Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برنامه‌های این اداره کل به منظور معرفی بیشتر صنایع‌دستی استان نام برد و گفت: انتخاب سمنان به‌عنوان شهر خلاق در حوزه صنایع‌دستی در زمینه ترویج و معرفی صنایع‌دستی و به‌ویژه سفال منحصربه‌فرد سمنان موثر است.

حمیدرضا دوست‌محمدی 13 اردیبهشت‌ماه 1400 در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از تلاش‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در معرفی سمنان به‌عنوان شهر خلاق صنایع‌دستی قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان آماده هرگونه همکاری برای استفاده از ظرفیت ایجاد شده برای معرفی سمنان به‌عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر در حوزه صنایع‌دستی است.

وی اضافه کرد: استان سمنان توان بالایی در زمینه صنایع‌دستی به‌خصوص در حوزه سفال دارد و اساتید استان در این زمینه در سطح کشوری مطرح هستند.

دوست‌محمدی با تأکید بر اینکه تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی باید بر اساس هویت فرهنگی، علاقه و نیاز مردم هر منطقه باشد، گفت: راه‌اندازی دهکده صنایع‌دستی، هنرستان صنایع‌دستی و پایگاه پژوهشی سفال از جمله برنامه‌های این اداره‌کل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز گفت: اجرای موفق شهر خلاق نیاز به مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان دارد و فعالیت‌های مشترک در این قالب باید تعریف و اجرایی شود.

فرشید فلاح با تأکید بر اجرای فعالیت‌های مشترک فرهنگی توسط این دو اداره‌کل، افزود: با هم‌افزایی می‌توان زمینه رونق هر چه بیشتر صنایع‌دستی و سفال را در استان فراهم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه سمنان در زمینه صنایع‌دستی و سفال مطرح است، گفت: «باید از ظرفیت صنایع‌دستی استان بهره‌برداری بیشتری شود.

فلاح به با تبیین اهداف و برنامه‌های  اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برای دستیابی سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب، بیان کرد: «ایجاد "کتابخانه‌های گنجینه" با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ازجمله طرح‌های ابتکاری است که در زمینه حفظ و نگهداری تألیفات فرهیختگان استان و معرفی این افراد به نسل جدید موثر خواهد بود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی میراث فرهنگی سمنان صنایع دستی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گردشگری و صنایع دستی استان سمنان اداره کل میراث فرهنگی سمنان به عنوان صنایع دستی شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود

ایسنا/البرز مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از پیگیری واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی و همچنین ایجاد پایگاه میراث ملی این کارونسرا در سال ۱۴۰۳خبر داد.

به گزارش ایسنا، رحیم خاکی روز شنبه هشتم اردیبهشت اظهار کرد: کاروانسرای ینگی امام یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان البرز است که سال گذشته همراه با ۵۳ کاروانسرای دیگر در پرونده کاروانسرا های ایرانی به ثبت جهانی رسید.

 
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به اینکه شرایط بنای کاروانسرا اکنون به گونه‌ای است که به مرمت نیاز دارد و باید هر چه سریعتر برای این موضوع اقدام شود.
 
او با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیارد تومان برای مرمت کامل این بنا نیاز است، گفت: اعتبارات ناچیری هر ساله برای مرمت بخش هایی از این بنا در نظر گرفته می شود که جوابگوی نیاز مرمتی آن نیست، بنابراین اولویت واگذاری این بنا به بخش خصوصی است تا یکبار به صورت کامل مرمت بنا صورت گیرد.
 
به گفته او کاروانسرای ینگی امام  از لحاظ موقعیت قرارگیری و دسترسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبدیل به اقامتگاه و یا گذر فرهنگی به عنوان محلی برای برگزاری رویدادها، نمایشگاه‌ها و بازارچه صنایع دستی و فرهنگی است که در راستای حمایت از تولید ملی نیز قرار می گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود