Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: با توجه به خطر کرونای جهش‌یافته هندی، مردم باید بیش از پیش و جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

پرویز قزلباش ظهر امروز (۱۳ اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری که به‌ صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه زنجانی‌ها به دلیل خطر ابتلا به کرونای هندی باید بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی را رعایت کنند، اظهار کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی استان، مسئول پیگیری همه افراد مشکوک مبتلا که در تماس با افراد هندی بودند، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح‌ کرد: بیمارانی که علائم بالینی قبلی را تقلید نمی‌کنند یا با علائم عجیب و غریب به پزشک مراجعه می‌کنند نیز، از لحاظ ویروس‌های موتاسیون‌ یافته هندی و آفریقایی بررسی می‌شوند.

این مسئول، از راه‌اندازی یک مرکز تجمعی تزریق واکسن کرونا در مجموعه ورزشی پیام خبر داد و تصریح کرد: چند روز گذشته محموله جدید واکسن کرونا و سهمیه واکسن برخی از استان‌ها به استان زنجان وارد شده و واکسیناسیون در روزهای آتی با سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با اشاره به اینکه مشکل فعلی، کمبود داروهای کرونای کشوری است، گفت: تا به امروز با پیگیری‌ها و پیش‌بینی‌هایی که پیش از عید در استان زنجان انجام شده بود، خوشبختانه با مشکل کمبود دارو مواجه نبودیم.

قزلباش با بیان اینکه محدودیت تردد شبانه به استثنای شب‌های قدر به قوت خود باقی است، اظهار کرد: از روز شنبه همکاری اصناف در رده‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ برای رعایت ممنوعیت‌ها کمتر شده است که این موضوع یک خطر جدی بوده و به شدت پیگیر آن هستیم.

وی با تاکید بر لزوم رعایت محدودیت‌های کرونایی توسط اصناف گروه ۲، ۳ و ۴ در استان زنجان، خاطرنشان کرد: با فعالیت مشاغل گروه یکی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را لحاظ نکنند و باز بودن مشاغلی که باید بسته باشند، به وضعیت بدتر از گذشته باز خواهیم گشت که امید است با همکاری اصناف و مشاغل مختلف، روند نزولی را به سرعت شاهد باشیم تا به یک نتیجه قابل قبولی در این حوزه برسیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان همه باهم علیه کرونا پروتکل های بهداشتی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۰۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که تمامی خدمه این کشتی با انجام تعهدات توافق شده آزاد خواهند گشت.

ایرج الهی، سفیر ایران در هند از سوی دیگر تاکید داشته که خدمه هندی کشتی توقیف شده بازداشت نبوده و می‌توانند به هند بازگردند.

وزارت خارجه هند همچنین تاکید داشت از طریق نمایندگی این کشور در تهران با خدمه هندی کشتی توقیف شده در ارتباط بوده و درحال تضمین سلامتی آنها هستند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در تاریخ ۲۵ فروردین ماه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی باری که «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کرد و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن بوده که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

دیگر خبرها

  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران
  • روایت جالب ژنرال هندی از حمله ایران به اسرائیل
  • روایت ژنرال هندی از حمله ایران به اسرائیل
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی مستلزم رعایت سبک زندگی سالم است
  • طرز پخت 10 کیلو چلو مرغ کاری توسط آشپز هندی (فیلم)