Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد میرزایی در جلسه کمیته تخصصی ذیل ستاد مناسب سازی با تاکید بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و ایجاد بستر مناسب جهت دسترسی برابر به فرصت ها و امکانات عمومی گفت :توجه ویژه ای به گروه افراد دارای معلولیت شنوایی باید صورت پذیرد تا هنگام آتش سوزی ،حوادث ناشی از برق و گاز و....جان آنها در معرض تهدید نباشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری برنا در استان زنجان؛  معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان از دستگاههای خدمات رسان چون آتش نشانی ، اورژانس خدمات درمانی ، مخابرات ، شرکت آب ، برق و گازو..... خواست به دلیل محدودیت ارتباط کلامی و عدم استفاده از تماس تلفنی ،افراد دارای معلولیت شنوایی را هنگام بروز حوادث یاری کنند .

 فرهاد میرزایی در جلسه کمیته تخصصی ذیل ستاد مناسب سازی با تاکید بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و ایجاد بستر مناسب جهت دسترسی برابر به فرصت ها و امکانات عمومی  گفت :توجه ویژه ای به گروه افراد دارای معلولیت شنوایی باید صورت پذیرد تا هنگام آتش سوزی ،حوادث ناشی از برق و گاز و....جان آنها در معرض تهدید نباشد .

وی استفاده از اپلیکیشن های سازمانی در حوادث را یکی از راه کارهای حل این مشکل برشمرد و افزود : خوشبختانه با توجه به برقراری ارتباط مناسب بین ناشنوایان و تکنولوژی می توان با ساخت و نصب اپلیکیشن ویژه حوادث که به صورت نوشتاری ارتباط برقرار می شود ناشنوایان را یاری داد .

میرزایی خاطرنشان کرد : در بسیاری از کشورها در مواقع بروز حوادث از سامانه های موقعیت های اضطراری کمک می گیرند و فوریت های پزشکی ، آتش نشانی و... با نصب حس گر های دارای هشدار دهنده برای ناشنوایان از طریق ویبره به آنها اطلاع می دهند  و نیروی خدمات رسان  نیز از طریق سامانه های تصویری می توانند با آگاهی فرد دارای معلولیت به او کمک می کنند .

وی استفاده از علائم هشدار دهنده ، طراحی اپلیکیشن های ویژه حوادث افراد دارای معلولیت ، تجهیز سازمان ها و شهرداری به سامانه های تصویری و نوشتاری را از مهمترین فعالیت هابرشمرد که می توان در حیطه مناسب سازی و برابری فرصت ها جهت افراد دارای معلولیت شنوایی در هنگام بروز حوادث انجام داد .

وی همچنین از مناسب سازی فیلم های سینمایی ویژه افراد دارای معلولیت شنوایی خبر داد و گفت : به همت روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور و شبکه سلامت روزانه از ساعت 17 فیلم های ویژه ناشنوایان ( با زیرنویس ) از شبکه سلامت پخش می شود و این امر در آگاهی و بروز بودن افراد دارای معلولیت شنوایی و شریک شدن در دانسته های عمومی بسیار موثر است .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ناشنوایان استان زنجان دستگاه های خدمات رسان معاون توانبخشی بهزیستی افراد دارای معلولیت شنوایی مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۰۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد

قائم مقام دبیرکل خانه کارگر گفت: مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد که زنجان هم یکی از آنهاست.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ حسن صادقی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در مراسم افتتاح خانه کارگر زنجان به موضوع افزایش حقوق کارگران و انتقاد از نحوه افزایش دستمزد کارگران، اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد توجه خانه کارگر در کنار دفاع از حقوق کارگران، موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی است که از مطالبات جدی این تشکل است.

وی با اشاره به خدمات و فعالیت‌های خانه کارگر برای تأمین امکانات رفاهی جامعه هدف، اضافه کرد: همه تلاش خانه کارگر مبنی بر مطالبه حقوق کارگران است که این مطالبه‌گری با حفظ خطوط قرمز دنبال می‌شود.

قائم مقام دبیرکل خانه کارگر با اشاره به اینکه خانه کارگر همواره حرف خود را در دفاع از کارگران زده و خطوط قرمز خانه کارگر نیز فقط «مقام معظم رهبری» و نظام بوده است، اضافه کرد: برای این تشکل فقط نگاه دولت‌ها به قشر کارگر اهمیت داشته است و بس! وگرنه خانه‌کارگر؛ چوب خورده دولت‌ها بوده و بسیاری از افرادش محاکمه شده‌اند.

وی با اشاره آموزش‌های کوتاه‌مدت و آموزش دانشگاهی و ارائه خدمات حقوقی در راستای خدمت رسانی مطلوب به اعضای تحت پوشش بر لزوم توسعه خدمات تفریحی و رفاهی به اعضا تاکید کرد و گفت: رایزنی‌ها برای توسعه مراکز خدمات رسان تفریحی در سرتاسر کشور را ادامه خواهیم داد که قطعاً زنجان نیز یکی از استان‌های هدف گردشگری خواهد بود.

وی با اشاره در ادامه این مراسم دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان نیز با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار نفر در استان زنجان عضو مستقیم تشکیلات خانه کارگر هستند، تصریح کرد: با احتساب خانواده اعضای خانه کارگر زنجان، در مجموع بیش از ۵۰ هزار نفر در استان با این تشکیلات در ارتباط هستند.

اصغر نجاری با توضیح اینکه تحویل زمین ۴۰۰ مترمربعی برای احداث خانه کارگر پس از شش سال پیگیری در دولت سیزدهم محقق شد، افزود: پیش‌بینی می‌شود ساختمان خانه کارگر استان تا حدود سه سال آینده در صورت تأمین اعتبارات به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 750121

دیگر خبرها

  • مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان است/ مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند
  • آماده‌ باش دستگاه‌ های امدادی و خدمات‌ رسان در چهارمحال و بختیاری
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در چهارمحال و بختیاری
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری در پی صدور هشدار هواشناسی
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • خریداری ۳ سری دستگاه سیستم برودتی پیش سرد، ویژه کشتارگاه دام
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد