Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@22:42:46 GMT

تولید ۷ میلیون دوز واکسن کرونا از مهر و آبان

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۰۵۱۸

تولید ۷ میلیون دوز واکسن کرونا از مهر و آبان

رئیس انستیتو پاستور با بیان اینکه واکسن مشترک ایران-کوبا در حال تست بالینی است، گفت: اگر این واکسن بعد از تست مورد تایید وزارت بهداشت قرار بگیرد، قابلیت تولید ۷-۶ میلیون دوز در ماه را داریم.

به گزارش مشرق، دکتر علیرضا بیگلری، درباره آخرین وضعیت واکسن مشترک کرونای ایران-کوبا با بیان اینکه با توجه به اینکه انستیتو پاستور ایران در تولید واکسن صد سال قدمت دارد، گفت: خوشبختانه این واکسن در ۸ شهر کشور در حال طی کردن فاز سوم کارآزمایی بالینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: عکس/ آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا ایران و کوبا

وی با بیان اینکه در هر شهر ۳ هزار داوطلب مورد تست قرار می‌گیرند، گفت: این تست انسانی به صورت کلی در فاز سوم ۲۴ هزار داوطلب در کل کشور خواهد داشت؛ استان مازندران در دو شهر ساری و بابل، اصفهان، یزد، کرمان، استان هرمزگان و بندرعباس، همدان، زنجان از جمله این شهرها و استان‌ها هستند که کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران-کوبا در آنها انجام می‌گیرد.

رئیس انستیتو پاستور ایران خاطر نشان کرد: پایان خردادماه نتایج اولیه این تست انسانی را خواهیم داشت که بعد از تأیید نتایج اولیه از سوی وزارت بهداشت و سازمان غذا دارو وارد تولید انبوه شویم.

بیگلری عنوان کرد: البته که مقدمات تولید انبوه این واکسن در کشور اکنون آماده شده که بتوانیم دقیقاً بعد از تأیید در حدود یک میلیون دوز را تحویل وزارت بهداشت بدهیم. تولید خودمان بعد از یک ماه اول و پس از اخذ تاییدیه ها آغاز می‌شود ولی مسلماً در ماه‌های اول ظرفیت تولید کم است و سپس به صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: تولید ماهانه یک میلیون دُز واکسن «پاستور» در ایران

وی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی ها پیش بینی می‌کنیم اگر از تیرماه به تأیید کامل برسیم، بتوانیم هر ماه یک میلیون دوز به تولید اضافه کنیم و در نهایت مهر و آبان حداقل ۷-۶ میلیون دوز را در ماه به تولید برسانیم.

بیگلری با تاکید بر اینکه اگر شرایط اضطرار باشد می‌توانیم این ظرفیت تولید را بیشتر کنیم، بیان کرد: این برنامه‌ریزی‌ها تماماً منوط به این است که فاز سوم کارآزمایی بالینی توسط کارشناسان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو مورد قبول قرار بگیرد.

رئیس انستیتوپاستور ایران گفت: برای خط تولید این واکسن مشترک تماماً از پر کردن ویال تا مهم‌ترین قسمت آن یعنی کنترل کیفی واکسن برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه ویژگی مهم این واکسن این است که یادآور دارد، ادامه داد: بعد از ۸ ماه یادآور هم تزریق می‌شود که سیستم ایمنی را سرپا نگه دارد؛ تقریباً اولین واکسنی است که یادآور آن هم طراحی شده است.

بیگلری گفت: یادآور این واکسن باعث تحریک بیشتر سیستم ایمنی و ماندگاری می‌شود؛ مطالعات اول نشان می‌دهد وقتی دوز یادآور تزریق می‌شود پایداری یا افزایش سطح ایمنی به حدود ۱۰۰ درصد نزدیک می‌شود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فایل صوتی ظریف سلامت انستیتو پاستور ایران وزارت بهداشت علیرضا بیگلری سازمان غذا و دارو کارآزمایی بالینی وزارت بهداشت واکسن مشترک میلیون دوز فاز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۰۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین اخبار اجتماعی جهان در هفته گذشته

از وقوع سیل و طوفان مرگبار در برزیل گرفته تا آزمایش بالینی اولین داروی رشد مجدد دندان‌ در ژاپن از جمله مهم‌ترین اخبار و رویدادهای جهان در حوزه اجتماعی طی یک هفته گذشته بودند.

به گزارش ایسنا، وقوع حوادث مختلف، یافته‌ها و موضوعات مهمِ حوزه سلامت و اتفاقات و مناسبت‌های محیط زیستی در سراسر دنیا از جمله اخباری هستند که هفته گذشته در صدر رویدادهای اجتماعی جهان قرار گرفتند.

اخبار مرتبط با افزایش چشمگیر کودکان آمریکایی که یکی از والدین خود را به دلیل خشونت با اسلحه یا مصرف بیش از حد مواد مخدر از دست داده‌اند و نیز ثبت پربارش‌ترین ماه آوریلِ پاکستان در بیش از ۶۰ سال گذشته از جمله اخبار برگزیده اجتماعی در جهان طی بازه زمانی مذکور هستند که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم:

ثبت پربارش‌ترین ماه آوریلِ پاکستان در بیش از ۶۰ سال گذشته

آژانس هواشناسی پاکستان اعلام کرده است این کشور مرطوب ترین ماه آوریل (ماه گذشته میلادی) خود از سال ۱۹۶۱ میلادی را تجربه کرده است و بیش از دو برابر بیشتر از حد معمول در این ماه بارندگی داشته است.

کارشناسان هواشناسی پاکستان اعلام کردند میزان بارندگی در آوریل سال جاری (۲۰۲۴)، ۵۹.۳ میلی‌متر است که «بیش از حد بالاتر» از میانگین نرمال ۲۲.۵ میلی‌متر است.

بیشترین میزان بارندگی در ایالت «بلوچستان» با ۴۳۷ درصد بیشتر از میانگین به ثبت رسیده است.

چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد برای دست‌ یافتن به سلامتی مطلوب باید روزی چهار ساعت را به درجاتی از فعالیت بدنی اختصاص دهید.

متخصصان دانشگاه صنعتی سوینبرن استرالیا رفتار ۲۰۰۰ نفر را در بازه زمانی ۲۴ ساعته تجزیه و تحلیل کردند تا برای دستیابی به سلامتی مطلوب و بهینه، ترکیبی مناسب از تمرین بدنی و استراحت را تعیین کنند.

زمان‌بندی و تفکیک ایده‌آل تقریبا به این شکل بود که هشت ساعت خواب، پنج ساعت ایستادن، شش ساعت نشستن و تقسیم چهار ساعت برای فعالیت بدنی سبک و متوسط.

رعایت این تقسیم‌بندی به کنترل قند خون و ارتقای سلامتی قلب کمک می‌کند.

سیل در افغانستان قربانی گرفت

خبرگزاری «شینهوا» اعلام کرده است سیلِ روزهای اخیر در برخی نواحی افغانستان تاکنون دست‌کم ۱۴ کشته برجای گذاشته و به برخی از روستاها خسارت زده است.

مقامات روز یکشنبه اعلام کردند در پی دور جدید باران‌های شدید و جاری شدن سیل در ولایات غرب و شمال افغانستان و مناطق همجوار آن، فوت دست‌کم ۱۴ تن در روزهای اخیر تایید شده است.

در ویدیوهای منتشرشده لحظه ویرانی خانه‌های روستایی، آوار سنگ‌هایی که سیل با خود آورده و روستاییان در حالیکه از این اتفاقات شوکه شده‌اند، دیده می‌شود.

اقدام عجیب شهردار «سیسیل» در پی افزایش جمعیت بزها

«ریکاردو گولو»، شهردار جزیره سیسیل در ایتالیا که جمعیت بزهای وحشی در آن افزایش یافته به مقامات محلی پیشنهاد داده است این حیوانات را به صورت رایگان به مردم واگذار کنند.

جمعیت بزهای وحشی در این جزیره به طور چشمگیری افزایش یافته است.

همین موضوع نیز باعث شده تا مقامات محلی به فکر واگذاری این حیوانات به مردم بیفتند.

مقامات محلی اظهار کردند: ما مطلقا نمی‌خواهیم حتی معدوم کردن حیوانات را در نظر بگیریم، بنابراین ایده واگذاری آنها را تشویق می‌کنیم. هر کسی می‌تواند درخواستی برای دریافت بز بدهد، لازم نیست کشاورز باشد و هیچ محدودیتی در تعداد وجود ندارد.

سازمان ملل: سیل در شرق آفریقا به ۷۵۰ هزار نفر آسیب زده است

سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد نزدیک به ۷۵۰ هزار نفر بر اثر سیل در شرق آفریقا آسیب دیده‌اند.

همچنین بر اثر سیلاب در این منطقه ۲۳۴ هزار نفر آواره و بیش از ۲۳۶ نفر کشته شده اند که بیش از ۲۲۹ نفر از این آمار به تنهایی مربوط به کنیا است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) همچنین گفت مقامات محلی کنیا گزارش داده اند که بیش از ۲۸۵ هزار نفر در سراسر این کشور تحت تاثیر پیامدهای سیل قرار گرفته اند.

این سازمان اعلام کرده است تاکنون کمک‌های نقدی و بهداشتی به افراد آسیب دیده رسانده است.

والدین قربانی مواد مخدر و اسلحه در آمریکا؛ افزایش ۳ برابری کودکان آسیب‌دیده در ۲ دهه اخیر

بر اساس داده‌های یک مطالعه جدید، نزدیک به ۱۰۰ هزار کودک آمریکایی در سال ۲۰۲۰ یکی از والدین خود را به دلیل خشونت با اسلحه یا مصرف بیش از حد مواد مخدر از دست داده‌اند که نسبت به سال ۱۹۹۹ میلادی سه برابر شده است.

به گفته تیمی که یافته‌های خود را در چهارم ماه مه (ماه جاری میلادی) در مجله انجمن پزشکی آمریکا (JAMA) گزارش کرد، به طور کلی این دو علت تقریباً یک چهارم (۲۳ درصد) از موارد دست دادن والدین در سال ۲۰۲۰ را تشکیل می‌دهند که تقریباً دو برابر سطح ذکر شده در سال ۱۹۹۹ میلادی است.

تیمی به سرپرستی «متیو کیانگ» از دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد به این نتیجه رسیدند: جوانان آمریکایی در معرض خطر بالا و فزاینده ای برای تجربه مرگ والدین‌شان با مواد مخدر یا سلاح گرم هستند.

افزایش تلفات سیل در برزیل؛ ساکنان با کمبود آب مواجه هستند

شمار قربانیان سیل و طوفان در ایالت «ریو گرانده جنوبی» برزیل به ۹۵ تن رسیده و این در حالی است که کارشناسان نسبت به بارندگی‌های بیشتر هشدار می‌دهند.

مقامات محلی می‌گویند در پی بارندگی و جاری شدن سیلاب ساکنان مناطق حادثه دیده با کمبود آب مواجه شده‌اند.

همچنین به گفته نیروهای امدادی، تاکنون ۳۷۲ نفر دیگر مصدوم شده و ۱۳۱ نفر همچنان مفقود هستند.

آزمایش بالینی اولین داروی رشد مجدد دندان‌ در ژاپن

متخصصان ژاپنی اعلام کردند آزمایش‌ بالینی اولین «داروی رشد دوباره دندان» در ماه سپتامبر (شهریور) امسال (۲۰۲۴) در بیمارستان دانشگاه «کیوتو» آغاز می‌شود.

پس از تایید ایمنی این دارو، آن را برای افرادی که به‌طور مادرزادی دندان ندارند تجویز می‌کنند تا از تاثیر آن مطمئن شوند. متخصصان امیدوارند که این دارو از سال ۲۰۳۰ در بازار عرضه شود.

باور بر این است که حدود یک درصد از جمعیت جهان با کمبود دندان مادرزادی مواجه‌اند. فقدان شش دندان یا بیش از آن به «الیگودنشیا» یا کمبود دندان ارثی معروف است.

به گزارش مرکز اطلاعات بیمارستان کیوتو که در این پژوهش مشارکت دارد، اولین مرحله آزمایش‌های بالینی از سپتامبر سال جاری تا اوت ۲۰۲۵ خواهد بود. برای سنجش میزان اثربخشی این دارو آن را به‌شکل وریدی (از راه رگ‌ها) به ۳۰ مرد سالم ۳۰ تا ۴۶ ساله تزریق خواهند کرد.

واکسن‌های کرونای آسترازنکا به دلیل کاهش تقاضا جمع‌آوری می‌شوند

شرکت آسترازنکا اعلام کرد به دلیل مازاد واکسن‌های کووید ۱۹، محموله‌های واکسن‌های قبلی خود را از سراسر جهان جمع‌آوری می‌کند.

این شرکت اعلام کرده است از زمان آغاز همه‌گیری کووید ۱۹ چندین نسخه به روز شده از واکسن‌هایی که برای مقابله با ویروس کرونا ساخته شده از سوی شرکت‌های مختلف راهی بازار شده‌اند و همین امر موجب کاهش تقاضا و مازاد واکسن‌ کرونای Vaxzevria ساخت این شرکت شده که دیگر تولید یا عرضه نمی‌شود.

پیشتر نیز در پی شکایت گروهی در انگلیس، این شرکت اعتراف کرده بود که موارد نادری از واکسن‌های کووید ۱۹ آسترازنکا به ایجاد لخته خون و مرگ بیماران منجر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار اجتماعی جهان در هفته گذشته
  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • مهمترین اخبار ۱۹ اردیبهشت/احتمال عرضه داروی ایرانی SMA
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • زنان متولد این ماه‌ها شخصیت قدرتمندی دارند!
  • آبان ماه ایستگاه پایانی جهت تکمیل بیمارستان‌های بندرعباس و میناب
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!