Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، دیدبان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در گزارشی اعلام کرد، رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۲۱) ۳۱ منزل و ۲۷ مرکز فلسطینی را تخریب و با ساخت ۴۹۸۲ واحد صهیونیست‌نشین موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش، طی چهار ماه گذشته سیاست تخریب منازل و مراکز فلسطینی و تخلیه اجباری منازل در قدس شرقی شدت گرفته که نشان دهنده تشدید سیاست تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه افزود، مقامات رژیم صهیونیستی در چهار ماه اخیر، سه منزل متعلق به فلسطینی‌ ها را در اختیار گرفته‌اند، حکم تخلیه شش منزل را صادر کرده‌اند و دستور به تخلیه کامل محله «وادی الربابه» در قدس داده‌اند. تخریب منازل فلسطینی‌ ها و آواره کردن آنها منعکس کننده نظام آپارتاید است.

در ادامه این گزارش به قصد رژیم صهیونیستی برای تخلیه کامل محله «شیخ جراح» در قدس اشاره شده است. اهالی محله مذکور از سال ۱۹۷۲ با توطئه‌ای صهیونیستی مقابله می‌کنند که قصد بیرون کردن این خانواده‌ها از منازلشان را دارد.

فلسطینی‌ها به موجب توافقنامه‌ای که در سال ۱۹۶۵ میان دولت اردن و «آنروا» (آژانس امداد و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل) بسته شد مالک این زمین‌ها در قدس محسوب شده و منازل آنها توسط دولت اردن ساخته شد.

اما صهیونیست‌ها مدعی هستند زمینی که منازل فلسطینی‌ها در آن بنا شده قبلا متعلق به خانواده‌ های یهودی بوده است. رژیم صهیونیستی اکنون با تبانی در دادگاه‌های قدس توانسته این ادعای دروغ خود را به کرسی بنشاند و صدها فلسطینی با آوارگی اجباری روبرو هستند.

وزارت خارجه اردن پنجشنبه هفته گذشته از تصویب ۱۴ توافقنامه و تحویل آن به ساکنان محله شیخ جراح از طریق وزارت خارجه فلسطین خبر داد. این توافقنامه‌ها به اسناد قبلی اضافه می‌شوند که بر مالکیت فلسطینی‌ها تأکید دارد.

بر اساس گزارش «سی ان ان»، وزارت خارجه اردن اعلام کرد، یک سند نیز به طرف فلسطینی تحویل شد که نشان می‌دهد وزارت مسکن اردن توافقنامه‌ای با آنروا برای ساخت ۲۸ منزل مسکونی در محله شیخ جراح بسته است. همچنین در آن زمان توافقنامه‌های شخصی با اهالی این منطقه منعقد شده که به موجب آن اردن متعهد شده است منازل مذکور را به نام ساکنانش ثبت شود اما به دلیل جنگ ۱۹۶۷، این امر انجام نشد.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی تبعیض نژادی منازل فلسطینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۲۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرگیری عمره‌ دانشجویی از هفته جاری/ دور جدید اعزام به عمره از ابتدای ماه صفر

ایمان شمسایی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار داشت: ۴۳ هزار نفر برای اعزام به عمره مفرده ثبت‌نام کرده بودند؛ متاسفانه، چون شرایط مهیا نشد وجوه عودت شد، اما از سوم اردیبهشت ۵ هزار ۶۰۰ نفر به ترتیب اولویت طبق مذاکرات اعزام خواهند شد و این مسیر در حال انجام است.  

اولین پروازحج تمتع ۲۴ اردیبهشت انجام می‌شود

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۲۴ اردیبهشت اولین پرواز حج تمتع انجام خواهد شد، ابراز داشت: ۸۷ هزار زائر و عوامل زیارتی خواهیم داشت، اوج عملیات در ماه ذی‌الحجه خواهد بود.

شمسایی با اشاره به تمهیدات خاص از مبدا تا مقصد اظهار داشت: ۳۸۰ هزار نفر از پزشکان و کادر درمان در مکه و مدینه داخل هتل‌ها به ارائه خدمات پرداخته و مستقر هستند. از سوی دیگر درمانگاه در مکه و مدینه آماده خدمت بوده و حتی امکان اعزام به بیمارستان‌های صعودی را هم خواهیم داشت؛ حجاج دو بیمه هم در عربستان و هم ایران برای امورات خواهند داشت.

آغاز عمره دانشجویی در هفته جاری

این مقام مسئول درباره آغاز اعزام‌های عمره دانشجویی ادامه داد: این هفته دانشجویان متقاضی به عمره مفرده (دانشجویی) اعزام خواهند داشت.

دور جدید اعزام به عمره از ابتدای ماه صفر

وی درباره اعزام مجدد متقاضیان برای عمره افزود: تلاش داریم از ۱۵ ماه محرم یا ابتدای ماه صفر اعزام عمره را مجدد شاهد باشیم.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روز‌های پاک از ابتدای سال
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روزهای پاک از ابتدای سال
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • بارش ها در ایران ۱۲ درصد کاهش داشته است
  • تخریب فنس‌های اطراف اقامتگاه نتانیاهو
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • از سرگیری عمره‌ دانشجویی از هفته جاری/ دور جدید اعزام به عمره از ابتدای ماه صفر
  • شهادت ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه