Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام شریعتی تبار گفت: اجراء پروتکل های بهداشتی در زمان اجرای مراسم مذهبی ضرورت دارد و بی اعتنایی به این دستورالعمل ها گناه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار، کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: شب قدر معادل هزار ماه است یعنی معادل یک عمر که باید این فرصت را غنیمت شمرد و از آن به نحو احسن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین خصوص شاعر می گوید: «می توان رفت به یک چشم پریدن تا مصر، بوی پیراهن اگر غافله سالار شود؛ عاشق راه هزار ساله را یک شبه طی می کند، باید عاشق بود و صاحبدل» از این رو اگر از آسمان باران رحمت ببارد تا ظرف وجود ما وارونه باشد قطره ای از این باران رحمت نصیب نخواهد شد!

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: امواج رادیویی و تلویزیونی در فضا موجود است اما تا ما گیرنده های خود را تنظیم نکنیم و جستجو نکنیم از این امواج بی بهره می مانیم پس بهترین اعمال هوشیاری و بیدار شدن است نه فقط بیدار ماندن.

حجت الاسلام شریعتی تبار ادامه داد: خداوند در آیه 8 سوره اسراء می فرماید: عَسی‏ رَبُّکُمْ أَنْ یَرْحَمَکُمْ وَ إِنْ عُدْتُمْ عُدْنا وَ جَعَلْنا جَهَنَّمَ لِلْکافِرینَ حَصیراً یعنی: امید است (اگر بازگشته و توبه کنید) پروردگارتان به شما رحم کند و اگر به عصیان و ستم خود باز گردید ما هم به عقوبت و مجازات شما باز می گردیم ، وجهنم را زندان کافران قرار داده ایم. لذا شب قدر بهترین شب برای بازگشت و توبه مسلمان است.

وی در خصوص اعمال شب قدر گفت: بهتر است در ابتدا غسل کرد و نماز عشا با غسل خوانده شود سپس خواندن 2 رکعت نماز که در هر رکعت بعد از حمد، هفت مرتبه سوره‌ی توحید را خوانده و بعد از نماز هفتاد مرتبه گفته شود: استَغفِرُالله وَ اَتوبُ اِلَیهِ. پس از آن قرآن مجید را باز کرده و در مقابل خود گذاشته و بگوید: اَللّهُمَّ اِنّی اَسئَلُِکَ بِکِتابِکَ المُنزَلِ وَ ما فیهِ اسمُکَ الاَکبَرُ و اَسماۆُکَ الحُسنی وَ ما یُخافُ وَ یُرجی اَن تَجعَلَنی مِن عُتَقائِکَ مِنَ النّار و بعد از آن حاجت خود را از خدا بخواهید.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه در بعضی از روایات وارد شده آمده است دعای جوشن‌کبیر را در این سه شب بخواند، یادآور شد: زیارت امام حسین علیه السلام است؛ که در روایت آمده است که، چون شب قدر می‌شود منادی از آسمان هفتم ندا می‌کند که حق تعالی آمرزید هر کسی را که به زیارت قبر امام حسین علیه السلام آمده است.همچنین احیا داشتن این شب‌ها. در روایت آمده هر کس احیا کند شب قدر را گناهان او آمرزیده شود هر چند به عدد ستارگان آسمان و سنگینی کوه‌ها و وزن دریا‌ها باشد.

وی پایان تاکید کرد: اجراء پروتکل های بهداشتی در زمان اجرای مراسم مذهبی ضرورت دارد و بی اعتنایی به این دستورالعمل ها گناه است همچنین رعایت حق الناس در رعایت پروتکل های بهداشتی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۱۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل هدیه روز معلم به اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد

در این دستورالعمل آمده است: براساس مصوبه شورای دانشگاه و در راستای تمجید و تکریم از مقام بی بدیل استادان و همچنین تحقق راه‌کنش «تعلق سازمانی و بهره‌وری منابع انسانی با تلاش مستمر در جهت افزایش مشارکت و رضایت‌مندی آن‌ها» در سند تحول و تعالی دانشگاه و به منظور قدردانی و بزرگداشت مقام شامخ استادان دانشگاه، هدیه روز معلم به مبلغ 12 میلیون ریال (یک میلیون و 200 هزار تومان) برای اعضای هیأت علمی تمام‌وقت اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی و اعضای هیأت علمی وابسته توسط واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه قابل پرداخت است.

لازم به ذکر است، براساس بندهای این دستورالعمل به اعضای هیأت علمی نیمه‌وقت یک دوم مبلغ مذکور معادل 6 میلیون ریال (ششصد هزار تومان) تعلق می‌گیرد. اعضای هیأت علمی که از واحدی به واحد دیگر منتقل شده‌اند یا مأمور هستند، از واحدی که حقوق دریافت می‌کنند هدیه مزبور قابل پرداخت است.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1229012 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • ببینید | بی اعتنایی وزیر ابراهیم رئیسی به سخنان استاندار تبریز در جلسه رسمی
  • تهیه دستورالعمل ایمنی جرثقیل‌های برجی در پایتخت
  • ضرورت بازنگری در دستورالعمل‌های تبلیغات محصولات آسیب رسان به سلامت
  • واکنش به بازی شهاب حسینی در آخرین سریالش
  • تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • CPU چیست؟ به زبان ساده و نحوه کار
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است