Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:03:44 GMT

یک زندانی بعد از یک سال از زندان آزاد شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۱۹۲۷

یک زندانی بعد از یک سال از زندان آزاد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مددجویی به دلیل عدم استطاعت در پرداخت بدهی مالی به مبلغ ۰۰۰/‏۰۰۰/‏۸۰۰/‏۲ ریال یک سال در زندان به سر می‌برد.

با ارجاع پرونده از سوی قربانیان سرپرست مجتمع به شعبه ۳۰۴۴ مجتمع شماره ۳۰ شورای حل اختلاف تهران در خصوص زندانی که با پرونده محکومیت مالی به مبلغ ۰۰۰/‏۰۰۰/‏۸۰۰/‏۲ ‬ ریال مدت یک سال در ندامتگاه شهرری (زندان زنان) به سر می برده است با بررسی پرونده و تلاش اعضا شعبه ۳۰۴۴ با شاکیان پرونده توافق قطعی مبنی بر دریافت مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال صورت پذیرفت و رضایت شکات اخذ و موجبات آزادی زندانی فراهم گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایان ذکر است که مبلغ پرداختی از سوی خیرین و همکاری اعضا شعبه ۳۰۴۴ در جذب منابع مردمی فراهم گردید و اقدامات لازم برای آزادی زندانی که تمکن مالی لازم را نداشته صورت گرفته است.
 

کد خبر 5203796

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای حل اختلاف آزادی زندانیان قوه قضاییه شهرداری تهران شورای شهر تهران واکسن کرونا وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا مفاسد اقتصادی سازمان تامین اجتماعی روز معلم پیروز حناچی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه سازمان بهزیستی آیت الله سید ابراهیم رئیسی محسن حاجی میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۱۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس

یونس طرهانی معاون قضائی رئیس کل در امور زندان‌ها و کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان تهران گفت: در راستای اجرای برنامه‌های ابلاغی رئیس کل دادگستری استان تهران برای کاهش جمعیت کیفری و تعیین تکلیف محکومان زندانی که طولانی مدت در حبس به سر می‌برند، یک زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس با صدور حکم اعسار مطلق آزاد شد.

طرهانی اظهار داشت: در ارتباط ویدئو کنفرانس با یک زندانی، که به اتهام ایراد ضرب و جرح به پنج سال حبس و پرداخت دیه محکوم شده بود و از سال ۸۸ به علت عدم رضایت شکات و مراجعه آن‌ها همچنان در زندان به سر می‌برد موجب صدور دستورات لازم برای تعیین تکلیف وی و صدور حکم قضائی در شعبه مربوطه شد.

معاون قضائی رئیس کل در امور زندان‌ها و کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان تهران افزود: با توجه به اینکه محکوم علیه حبس خود را به اتمام رسانده بود و قریب ۱۰ سال پس از اتمام محکومیت، صرفاً به دلیل عدم توان مالی برای پرداخت دیه در زندان به سر می‌برد و هیچ اقدامی نیز توسط شکات صورت نگرفته و حتی طی این مدت از یک روز مرخصی نیز استفاده نکرده بود، پرونده وی در راستای اجرای برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری دستگاه قضائی مورد بررسی و تعیین تکلیف نهایی قرار گرفت.

وی در پایان در خصوص آزادی زندانی تصریح کرد: با هماهنگی بین مرجع قضائی مربوطه و دادسرای مجری حکم، زندانی پس از تحمل نزدیک به ۱۵ سال حبس، با صدور حکم اعسار مطلق، از زندان آزاد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • ضبط ۴۵ هزار نخ سیگار قاچاق در میاندوآب
  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • محکومیت ۱۰ میلیاردی، تاوان سوء استفاده از کارت سوخت شهروندان
  • تعزیرات گران‌فروشان بازار ‌زنجان را نقره داغ کرد
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • محکومیت هزار میلیاردی برای عرضه خارج از شبکه لاستیک یارانه‌ای
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان