Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر انقلاب اسلامی،  گفت: این موضوع که سیاست خارجی هر کشوری مربوط به بالاترین مقام‌های آن کشور است، امر روشن و معمولی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام،  سیاست‌های کلان و راهبردی خارجی در جمهوری اسلامی ایران را مربوط به رهبری عنوان کرد و افزود: رهبر انقلاب تصمیم‌گیری در مورد سیاست خارجی را با مشورت شورای عالی امنیت ملی اتخاذ می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان همچنین هیاتی هم به عنوان هیات مشاوران خارجی دارند که دکتر خرازی و ولایتی هم از اعضای این هیات هستند که رهبر انقلاب اسلامی از این مشاوران کمک می‌گیرند.

مصباحی‌مقدم ادامه داد: تصمیم‌گیری درباره سیاست خارجی همچنین با حضور وزیر امور خارجه، وزیر اطلاعات، وزیر کشور و رییس ستادکل نیروهای مسلح و روسای سه قوه و دو نماینده ویژه رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی اتخاذ می‌شود بنابراین وزیر امور خارجه هم در شورای عالی امنیت ملی حضور و نقش دارد ولی مجری سیاست‌هاست.

وی درباره بیانات رهبری درباره اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی همواره سالم برگزار شده است، گفت: آنچه که درباره انتخابات مهم است و مدنظر ایشان هم بوده این است که جلوتر از برگزاری انتخابات، فضاهایی ساخته می‌شود که انتخابات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مصباحی‌مقدم یکی از این فضاها را دوقطبی‌سازی‌ها توصیف کرد و گفت: این دوقطبی‌سازی‌ها برای انتخابات مضر است. از جمله مسائلی که درباره انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد مدنظر رهبر معظم انقلاب هم بود، تخریب‌هایی است که نسبت به شورای نگهبان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: شورای نگهبان همواره در ۴۰ سال گذشته در انتخابات نقش داشته و جایگاه آن اقتضا می‌کرده که بررسی صلاحیت‌ها توسط این شورا صورت بگیرد. همانطور که می‌بینیم از همین شورای نگهبان محمدخاتمی، حسن روحانی، اکبر هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی‌نژاد تایید صلاحیت شده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این چه فضاسازی است که برخی از رسانه‌ها از چند ماه قبل آغاز کرده‌اند مبنی بر  اینکه شورای نگهبان صافی خود را تنگ کرده و امکان عبور نامزدهای ما فراهم نیست و نامزدهای ما شانس تایید صلاحیت‌شان کاهش پیدا کرده یا شانسی ندارند.

مصباحی‌مقدم اینگونه فضاسازی‌ها را موجب تخریب در اصل انتخابات دانست و عنوان کرد: این فضاسازی‌ها بسیاری از مردم را مایوس می‌کند و سطح مشارکت را تحت تأثیر قرار داده و آن را کاهش می‌دهد. بنابراین با وجود چنین تجربه و سابقه‌ای، نباید چنین فضاسازی‌های نادرستی صورت بگیرد که بتواند تاثیر منفی برای انتخابات داشته باشند.

وی درباره رهمنودهای رهبری درباره پرهیز داوطلبان از دادن وعده‌های فریبنده و بدون پشتوانه فکری، اظهار کرد: این موضوع از نکات بسیار قابل توجه برای اشخاصی است که نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام،  حوزه قوه مجریه در قانون اساسی را مشخص دانست و خاطرنشان کرد: بالادست قوای سه‌گانه قانون اساسی، سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و همچنین چشم‌انداز بیست ساله است.  این اسناد بالادستی، محدودکننده‌ای هستند و حدود فعالیت رییس جمهوری را به خوبی نشان می‌دهند. گاهی تبلیغات انتخاباتی به سراغ مسائلی خارج از این چارچوب می‌رود که گاهی وعده‌هایی داده می‌شود که در این چارچوب پذیرفتنی نیست.

مصباحی مقدم ادامه داد: نامزدها باید بدانند وعده‌هایی که می‌دهند در چارچوب سیاست‌های بلندمدت نظام و فعالیت‌های آنها و هم در چارچوب سیاست‌های کلی ابلاغی و قانون اساسی باشد و وعده‌هایی که خارج از این چارچوب‌ها باشد قابل اجرا و عمل نیست.

وی عنوان کرد: اگر به خاطر داشته باشید در انتخابات دوره گذشته هم این مساله به کرات اتفاق افتاد و وعده‌هایی خارج از این چارچوب‌ها داده شد بنابر این تاکید رهبر معظم کل قوا بر این بود که نامزدهای ریاست جمهوری توجه داشته باشند که وعده‌های غیرقابل اجرا و عمل ندهند.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران اکبر هاشمی رفسنجانی غلامرضا مصباحی مقدم وزارت امور خارجه محمود احمدی نژاد مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخابات ۱۴۰۰ شورای عالی امنیت ملی شورای نگهبان ستاد کل نیروهای مسلح پارلمان حسن روحانی رهبر معظم انقلاب پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران اکبر هاشمی رفسنجانی غلامرضا مصباحی مقدم جمهوری اسلامی ایران اکبر هاشمی رفسنجانی غلامرضا مصباحی مقدم وزارت امور خارجه محمود احمدی نژاد مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخابات ۱۴۰۰ شورای عالی امنیت ملی شورای نگهبان ستاد کل نیروهای مسلح پارلمان حسن روحانی رهبر معظم انقلاب اخبار کنکور شورای عالی امنیت ملی رهبر معظم انقلاب شورای نگهبان ریاست جمهوری مصباحی مقدم وعده هایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۱۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فهیمه فرهمندپور دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی با نقد بهره برداری سیاسی جناح‌های مختلف از موضوعات مرتبط با حوزه زنان و خانواده در جهت تقابل و توازن قوا در جریان‌های سیاسی، انتخاباتی و موسمی، به ارزیابی سهم دغدغه‌های مرتبط با این موضوع در ساختار حکمرانی کشور پرداخت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با مهم دانستن افزایش فرصت کنشگری زنان در سپهر سیاسی کشور و تقویت ساختار‌های فعال موجود در این زمینه، ساختارسازی یا صرف افزایش کمّی زنان کنشگر سیاسی را کافی ندانست و بر ضرورت تمرکز بر حل مسائل واقعی زنان و نهاد خانواده و ارائه کارنامه بر این اساس تأکید کرد.

فرهمندپور با تشریح مأموریت‌های ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی، از دانشجویان فعال و دغدغه‌مند خواست تا با شناسایی مسائل واقعی زنان و خانواده‌ها در میدان عینی جامعه در مسیر سیاستگذاری مطلوب‌تر و اثربخش‌تر این نهاد سیاستگدار کمک کنند.

وی افزود: ارزیابی میزان اثربخشی سیاست‌های طراحی شده و فعالیت همه جانبه در مسیر ادراک سنجی اجتماعی و البته ادراک‌سازی مثبت در راستای سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات همه اجزاء ساختار حکمرانی جمهوری اسلامی از مأموریت‌های مهم تشکل‌های دانشجویی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمار داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • آغاز تبلیغات داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس از بامداد امروز
  • یکدست یا تضارب آرا/ ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت