‌بندی استان تداوم دهیم و بر نحوه اجرای این محدودیت‌ها نظارت فعالانه‌ای داشته باشیم.

شیرانی با هشدار نسبت به خطر خوشه‌ها و کانون‌ها، تصریح کرد: مراسم‌ها و دورهمی‌ها می‌تواند باعث افزایش شیوع کرونا در استان شود که باید نسبت به آن حساسیت بیشتری به کار گرفت.

او با ابراز نگرانی نسبت به ورود ویروس کرونای هندی و آفریقای جنوبی در کشور، گفت: تنها راه جلوگیری از شیوع این ویروس‌ها، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

شیرانی به روند واکسیناسیون مقابله با کرونا نیز اشاره کرد و گفت: از اواخر خرداد با واکسن‌های داخلی در مقیاس کوچک و در تابستان با مقیاس بزرگ روند واکسیناسیون عمومی در کشور آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرونا ویروس چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۰۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش باد در چهارمحال و بختیاری

اکبری کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی با ادامه فعالیت سامانه بارشی تا روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به تناوب در بعضی ساعات رگبار باران گاهی با رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و در برخی نقاط احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: شدت بارش‌ها برای امروز پنج شنبه و اوایل روز جمعه خصوصاً در نواحی غربی و جنوبی استان است.

اکبری اضافه کرد: شدت وزش باد برای روز‌های جمعه و شنبه به نسبت شدید تا شدید است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بارش‌ها برای چهارمحال‌ و بختیاری ادامه دارد
  • پیش بینی وزش باد در چهارمحال و بختیاری
  • فراشبند همچنان صدر نشین ثبت بارش های بهاری
  • خبر‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری بارانی
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری