Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از اعلام روز دوشنبه اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، عبدالرضا فولادوند روز گذشته در حاشیه آیین تجلیل از معلمان نمونه کشور ضمن تبریک روز معلم به تمامی معلمان شهر تهران اظهارداشت: سبک زندگی معلمان در دوران شیوع کرونا به طور کل تغییر کرد، نباید کوشش معلمان را نادیده بگیریم؛ زیرا این تلاش‌ها اگر بیشتر از تیم درمان کشور نباشد کمتر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فولادوند گفت: در دوران کرونا، جانفشانی و ایثار فرهنگیان همگان را بسیار متاثر کرد، این فداکاری‌ها نه تنها در پیشگاه خداوند جاوید خواهد ماند بلکه در میان مردم و خانواده‌ها نیز ماندگار خواهد شد و خانواده‌ها بیشتر به اهمیت کار همکاران فرهنگی پی می‌بردند.

وی با اشاره به اینکه معلم‌ها با از خودگذشتگی، بیشتر وقت و زندگی خود را صرف تعلیم و تربیت می‌کنند، افزود: یکی از این کارهای بزرگ در این دوران، تولید محتوای آموزش مجازی است که سالیان سال غبطه می‌خوردیم که چرا محتوای آموزشی نداریم اما با همت معلمان اکنون به اندازه ۵۰ سال محتوای آموزشی آماده داریم و این یک خیز ماندگار در دوران آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: بخش عظیمی از مشکلات در هنگام تعطیلی مدارس را می‌توان با این محتواها حل کرد، این دستاوردهای عظیم امکان‌پذیر نبود مگر با تلاش و همت معلمان، تمامی تلاشگران فرهنگی در سراسر کشور و فرهنگیان شهر تهران افتخار آفریدند و ان‌شاءالله خداوند به همه اجر عنایت کند.

روز گذشته آیین تجلیل از معلمان نمونه کشور به صورت ویدئوکنفرانس با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

آغاز آموزش مجازی ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ از شهر تهران 

همچنین فولادوند امروز در نشست صمیمی محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با جمعی از فرهنگیان سراسر کشور که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم از شبکه شاد پخش شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات در لیالی قدر و عرض تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع)، هفته معلم را گرامیداشت و افزود: امسال این هفته متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد.

وی با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش در خصوص تلاش‌های متفاوت معلمان کشور در دوران کرونا خطاب به معلمان گفت: ما هیچ تجربه‌ای از تلاش‌ها و زحمات یک سال گذشته شما عزیزان نداشتیم، چرا که تاکنون شرایطی مشابه شرایط کرونا وجود نداشته است که بر سیستم آموزشی اثرگذار بوده باشد و تمام زیرساخت‌ها و تاسیسات طراحی و بازسازی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: شیوع بیماری کرونا باعث عدم حضور دانش‌آموزان در کلاس درس که حرف اول را در نظام تعلیم و تربیت و سیستم آموزشی می‌زنند شد و شرایط را تغییر داد اما خوشبختانه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ آموزش مجازی از شهر تهران و با همت معلمان آغاز شد و نه تنها از مدارس بلکه فرآیند و تدابیری اندیشیده شد که از طریق صدا و سیما و حتی در بعضی موارد در پخش‌های زنده آموزشی، معلمان تهرانی با میلیون‌ها دانش‌آموز ارتباط برقرار کردند.

فولادوند خاطرنشان کرد: تلاش و کوشش مجدد معلمان، انقلابی بی‌سابقه را در سیستم آموزش کشور ایجاد کرد که بسیار ارزشمند است.

وی بیان کرد: در ابتدا مشکل کمبود محتوا وجود داشت اما در زمان کوتاهی، تک تک افسران تعلیم و تربیت به شخصیت‌های هنرمندی مبدل شدند که بهترین محتواهای آموزشی را برای دانش‌آموزان تولید کردند و این در واقع تبدیل تهدید به فرصت بود و با این اتفاق گام بلندی را در نظام آموزشی برداشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: کشور ما که از فضای مجازی آموزشی دور بود و با تکنولوژی‌های دنیا در زمینه استفاده امکانات مجازی آموزشی فاصله داشت، با این اتفاق و شیوع بیماری کرونا در این زمینه رشد کرد و این سال و هفته معلم را متفاوت از گذشته گذراندیم.

نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با جمعی از فرهنگیان سراسر کشور امروز به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در این مراسم جمعی از معلمان استان‌های کشور به نمایندگی از جامعه فرهنگیان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از معلمان نمونه این شهر تجلیل کرد.

سردار رحیمی: با افتخار در خدمت معلمان، دانش‌آموزان و زحمتکشان عرصه علم و دانش هستیم

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ امروز در دیدار با مدیرکل و معلمان نمونه شهر تهران با اشاره به اینکه با تمام قوا در کنار معلمان ایستاده‌ایم عنوان کرد: با افتخار در خدمت معلمان، دانش‌آموزان و زحمتکشان عرصه علم و دانش هستیم.

سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه ان شاءالله خداوند متعال کمک کند تا انسان‌های موثر و مفید برای جامعه باشیم، افزود: از باب وظیفه و به جهت ابلاغ پیام محبت در این جلسه حاضر شده‌ایم و خود را مدیون معلمان می‌دانیم.

وی گفت: این حضور به واسطه هم‌افزایی و همدلی و ابلاغ مراتب برادری و قدردانی از زحمات جامعه فرهنگیان شهر تهران رقم خورده است.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تقدیر از حمایت‌ها و پشتیبانی نیروی انتظامی از فرهنگیان و واحدهای آموزشی اظهارداشت: سبک زندگی معلمان در دوران شیوع کرونا به طور کل تغییر کرد.

فولادوند افزود: خدمات و زحمات معلمان باید دیده شود و فرهنگیان طی ۱۵ماه گذشته و به ویژه در شرایط شیوع کرونا با ایثارگری در جهت پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت قدم برداشتند.

در این جلسه که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد، از چهار معلم نمونه و منتخب به نمایندگی از جامعه فرهنگیان شهر تهران تجلیل شد.

پس از پیروزی انقلاب ‌اسلامی و شهادت استاد مرتضی مطهری در روز ۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ توسط گروه فرقان، این روز به عنوان روز معلم نامگذاری شد. هفته بزرگداشت مقام معلم نیز ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت است.

به گزارش ایرنا، با توجه به ایپدمی ویروس کووید-۱۹ در استان تهران، براساس ابلاغی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی بیماری کرونا، آموزش دانش‌آموزان در مدارس استان و شهر تهران از ۱۲ مهرماه ۱۳۹۹ تاکنون تعطیل است و از طریق فضای مجازی پیگیری می‌شود.

برچسب‌ها مدارس اداره کل آموزش و پرورش تهران معلم دانش‌آموزان آموزش مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس اداره کل آموزش و پرورش تهران معلم مدارس اداره کل آموزش و پرورش تهران معلم دانش آموزان آموزش مجازی اخبار کنکور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران وزیر آموزش و پرورش تعلیم و تربیت آموزش مجازی دانش آموزان برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۲۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمانگاه فرهنگیان در میناب احداث شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رادمهر عصر دوشنبه در ویژه برنامه آئین گرامیداشت مقام معلم گفت: ارج نهادن به مقام معلم تجلیل از همه ارزش‌ها به شمار می‌آید چرا که معلم در رشد و توفیق جامعه نقشی بی‌بدیل دارد.

وی با اشاره به آیات نخست سوره قلم ادامه داد: سوگند خداوند سبحان به ابزار تعلیم و تعلم معلم نشان دهنده جایگاهی است که این مقام در بارگاه الهی دارد از این رو ما نیز وظیفه داریم قدردان این وجود مبارک باشیم‌.

رادمهر معلمان را جزو عوامل اصلی افزایش آهنگ رشد، توسعه و پیشرفت در جامعه معرفی کرد و ادامه داد: تضمین آینده کشور در گرو توجه به معلمان است چرا که تربیت نسل‌های آینده متأثر از تلاش‌های قشر فرهنگیان است.

معاون استاندار هرمزگان با اشاره به قرابت مأموریت معلمان با انبیا و اولیای الهی گفت: تمام توان خود را در شورای آموزش و پرورش به کار خواهیم گرفت تا مشکلات فرهنگیان شهرستان به حداقل برسد و شرایط مطلوبی برای رشد شاخص‌ها در حوزه آموزش و پرورش ایجاد شود.

رادمهر توسعه زیرساخت‌های رفاهی را امری مهم در کیفیت بخشی به فرآیند آموزش شهرستان دانست و خاطرنشان‌کرد: اینکه فرهنگیان در شهرستان میناب دارای درمانگاهی اختصاصی باشند خواسته‌ای به جا و حق این قشر تلاش‌گر است.

وی افزود: این خواسته ما از مدیرکل آموزش و پرورش استان است که آموزش و پرورش شهرستان میناب و منطقه سندرک را به صورت ویژه ببینند چرا که در حق فرهنگیان این شهرستان کوتاهی شده است از این رو درخواست داریم مقدمات احداث درمانگاه فرهنگیان در میناب فراهم شود.

فرماندار ویژه میناب با بیان اینکه دور دوم سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان اعتباراتی بالغ بر ۳۷۵ میلیارد تومان برای آموزش و پرورش شهرستان میناب به تصویب رسید، خاطرنشان‌کرد: پیگیری‌های مستمر برای تحقق این اعتبارات از جمله انتظاراتی است که از آموزش و پرورش استان داریم و در این راه همراهی کامل خواهیم داشت.

کد خبر 6098508

دیگر خبرها

  • درمانگاه فرهنگیان در میناب احداث شود
  • برگزاری اردو برای پرورش دانش‌آموزان از ساعت‌ها سخنرانی مفیدتر است
  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • حیات یک کشور وابسته به معلمان است
  • جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • تجلیل از معلمان نخستین مدرسه در زندان تبریز
  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم