Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر مجمع تشکل های دانشجویی مشهد در این نشست گفت: پیش از این ۵۲ تشکل دانشجویی شهر مشهد در نامه ای به جریانات سیاسی شهر خواستار شفاف سازی در نحوه تعیین لیست های انتخاباتی شورای شهر شده بودند.

احمد میرحسینی  افزود: در مکاتبه با مجمع هماهنگی احزاب اصلاح طلب خراسان رضوی، شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان و ائتلاف مردمی عدالت، خواسته ایم که ضمن استفاده از ظرفیت نخبگان، بررسی نامزدهای انتخاباتی برای لیستهای پیشنهادی خود را به صورت بیطرفانه انجام داده و تخصص میدانی نامزدها در حوزه شهری را مدنظر قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از سه ائتلاف یاد شده درخواست کرده ایم یک یا چند نماینده به این مجمع معرفی کنند تا در آینده جلسات گفتگو، پرسش و پاسخ و حتی مناظره بین این ائتلاف ها برگزار نمائیم.

نماینده دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه های خراسان رضوی نیز گفت: این نهاد به دنبال حضور همه اقشار در صحنه انتخابات است. 

محمدرضا عبدالله آبادی به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اشاره و بیان کرد: لیستهای انتخاباتی که در حال بسته شدن هستند با بدنه جامعه نزدیکی ندارند.

وی افزود: نیاز است مردم نسبت به فرایند تعیین نامزدها در فهرستهای انتخاباتی آگاه شوند تا زمینه مشارکت آنان در این کارزار سیاسی افزایش یابد.

مشارکت قشر خاکستری

نماینده دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه های خراسان رضوی، مدیریت شهری مشهد را چند بعدی و کلان عنوان کرد و ادامه داد: در تصمیم گیریها مدیران و اعضای شورا به جای تفکر سیستمی، با مسائل به صورت خطی برخورد می کنند به عنوان مثال در احداث یک خیابان به همه جوانب اجرای این پروژه توجه نکرده و تنها به یک جنبه در سیستم شهری که همان ساخت و ساز است عنایت دارند.

وی گفت: از طرف دیگر شاهد تفاوت در ارائه خدمات به دو سوی برخوردار و کم برخوردار شهر هستیم لذا فهرستها باید به تفاوتها در خصوص نحوه ارائه خدمات در محلات شهر توجه کرده و علاوه بر پاسخگویی در این خصوص باید برنامه هایشان را نیز بیان کنند.

جامعه اسلامی دانشجویان حامی ائتلاف نیروهای انقلاب 

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان در استان خراسان رضوی نیز گفت: موضع ما در این نامه نگاری به ائتلافهای انتخاباتی بیطرفانه بوده و تنها به دنبال ایجاد شفافیت در نحوه تعیین فهرست انتخاباتی هستیم ولی برخی از این نامه سوء استفاده کرده و از آن به عنوان وسیله ای برای تسویه حسابهای خود استفاده کردند.

مصطفی سلیمانی ذهب افزود: مقوله وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب در تشکل جامعه اسلامی یک دغدغه است و از طرف این نهاد مورد حمایت قرار دارد، معتقدیم نیاز است از هم افزایی و وحدت بین نیروهای انقلاب حمایت شود.

وی ادامه داد: پنجمین شورای شهر مشهد فهرستی سیاسی بود و برپایه تخصصها شکل نگرفته بود از طرفی این نمایندگان به خاطر عملکردشان  توقعات مردم را نسبت به اعضای شورا تنزل داده اند.

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان در استان خراسان رضوی گفت: شورای ائتلاف و وحدت اصولگرایان برخلاف اعضای کنونی شورای شهر مشهد، تخصص گرایی را در حوزه فعالیت شورایی مدنظر قرار داده است.

برنامه جامع بسیج در انتخابات 

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان رضوی نیز گفت: بسیج دانشجویی با برنامه های جامع در انتخابات ۲۸ خرداد ماه در قالب دو شبکه ملی و بومی و به ترتیب در مسائل انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر فعالیت خواهد داشت.

محمد جواد هاشمیان افزود: بسیج دانشجویی با شبکه سازی از ظرفیت رسانه های مجازی نیز در حوزه نهضت روشنگری و تبیین مسائل انتخابات استفاده خواهد نمود.

وی ادامه داد: در حال حاضر مجمع هماهنگی تشکلهای دانشجویی به خاطر خمودگی در تشکلهای دانشجویی و بر اساس سلایق و نظرات مختلف تشکیل شده است، اما هر تشکل متناسب با اصول خود و در راستای اهداف انقلاب در جهت مشارکت حداکثری و کنشگری در حوزه انتخابات فعالیت خواهد داشت.

رییس بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تشکلهای دانشجویی باید با نقش آفرینی در حلقه میانی و واسط بین جنبش دانشجویی و مردم شفاف سازی فرایندهای انتخابات را مورد توجه قرار داده و نحوه فرایند گزینش نامزدهای انتخاباتی شورای شهر را برای مردم تبیین نمایند.

وی افزود: در شورای شهر کنونی و قبلی مشهد در زمینه تخصص گرایی شاهد عملکرد مطلوبی نبودیم، یکی از دلایل نیز تصویب طرح کمربند جنوبی شهر در ۲ دوره قبل شورا بود که با وجود همه مخالفتهای کارشناسی، ۲ شورای اسلامی پنجم و چهارم رای به اجرای این مصوبه داده اند، از این رو معتقدیم هر کس تخصص میدانی داشته باشد باید در فرایند انتخابات حضور چشمگیر داشته باشد.

بر اساس اعلام استانداری و هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در خراسان رضوی از مجموع هزار و ۶۲ داوطلب ثبت نام شده برای عضویت در شوراهای شهرهای مشهد، رضویه و احمدآباد در شهرستان مشهد، صلاحیت ۸۱۳ نفر تایید شده است.

شهرستان مشهد با سه شهر مشهد، رضویه و مُلک آباد حدود ۴۰۰ روستا و ۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا، روز جمعه ۲۸ خردادماه امسال همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

برچسب‌ها شورای شهر مشهد سازمان بسیج دانشجویی کشور اصولگرایان مشارکت انتخاباتی دانشگاه فردوسی مشهد اصلاح طلبان دفتر تحکیم وحدت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر مشهد سازمان بسیج دانشجویی کشور شورای شهر مشهد سازمان بسیج دانشجویی کشور اصولگرایان مشارکت انتخاباتی دانشگاه فردوسی مشهد اصلاح طلبان دفتر تحکیم وحدت اخبار کنکور نیروهای انقلاب بسیج دانشجویی جامعه اسلامی خراسان رضوی شورای شهر شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۲۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، مهرداد محمدی ادوار حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در گفتگو با ایسکانیوز، با اشاره به نقش فعالیت تشکل‌ها و جریان دانشجویی در دانشگاه‌ها، گفت: این تشکل‌ها بستر بسیار خوب و مناسبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری دانشگاه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی است و می‌تواند دانشجو را از انفعال در فعالیت دانشجویی و فرهنگی خارج سازد و آن را مهیای حرکت در جهت پیشرفت کشور نماید.

وی در ادامه به موضوع لزوم رقابت بین سایر تشکل‌ها و جریانات فرهنگی دانشگاه اشاره کرد و تصریح کرد: وجود رقابت کاری در کنار حفظ دوستی‌ها و همکاری های مشترک باعث افزایش بهره‌وری و سطح کیفی برنامه‌های اجرایی خواهد شد چراکه همه این مجموعه‌ها دارای هدفی واحد و آن‌هم رشد و پیشرفت نظام آموزش عالی و به طبع آن کشور هستند و این امر بایستی مورد توجه این دست‌اندرکاران قرار گیرد که این رقابتِ درست منجر به پیشرفت در این حوزه‌ها خواهد شد.

مسئول اسبق حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه دانشجو نباید نسبت به اتفاقات اطراف خود منفعل و بی‌تفاوت باشد، گفت: تشکل‌های دانشجویی در مسیر فعالیت خود نباید تحت تاثیر جریان‌ها و فعالیت‌های سیاسی قرار گیرند و از گرفتار امر سیاسی‌کاری شدن پرهیز کنند که این موضوع آفتی بزرگ و تاثیرگذار بر فعالیت‌های دانشجویی است.

ادوار بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: در نظام اسلامی، دانشگاه تنها محل ارائه و کسب آموزش‌های علمی نیست، بلکه محلی برای هویت‌سازی و آماده‌سازی فرد برای مراحل بعدی زندگی و دوران پسا تحصیل وی هست و این موضوع می‌طلبد که مسئولین نیز اهمیت تشکل‌ها و جریان دانشجویی را بیش‌از پیش درک کنند.

مهرداد محمدی با بیان اینکه دشمن همواره دانشگاه‌ها و قشر دانشجو را مورد هدف قرار داده و برای دست‌یابی به اهداف شوم خود همواره برای سوءاستفاده از محیط دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی کرده است، بیان کرد: دشمنان همواره در تلاش هستند رشد علمی و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی را متوقف کنند اما حضور جوانان مومن، معتقد و انقلابی در این مسیر، بیش از پیش دشمنان را مأیوس کرده است و این موضوع در جامعه و محیط اطراف نیز اثرات مطلوبی را برجای خواهد گذاشت.

وی در ادامه با اشاره به انتقاد مقام معظم رهبری در دیدار رمضانی امسال خود با دانشجویان مبنی بر کمرنگ بودن پیشرفت‌های کشور در ذهن و مواضع دانشجویان، گفت: همانطور که معظم له بارها تاکید نمودند بایستی در کنار نگاه انتقادی منصفانه و همراه با راهکار به مسائل و مشکلات کشور، نگاه مفتخرانه به دستاوردها و پیشرفت‌های چشمگیر و پرشمار کشور در حوزه‌های مختلف را نیز داشت و علاوه بر این نگاه به تبیین آن‌ها نیز برای سایر قشر دانشجو در چارچوب تشکیلات و مجموعه‌های موجود پرداخت.

مسئول اسبق حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در ارتباط با محدودیت‌ها و چالش‌های تجربه شده در دوران مسئولیت در این دانشگاه ضمن قدردانی از همراهی مسئولین به نکاتی از جمله اجازه ندادن متولیان، وجود برخی ملاحظات خاص و محدودیت‌زا مبنی بر انجام فعالیت‌ها و صرف بودجه‌ها صرفا در محدوده دانشگاه اشاره کرد و افزود: وجود این دست از قوانین علاوه بر اینکه باعث جلوگیری از ارتباط بیشتر محیط دانشگاه‌ با محیط برون دانشگاهی می‌شود در نهایت مانعی نیز بر انجام برخی فعالیت‌های بیشتر بوده و ایجاد محدودیت کرده است.

محمدی در پایان در خصوص فعالیت‌های حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در زمان مسئولیت خودت با بیان اینکه در شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا و همراه با محدودیت‌هایی مواجه بوده‌اند از فعالیت‌هایی نظیر برپایی مرکز واکسیناسیون کرونا در دانشگاه جهت دانشجویان و عموم مردم، ضدعفونی اماکن عمومی و دانشگاهی به‌منظور جلوگیری از شیوع این ویروس، برگزاری اردوی راهیان نور بصورت مجازی، کاروان‌های نیکوکاری و اروهای جهادی، برگزاری مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و بسیای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در آن زمان یاد کرد.

خبرنگار: نرگس نوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1226830

دیگر خبرها

  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است