Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:23:27 GMT

تاکید آسه آن برای حل‌وفصل بحران داخلی میانمار

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۲۲۷۱

تاکید آسه آن برای حل‌وفصل بحران داخلی میانمار

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری «نیکی آسیا» ژاپن، رهبران اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا ( آ.سه.آن ) امروز با صدور بیانیه ای اعلام کردند که این اتحادیه آماده برگزاری جلسه‌ای با مقامات چین و آمریکا در خصوص مناقشه ژئوپولتیک میانمار است.

بر اساس این بیانیه؛ آسه آن خواستار توقف فوری خشونت ها و آغاز گفت وگوهای سازنده برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشات در میانمار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر پایه این گزارش «دکتر ساسا» سخنگوی دولت ملی میانمار در شبکه های اجتماعی از این خبر استقبال کرده است.

این در حالی است که وی پیش از این درباره دعوت از «مین آنگ هلاینگ»  فرمانده ارتش میانمار و رهبر کودتا در نشست آسه آن انتقاد کرده بود.

وی همچنین از سخنان «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی درباره آزادی زندانیان سیاسی تمجید کرده بود.

گفتنی است تاکنون راه و کاری برای «توقف فوری خشونت» که در بیانیه آمده، تعریف نشده است و ارتش میانمار به سرکوب معترضان در خیابان ها ادامه می دهد.

به رغم اعلامیه اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا که در تاریخ ۲۴ آوریل با حضور «مین آنگ هلاینگ» فرمانده ارتش میانمار صادر شد؛ سرکوب‌ها در این کشور همچنان ادامه دارد.

رهبران آسه آن در این اعلامیه خواستار توقف فوری خشونت ها در میانمار شده بودند. 

مسئله دیگر این است که حتی اگر خشونت‌ها فروکش کند، چنانچه ارتش میانمار رهبران دموکراتیک از جمله « آنگ سان سوچی‌» را آزاد نکند و او را در گفت وگوهای سیاسی وارد نکند، مصادره قدرت برای ارتش کامل خواهد شد و آسه آن به سبب فرصت دادن به کودتا در میانمار  مورد انقتاد قرار خواهد گرفت.

گفنتی است پیش از این«ماهن وین خانگ تان» Mahn Winn Khaing Thann نخست وزیر دولت وحدت ملی در بیانیه ای اعلام کرده بود: پیش از هرگونه گفت وگوی سازنده لازم است که همه زندانیان سیاسی از جمله رئیس جمهوری "یو وین مینت" و "آنگ سان سوچی" رئیس شورای دولتی آزاد شوند.

وین مینت و سوچی از زمان کودتا در بازداشت بوده اند. کودتای ۱۳ بهمن در شرایطی اجرا شد که دولت سوچی پس از پیروزی در انتخابات پارلمانی ماه نوامبر برای دوره دوم خود آماده می شد. ارتش اعلام کرد چون به شکایت هایش درباره تقلب در انتخابات رسیدگی نشده است چاره ای جز تصاحب قدرت نداشته است.

روز یکشنبه (۱۲ اردیبهشت) تظاهراتی با عنوان«بهارِ میانمار؛ جهان با ندای اتحاد مردم میانمار می لرزد » توسط تظاهر کنندگان که در راس آنها راهب‌های بودایی و جوانان قرار داشتند، بر پا شد که به کشته شدن دستکم ۸ نفر انجامید. تظاهرکنندگان در پاسخ به یک درخواست آنلاین برای تظاهرات سراسری  به خیابان ها آمده بودند.

ارتش میانمار یک دهه پس از موافقت با انتقال قدرت به دولت غیرنظامی، در اولین روز از ماه فوریه (۱۳ بهمن)  از طریق اجرای یک کودتا علیه دولت آنگ‌ سان سوچی، ضمن اعلام وضعیت فوق‌العاده برای مدت یک سال، سوچی و سایر رهبران سیاسی را بازداشت کرد.

به گفته انجمن همیاری برای زندانیان سیاسی میانمار، تاکنون نزدیک به هزار معترض در جریان اعتراضات خیابانی از ابتدای کودتا در این کشور کشته شدند. این در حالی است که ارتش در اواسط ماه آوریل این رقم را ۲۴۸ تن گزارش کرده بود.

برچسب‌ها قاره آسیا میانمار اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره آسیا میانمار اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا قاره آسیا میانمار اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا اخبار کنکور ارتش میانمار آسه آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۲۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود

به گزارش جماران؛ علی ربیعی، وزیر اسبق کار نوشت:

آینه، چون نقش تو بنمود راست/ خود شکن، آیینه شکستن خطاست

امروز، رسانه دولت و تعدادی از نمایندگان، هجمه سنگینی به همراه موجی از اتهامات، به مرکز پژوهش‌های مجلس اصولگرا وارد کردند.

فارغ از نزاع‌های بر سر قدرت بین رؤسای دو قوه یک‌دست شده، یکی از مصایبی که نتایج آن، این‌روزها به طور ملموس در جامعه مشاهده می‌شود، از بحران آب و خاک تا تغییرات ارزشی، فضای مجازی  و... بی‌اعتنایی به علوم اجتماعی خصوصا جامعه‌شناسی بوده است.

ستیز با اندیشمندان ساحت علوم انسانی، اخراج‌ اساتید و بورسیه سازی‌ها برای ندیدن و نشنیدن حقایق، بی‌تردید نتایج تلخی در پی خواهد داشت. 

با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود.

نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!

دیگر خبرها

  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود