Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:45:14 GMT

اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۰۸۶۳

اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

بخشدار بخش وزینه سردشت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اثر نشت گاز و انفجار در یک ساختمان مسکونی ۲ نفر در شهر نلاس از توابع بخش وزینه سردشت مصدوم شدند.

میراشکان مهدوی‌نیا افزود: در پی اعلام شهروندان به واحد آتش نشانی در ساعت ۱۷ عصر روز گذشته مبنی بر انفجار در یک ساختمان مسکونی نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی‌ اضافه کرد: در این حادثه و به علت انفجار گاز یک کودک چهار ساله و یک زن  ۷۰ ساله مصدوم و جهت مدوا به بیمارستان امام (ره) سردشت منتقل شدند.

وی با اشاره به علت حادثه افزود: این حادثه که بر اثر انفجار ناشی از نشتی کپسول گاز صورت گرفت، به ساختمان مسکونی نیز خسارت جدی وارد آورد.

وی با اشاره به اینکه حال کودک مصدوم وخیم گزارش شده، گفت: علت اصلی و برآورد خسارت ناشی از این حادثه در دست بررسی است.

شهر نلاس از توابع بخش وزینه با جمعیت بیش از هشت هزار نفری در ۱۵ کیلومتری سردشت واقع شده است.

توزیع ۲۵۰ بسته معیشتی در اشنویه

با همت سپاه اشنویه و مشارکت خیرین ۲۵۰ بسته‌ معیشتی به ارزش ۱۲۵ میلیون تومان در بین نیازمندان و خانواده های آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

سرهنگ محمدی معاون هماهنگ کننده سپاه اشنویه در آیین توزیع این بسته های معیشتی گفت: تاکنون بیش از پنج هزار و ۶۵۰ بسته معیشتی به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با همت سپاه و خیرین در این شهرستان در بین نیازمندان توزیع شده است.

اجرای ۱۳ طرح عمرانی در شهر تخت سلیمان تکاب

شهردار تخت سلیمان تکاب گفت: در حال حاضر ۱۳ پروژه عمرانی به صورت همزمان در شهر تخت سلیمان در حال اجرا و برنامه ریزی است که اجرای این طرح ها با سنگ فرش معابر و معماری کلید خورده است.

محمد رحیمی افزود: برای اجرای این طرح ها در مجموع ۲۴ میلیارد ریال بودجه مصوب شده است. 

وی اظهار داشت: با توجه به گرانی قیر و مشکلات تهیه و آسفالت معابر در منطقه و وجود مجموعه عظیم تاریخی تخت سلیمان و برای مقرون به صرفه بودن ، استفاده از سنگفرش برای معابر و محلات در اولویت کاری قرار گرفته است.

رحیمی گفت: عملیات تجهیز زمین والیبال ساحلی نیز در تخت سلیمان آغاز شده است و برای سطح زمین آن نیز از ماسه بادی استفاده شده که شاید در سطح استان در نوع خود بی نظیر باشد.

تکاب، سردشت و اشنویه از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی به شمار می روند.

برچسب‌ها تکاب انفجار تخریب خانه آذربایجان غربی سردشت اشنویه تخت سلیمان گاز سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تکاب انفجار تخریب خانه تکاب انفجار تخریب خانه آذربایجان غربی سردشت اشنویه تخت سلیمان گاز سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اخبار کنکور تخت سلیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۰۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است

‏مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: هم ‏اکنون حجم آب پشت سد‌های استان طبق آخرین پایش به یک میلیارد و ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسیده ‏که بیش از ۷۱ درصد حجم نرمال بوده و ۵ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته بیشتر است‎. ‎
مجید رستگاری افزود: این حجم در زمان مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۳۱۶ میلیون مترمکعب بود و ‏امسال این میزان ۶۷ میلیون مترمکعب افزایش یافته است‎

مجید رستگاری اضافه کرد: طبق آخرین پایش، سد بوکان ۶۷۴، مهاباد ۱۷۶، آغ چای چایپاره ۱۱۷ و شهرچای ‏ارومیه ۹۴ میلیون مترمکعب آب دارند که نزدیک به ۷۷ درصد کل آب‌های موجود در سد‌های ۱۴ ‏گانه استان را شامل می‌شود‎

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: از ۱۴ سد فعال استان آب پشت ۷ سد ‏بیشتر از سال گذشته، یک سد مشابه پارسال و ۶ سد کمتر از سال گذشته است‎. ‎

رستگاری با اشاره به اینکه سد قیقاج مشابه سال گذشته ۹ میلیون مترمکعب آب دارد، اظهار کرد: ۷ سد ‏شهرچای ارومیه، مهاباد، بارون ماکو، آغ چای چایپاره، شهید قنبری ماکو، ارس ۲ و کرم آباد پلدشت، ‏بیشتر از پارسال، آب در آنها ذخیره شده است‎. ‎

هم اینک ۱۴ سد در آذربایجان غربی وجود دارد که حجم آنها نزدیک به ۲ میلیارد مترمکعب است‎. ‎

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • توضیحات استاندار تهران درباره تشکیل دو استان غربی و شرقی در تهران
  • ۷۱ درصد از حجم سدهای آذربایجان‌غربی پر آب است
  • بازش برف و تگرگ بهاری در شهرهای آذربایجان غربی
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • بارش رگباری و وزش شدید باد در ۱۷ استان/ آماده‌باش هلال‌احمر
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • تقسیم تهران به دو استان غربی و شرقی به کجا رسید؟
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور
  • سامانه جدید بارشی در استان بوشهر فعال می‌شود