Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مسئول کانون انصارالحسین(ع) مسجد حضرت ابوالفضل روستای آلانق از تهیه و توزیع کمک های ۴۵۰ میلیون ريالی به نیازمندان و اقشار کم درآمد خبر داد.

«علی شفاهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز به تشریح برنامه های کانون انصارالحسین(ع) پرداخت و گفت: درتمام طول سال و در مناسبت های ملی و مذهبی برنامه های متنوعی در این مسجد و کانون برنامه ریزی و اجرا می شد که فعلا به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی از تراکم برنامه ها کاسته شده است اما سعی کرده ایم با رعایت مسایل بهداشتی و پروتکل های اعلام شده نگذاریم فعالیت های مسجد و کانون به طور کامل تعطیل شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری انصارالحسین مسجد حضرت ابوالفضل آلانق افزود: در سال گذشته و در راستای مقابله با بیماری کرونا، اعضای کانون اقدام به ضدعفونی مسجد و محل  و آگاه سازی و اطلاع رسانی برای استفاده از ماسک کردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری جشن نیمه شعبان، برگزاری مراسم ویژه عید نوروز در مسجد، مراسم شهادت حضرت زینب(س) از جمله برنامه های اجرا شده در یک سال گذشته می باشد.

وی از توزیع بسته های معیشتی خبر داد و گفت: 90 بسته معیشتی به همت خیران مسجد و کانون تهیه و توزیع شد که هر کدام به ارزش 3 میلیون ريال به همراه 2 میلیون ريال وجه نقد بود که با هزینه ای بالغ بر 450 میلیون ریال آماده سازی شده بود و در بین خانه های کم درآمد روستا توزیع شد.

شفاهی در ادامه با اشاره به برنامه های ماه مبارک رمضان گفت: جزءخوانی هر روز بعد از نماز ظهر  وعصر، تهیه و پخش افطاری، و قرائت دعای جشن کبیر و احیای شب های قدر از جمله برنامه های مسجد و کانون در ماه مبارک رمضان می باشد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری انصارالحسین(ع) تصریح کرد: این کانون در سال 93 با دریافت مجوز  از دبیرخانه هماهنگی کانون های مساجد آذربایجان شرقی تاسیس شده بود ولی به دلیل نیاز به تعمیرات محل کانون به صورت راکد بود که با تقبل هزینه های آن توسط یکی از خیران روستا، محل را تعمیر کرده و فعالیت های کانون را با رونق بیشتری از سر گرفتیم.

شفاهی تاکید کرد: این کانون مجهز به کتابخانه با حدود 300 جلد کتاب می باشد که مورد مراجعه جوانان و اهالی روستا می باشد ولی متاسفانه جهت گسترش کتابخانه و انجام فعالیت های کانون با مشکل بودجه و امکانات مواجه هستیم و هیچ گونه اعتباری برای کانون تخصیص نمی یابد و  این درحالی است که این کانون و مسجد تنها مرکز فرهنگی موجود درروستامی باشد.

گفتنی است، آلانق یکی از روستاهای شهرستان بستان آباد است که در دهستان قوری گل واقع شده است و بستان آباد نیز یکی از شهرستان استانآإربایجان شرقی می باشد که که در فاصله  50 کیلومتری از تبریز قرار دارد.

پایان پیام/60

منبع: شبستان

کلیدواژه: آلانق انصارالحسین ع بستان آباد مسجد و کانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۲۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محسن رضایی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی، گفت: به مناسبت دهه کرامت بیش از ۱۰۰ برنامه در مساجد استان برگزار خواهد شد.   وی برگزاری جشن مادران و دختران، جشن ویژه دختران، مسجد محله کرامت، مسابقه کتابخوانی، تولید و اجرا آثار و برنامه‌های هنری، طرح مسجد پایگاه قرآنی، طرح شنبه‌های کتاب و تولید کتاب صوتی از جمله برنامه‌های دهه کرامت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی است.    رضایی با بیان اینکه ویژه برنامه پیوند «مسجد و مدرسه» نیز برگزار خواهد شد، ادامه داد: در این برنامه امام جماعت به همراه معتمدین مسجد اعم از بانوان و آقایان در نزدیک‌ترین مدرسه دخترانه برای تجلیل از دانش آموزان دختر حضور خواهند داشت.   مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی افزود: حضرت فاطمه معصومه (س) بهترین دختر دنیا الگوی عفاف و حجاب، زیست عفیفانه به رسم بانوی کرامت و مهربانی، شهر مقدس قم، حرم اهل بیت (ع)؛ خاستگاه انقلاب اسلامی، خدمت کریمانه، مشارکت مردمی، اقتدار ملی، امامزادگان پرچم داران جهاد تبیین و معرفت افزایی، حضرت شاهچراغ (ع) امین ولایت، عزیز برادر، مساجد تراز اسلامی خاستگاه والدین ولایی شهیدان خدایی، مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم، زمینه سازظهور منجی بشریت، ایمان و امید، نشاط معنوی در پرتو زیارت عارفانه، خاندان موسی بن جعفر (ع) الگوی خانواده ایمانی و عدالت گستری و سربلندی در پرتو مکتب رضوی اسامی روز‌های هفته کرامت است.     گفتنی است؛ دهه کرامت از روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برابر با اول ذ القعده به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، شروع خواهد شد و در ادامه با مناسبت‌های روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه برابر با پنجم ذی‌القعده روز بزرگداشت حضرات امامزادگان (ع)، همچنین روز چهار شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه برابر با ششم ذی القعده روز بزرگداشت مقام حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) و در پایان روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه برابر با یازدهم ذی القعده سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) به پایان خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد