Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@19:24:01 GMT

اسرائیل به جنگ داخلی نزدیک می شود؟

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۱۹۰۱

اسرائیل به جنگ داخلی نزدیک می شود؟

روزنامه عبری معاریو در یادداشتی نوشت که رژیم صهیونیستی در یک بحران بی سابقه قرار دارد و در آستانه "جنگ داخلی" است.

"اونیر بن زاکین"، از چهره‌های آکادمیک یهودی با انتشار یادداشتی در روزنامه معاریو نوشت، رژیم اشغالگر بحرانی تاریخی را پشت سر می‌گذارد که برای حل آن راهی جز تغییر سیستم انتخاباتی ندارد.

در این یادداشت آمده است: منشا بحران ناسازگاری و اختلاف نظر میان گروه‌های اسرائیلی است و به همین دلیل است که نهادهای دولتی نیاز به تغییرات ریشه‌ای دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بن زاکین افزود: در چهار انتخابات اخیر اسرائیل، دو پدیده عجیب ظهور کرد، اولین مورد این است که هیچ سیاستمدار اسرائیلی درباره چهار انتخابات پیاپی صحبت نکرد و این بیانگر آن بود که این سیستم انتخاباتی دیگر کار نمی‌کند. دوم این که برای بیش از دو سال دو بلوک سیاسی مرکزی درگیر رویارویی و جنگ نابودی سیاسی بوده‌اند.

وی در ادامه این یادداشت آورده است: نظام سیاسی اسرائیل دیگر قادر به ایجاد راه حل نیست و به جای آن بر سیاست حزبی و شخصی تمرکز کرده است.

بن زاکین همچنین تاکید کرد: در نتیجه، مشکلات عمیقی طی تبلیغات انتخاباتی اخیر اسرائیل با تمام قدرت ظاهر شد و در کنار بحران کرونا، ما را به آستانه جنگ داخلی میان اسرائیلی‌ها یک بحران تاریخی رساند. بنابراین، این بحران تاریخی با دو اردوگاه چپ و راست روبرو است و در عمل نقشه سیاسی اسرائیل بین دو اردوگاه تقسیم شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: بحران موجود به معنای تصور غلط اسرائیل از دموکراسی است. بنابراین وضعیت فعلی فرصتی تاریخی برای یک جهش است و به همین منظور، اسرائیلی‌ها باید مفاهیم قدیمی را کنار بگذارند.

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۱۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که در نبردهای نوار غزه طی 48 ساعت گذشته 10 نظامی اسرائیلی زخمی شدند.

این در حالی است که  ارتش رژیم اسرائیل شب گذشته اعلام کرد که دو فرمانده ارتش اسرائیل با درجه سرگردی در نبردهای مرکز نوار غزه توسط مقاومت فلسطین کشته شدند.

روز یکشنبه نیز 3 نظامی اسرائیلی به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه کشته شده بودند.

روز یکشنبه وبسایت روتر اسرائیل نوشت که در انفجار یک بمب در نوار غزه 3 نظامی اسرائیلی کشته شدند و 11 نظامی دیگر زخمی شدند.

 

دیگر خبرها

  • زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • نوبت مکافات جنایت
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • السنوار شطرنج باز قهاری است/ هر بار ما را غافلگیر می‌کند
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!