Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@05:52:57 GMT

معلمی که به عشق زبان قرآن عربی تدریس می کند

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۲۲۹۲

معلمی که به عشق زبان قرآن عربی تدریس می کند

نوزدهمین قسمت از جشن رمضان ۱۴۰۰، در حال و هوای روز معلم از شبکه پنج سیما پخش شد.

به گزارش برنا، قصه شب نوزدهم این ویژه برنامه که ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه پنج سیما پخش شد، به زندگی یک معلم پرداخت.

این برنامه قصد دارد  همانند هرسال، جشن رمضانی باشکوه در فضای استودیویی برگزار و امید، شادی بخشی و شادی آفرینی را در جامعه منتقل کند، از این رو هرشب میزبان مهمان های متفاوت از اقصی نقاط ایران است که قصه های جذاب و شنیدنی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشن رمضان ۱۴۰۰ در نوزدهمین قسمت خود مصادف با روز معلم، میزبان ماجده محمدی معلم جوانی بود که رتبه دو رقمی کنکور داشت و برخلاف موقعیت های بسیار خوبی که میتوانست آنها را انتخاب کند، شغل معلمی را انتخاب کرده است.

ماجدی درباره شروع کار خود گفت: از فردای کنکور کار تدریس را شروع کردم، در مدرسه نمونه دولتی فرهنگ با یکسری فوق برنامه کار خود را شروع کردم که  مکمل دروس علوم انسانی بود. درس ثابتی هم که تدریس کردم عربی بود.

وی در پاسخ به اینکه چرا درس عربی را برای تدریس انتخاب کردید بیان کرد: چون قرآن به زبان عربی نازل شده همیشه به این فکر میکردم که زبان منتخب خداوند یک ویژگی های خاص دارد. هنگام تدریس هم اگر شاگردی از عربی خوشش نمی آمد تا پایان کلاس نظرش عوض میشد چون ذوق درونی من هنگام کشف واژه های جدید به بچه ها هم منتقل می شود.

این معلم اظهار کرد: یکی از مشکلات من در این روزها و با تدریس فضای مجازی، نشستن ثابت است. من در کلاس به حرمت لحظه هایی که خداوند در اختیار من قرار داده و به حرمت شاگردانم هیچگاه نمی نشینم.

وی ادامه داد: به حرمت زبان قرآن ما همیشه به زبان عربی با شاگردانم با قرآن پیمان نامه می خوانیم.

محمدی در ادامه شعری از نزار قبانی را به زبان عربی قرائت کرد.

در ادامه بامداد فلاحتی که چند شب پیش هم مهمان جشن رمضان بود، بار دیگر مهمان بابک افرا و زینب پورابراهیم شد.

این خواننده جوان در شب بیستم ماه مبارک رمضان، چند قطعه در وصف مولی متقیان امام علی(ع) را به صورت زنده اجرا کرد.

گفتنی است جشن رمضان ۱۴۰۰ به تهیه کنندگی کاوه امیری و سردبیری فرزانه پزشکی، کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که در شب های ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۲۱:۳۰ تقدیم حضور بینندگان می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معلم شادی جامعه ایران کنکور مدرسه قرآن مشکلات زینب معلم عربی شب نوزدهم زبان قرآن شبکه پنج سیما جشن رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۲۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش در نشست خبری اظهار کرد: قریب به ۱۶ میلیون و ۵۰۰ دانش‌آموز و اولیا در کشور داریم و بخش اعظمی از جامعه متأثر از نظام تعلیم و تربیت است و این امر وظیفه خبرنگاران است.

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه ریشه سربلندی ایران عزیزمان در تربیت و ریشه تربیت را می‌توانیم در معلمان جستجو کنیم، ضمن تبریک هفته معلم و گرامی‌داشت مرتضی مطهری، تصریح کرد: مرتضی مطهری معلم انقلاب بود و در سایه روشنگری بینش و قدرت معلمی و مفاهیم انقلاب در اختیار جوانان قرار گرفت و از آموزه‌های ایشان هنوز بهره‌مند می‌شویم.

وی معلمی را مسئولیت سنگینی دانست، ابراز کرد: این شغل را با سایر مشاغل نمی‌توان مقایسه کرد، معلمی عشق است، شغل نیست.

فرهادی ادامه داد: آموزش و پرورش ۹۸۰ هزار نفر پرسنل کنونی دارد که در نظام رتبه‌بندی شرکت کردند و در بخش آموزش فعال هستند و کانون و اجتماع معلمان است.

سخنگوی آموزش و پرورش ابراز کرد: اعتماد عمومی به معلمان و مدرسه سرمایه گرانی است که باید سعی در حفظ آن کنیم و در گرو این سرمایه امنیت برای کشورمان بیافرینم.

وی افزود: انتخاب معلم نمومنه یک حرکت  نمادین است.این اتفاق یک قدر مطلق دقیق نیست، بلکه نسبی است و توانمندی‌هایی آن‌ها را شناسایی می‌کنیم.

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: نحوه شناسایی معلم اینگونه نیست که خود را کاندیدا کنند بلکه از طریق نظرخواهی از سایر معلمان، دانش‌آموزان و اولیا طرح نویی راه‌اندازی شد، زیرا بسیاری از معلمان از این کار معذورند و توازن معلمی، آن‌ها را محدود می‌کند؛ اما امسال این شناسایی به شکلی رقم خورد و ما به ارزیابی‌های چندگانه معلم، دانش‌آموز و اولیا ۹۳ هزار معلم در سطح مدرسه به عنوان نمونه انتخاب می‌شود.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند
  • مشق عشق در روستایی دورافتاده
  • انعکاس چهره معلم در قاب جادو
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص