Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر بریتانیا با اتهام جدیدی درباره سلامت مالی اش روبه رو شده است.

به گزارش عصرایران،بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا متهم شده است که تلاش کرده برای تامین هزینه پرستار کودکش، از حامیان مالی حزب محافظه کار، پول بگیرد.

نخست وزیر بریتانیا این موضوع را تایید نکرده است.

افراد نزدیک به بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا فاش کرده اند که او درباره ناتوانی در پرداخت هزینه های نگهداری از فرزند کوچک و جدید خود نگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه دیلی میرور چاپ لندن به نقل از افراد نزدیک به جانسون و دوستانش گفته است فشارهای کاری در کنار توقف انتشار ستون او در روزنامه دیلی تلگراف که در مقابل آن 275 هزار پوند دریافت می کرد باعث شده او درباره تامین هزینه های کودکش نگران شود.

این روزنامه همچنین گفته است که نخست وزیر درباره تامین هزینه تحصیل دانشگاهی 4 پسر از 6 پسر خود نیز نگران شده است. یکی از دوستان جانسون هم گفت که او پرستار بچه ندارد و تنها یک خانم فعالیت های نظافت را در خانه انجام می دهد. این دوست تایید کرده است که جانسون نگران است که نمی تواند هزینه پرستار کودک جدیدش را بپردازد.

روزنامه ساندی تایمز چاپ لندن نوشت: از یکی از حامیان مالی حزب محافظه کار بریتانیا خواسته شده بود برای استخدام پرستار برای نوزاد نخست وزیر، پول بپردازد.
این حامی مالی که هویتش اعلام نشده گفته است: "با پرداخت هزینه نشریات و اطلاعیه های حزب مشکلی ندارم اما از اینکه از من خواسته شود هزینه تمیز کردن [...] فرزند نخست وزیر را بپردازم؛ متنفرم".

دفتر نخست وزیر بریتانیا در این باره صرفا گفته است: "نخست وزیر همه هزینه های نگهداری از فرزند خود را می پردازد".
حزب محافظه کار بریتانیا از واکنش به این گزارش خودداری کرده است.

این چندمین ماجرای جنجالی در روزهای اخیر درباره نخست وزیر بریتانیاست.

قبل از این هم ماجرای محل تامین هزینه بازسازی آپارتمان بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا جنجالی شد.
جانسون برای این بازسازی 200 هزار پوند هزینه کرده است اما دولت تنها به او 30 هزار پوند برای بازسازی، اختصاص داده است.

حالا سوال منتقدان و رسانه ها اینجاست که نخست وزیر از کجا این پول را تامین کرده است.

او ابتدا از توضیح این موضوع طفره رفت اما در نهایت گفته است خودش هزینه را پرداخته کرده است.

با این حال، قبل از این، مشاور سابق نخست زویر فاش کرد که جانسون به او گفته بود که توان تامین این هزینه را ندارد و پیشنهاد دریافت این هزینه از حامیان مالی حزب محافظه کار را مطرح کرد اما این مشاور، مخالفت کرده بود.

در بریتانیا مقامات و سیاستمداران می توانند از افراد هدیه مالی دریافت کنند اما باید آن را ثبت و اعلام کنند.

حالا کمیته انتخابات بریتانیا با ورود به این موضوع، از آغاز تحقیق درباره محل تامین هزینه بازسازی آپارتمان نخست وزیر خبر داد.

دومینیک راپ وزیر خارجه سابق و عضو ارشد حزب محافظه کار بریتانیا در پاسخ به سوالی درباره اینکه هزینه های بازسازی آپارتمان نخست وزیر و اینکه آیا از حامیان مالی حزب خواسته شده هزینه نگهداری از فرزند نخست وزیر را بپردازند تنها گفت: چیزی ندارم که بگویم اما این مثالی است درباره جنجال کردن.

درخواست استعفا

"دوگلاس روس" رهبر حزب محافظه کاران اسکاتلند روز یکشنبه گفت در صورتی که تحقیقات به نتیجه برسد که تامین مالی بازسازی آپارتمان نخست وزیر، چارچوب های رفتارهای یک وزیر را نقض کرده قطعا نخست وزیر بریتانیا (بوریس جانسون) باید استعفا دهد.

جانسون متهم است که با استفاده از قرض غیرمجاز / اعلام نشده از سوی یک حامی مالی برای بازسازی آپارتمان خود استفاده کرده اما نخست وزیر تاکید می کند که او خود این هزینه ها را پرداخت کرده است.

دوگلاس روس رهبر حزب محافظه کاران اسکاتلندی به بی بی سی گفت: "معتقدم که مردم معیارهای بالاتری از افرادی که سمت های بالایی دارند . به همین دلیل معتقدم که مردم این تحقیقات را دنبال می کنند و منتظر جواب هستند.

لینک کوتاه: asriran.com/003HXp

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نخست وزیر بریتانیا حامیان مالی حزب بازسازی آپارتمان حزب محافظه کار بوریس جانسون تامین هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۱۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟

روند تعویض شناسنامه‌ها، مدارک موردنیاز و محل مراجعه برای این کار از دغدغه‌های بیشتر شهروندان است و آن‌ها می‌خواهند بدانند که برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی و به کجا مراجعه کنند.

به گزارش همشهری، ۱- اولین کار این است که برای درخواست صدور شناسنامه جدید به‌صورت حضوری به ثبت احوال و یا یکی از دفاتر پیشخوان بروید و پس از دریافت فرم تعویض شناسنامه و پرداخت هزینه‌های قانونی، درخواست خود را ارائه کنید. این کار می‌تواند توسط خود فرد، پدر، جد پدری، مادر (تا زمانی که در زوجیت پدر باشد) یا قیم برای افراد زیر ۱۸سال انجام شود.

این را هم بگوییم که در سال‌های گذشته، خدمات تعویض شناسنامه و دریافت شناسنامه المثنی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان ثبت احوال کشور انجام می‌شد و امکان پیگیری صدور شناسنامه با کد ملی هم وجود داشت، اما فعلا این خدمت در لیست خدمات الکترونیکی سایت ثبت احوال وجود ندارد.

۲- بعد از رفتن به اداره ثبت احوال یا دفتر پیشخوان، وقت ارائه مدارکی است که باید با خودتان همراه داشته باشید؛ یعنی اصل شناسنامه و ۳قطعه عکس۴×۳ تمام‌رخ جدید (برای اشخاص ۱۵سال به بالا). بعد هم باید هزینه مربوطه را طبق تعرفه جاری پرداخت کنید.

به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر شناسنامه‌ای که برای تعویض با خودتان برده‌اید عکس نداشته باشد، ارائه اصل مدارک معتبر عکس‌دار از قبیل گذرنامه، کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت، گواهینامه‌رانندگی، کارنامه عکس‌دار دوره‌های تحصیلی راهنمایی به بالا، معرفی‌نامه عکس‌دار دانش‌آموزان از سوی مدرسه‌ای که مشغول تحصیل هستند یا کارت شناسایی عکس‌دار کارکنان دوایر دولتی با ذکر مشخصات سجلی هم کارتان را راه می‌اندازد. اگر هم هیچ کدام از این مدارک را نداشتید، شما را به نیروی انتظامی معرفی می‌کنند تا درخواست تأیید عکس برایتان بیاید.

۳- اگر چند سال قبل برای گرفتن شناسنامه جدید به ثبت‌احوال می‌رفتید، باید حدود ۲‌ماه صبر می‌کردید تا شناسنامه جدیدتان صادر شود. اما امروزه تعویض شناسنامه در اداره ثبت‌احوال و دفاتر پستی به‌صورت لحظه‌ای انجام می‌شود. البته به‌دلیل افزایش تقاضا برای صدور شناسنامه جدید، این کار ممکن است با تأخیری حداکثر ۱۵روزه هم مواجه شود.

۴- هزینه تعویض شناسنامه امسال ۵۰هزار تومان است. حالا اگر شناسنامه جدید دوباره گم شود، برای صدور شناسنامه جدید ۱۰۰‌هزار تومان از شما می‌گیرند و اگر برای سومین بار برای صدور شناسنامه جدید دست‌به‌کار شوید، این دفعه هزینه پرداختی ۱۵۰‌هزار تومان می‌شود. از مرحله سوم به بعد، هزینه صدور شناسنامه ۳۵۰‌هزار تومان محاسبه می‌شود.

دیگر خبرها

  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخوانند؛ بزرگترین استخدام تاریخ ایران برگزار می‌شود +جزئیات
  • مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران
  • اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟
  • استقلالی‌ها شارژ مالی شدند
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن