Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@18:12:37 GMT

تصاویر/کسادی بازار فروش صنایع دستی ایلام

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۰۶۸۶

تصاویر/کسادی بازار فروش صنایع دستی ایلام

بازارچه صنایع دستی شهر ایلام این روزها حال و روز خوشی ندارد، کرونا باعث کساد شدن بازار فروش محصولات صنایع دستی استان شده است.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛صنایع دستی به عنوان یک هنر اصلی از قدیم تاکنون در استان ایلام جایگاه بالایی داشته است، هم اکنون در حال حاضر بیش از ۹ هزار صنعتگر صنایع دستی در استان ایلام فعال هستند که بیش از ۹۰ درصد آنها را بانوان استان تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلیم نقش برجسته، فرش بافی، جاجیم بافی، نمد مالی، گیوه بافی، فرنجی مالی، قتره بافی، صنایع چوبی از مهمترین صنایع دستی استان است. چندسالی است که بازارچه صنایع دستی شهر ایلام برای فروش بهتر محصولات صنایع دستی استان برپا شده است، طی دوسال اخیر به دلیل کرونا و تعطیلی چندباره این بازارچه، وضعیت فروش محصولات صنایع دستی استان به شدت افت کرده است. در حال حاضر صنایع دستی هنر بانوان استان با ظرفیت‌های بسیار بالا، متاسفانه دچار مشکل بازار فروش شده است. با توجه به اینکه اشتغالزایی صنایع دستی در استان در شرایط کنونی از دیگر بخش‌ها بیشتر است مسئولان باید توجه بیشتری به این حوزه مهم داشته باشند.

 

منبع: دانا

کلیدواژه: صنایع دستی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۰۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، شهریار عباسی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی اظهار کرد: سال گذشته با دستور استاندار ایلام برای توسعه زیر ساخت‌های بازارچه‌های مرزی استان ۴۲۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد.

وی با اشاره به عزم جدی استانداری ایلام برای فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی استان، افزود: ۷ تعاونی مرزنشینی در استان با عضویت ۲۲۷۰۰۰ نفر در قالب ۷۴۰۰۰ خانوار فعالیت دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد: با تصمیم استاندار ایلام رایزنی‌هایی با طرف عراقی انجام شده تا این بازارچه‌ها پس از سال‌ها به چرخه مبادلات تجاری کشور بازگردند.

عباسی افزود: با پیگیری استاندار ایلام تمامی زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده تا مرزنشینان از ظرفیت‌های اقتصادی مرزها بهره‌مند شوند.

وی از تهیه طرح توجیهی بازارچه مرزی مهران خبر داد و گفت: امید می‌رود در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی دولت با تصویب این طرح گام بلندی در راستای ارتقای وضعیت معیشتی مرزنشینان استان برداشته شود

کد خبر 747689

دیگر خبرها

  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد