Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فدراسیون فوتبال کره شمالی در نامه‌ای ارسالی به کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای‌اف‌سی) اعلام کرد که تیم فوتبال این کشور به دلیل هراس و نگرانی بابت شیوع ویروس کرونا، در مرحله دوم انتخابی جام جهانی قطر شرکت نخواهد کرد.

«لی جائه چول» سخنگوی فدراسیون فوتبال کره شمالی این خبر را اعلام کرد و گفت که ای‌اف سی از پیونگ‌یانگ خواسته تا در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدارهای دور دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آسیا تحت تاثیر پاندمی کووید-۱۹ قرار گرفت به طوری که همه مسابقات به غیر از سه دیدار که در ماه مارس برگزار می‌شود، به ماه ژوئن موکول شده است.

ای‌اف سی در ۱۲ آوریل اعلام کرد که به جای برگزاری بازی‌های به طور رفت و برگشت دیدارهای هر گروه پنج تیمی باید در یک کشور به طور متمرکز برگزار شود.

کره جنوبی به عنوان میزبان گروه هشتم با حضور دو کره، ترکمنستان، لبنان و سری لانکا انتخاب شد.

از آنجا که جنگ سال‌های ۱۹۵۰ تا ۵۳ دو کره نه با معاهده صلح بلکه در حالت آتش‌بس به پایان رسید، کره شمالی و جنوبی به طور عملی در حالت جنگی به سر می‌برند؛ تیم‌های ملی فوتبال دو کشور آخرین بار در اکتبر ۲۰۱۹ و در ورزشگاه کاملا خالی از تماشگر پیونگ‌یانگ مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند؛ این نخستین رویارویی این دو کشور پس از ۳۰ سال در خاک کره شمالی بود.

دیدار مذکور هیچ‌گونه پوشش رسانه‌ای و حتی پخش زنده تلویزیونی نداشت و فدراسیون فوتبال کره جنوبی نیز به همین دلیل به ای‌اف‌سی شکایت کرد.

کره شمالی در حالی این تصمیم را اتخاذ کرده که حدود یک ماه پیش نیز به دلیل نگرانی‌های مرتبط با ویروس کرونا از حضور در المپیک به تعویق افتاده توکیو نیز انصراف داده بود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کره شمالی تیم فوتبال لبنان کره جنوبی ای اف سی پیونگ یانگ ترکمنستان تیم فوتبال جام جهانی 2022 قطر کره جنوبی کره شمالی کنفدراسیون فوتبال آسیا لبنان کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۳۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن محمدسیفی طلایی شد

ایسنا/زنجان محسن محمدسیفی، ووشوکار زنجانی در مسابقات انتخابی جام جهانی به مدال طلا دست یافت.

رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح روز چهارشنبه با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت‌کننده از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان نیز برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در وزن ۷۰- کیلوگرم، محسن محمدسیفی، ووشوکتر زنجانی پس از اینکه در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود، در مرحله دوم مقابل نماینده هنگ‌کنگ به برتری‌ دست یافت و راهی فینال شد.

ووشوکار پرافتخار زنجانی این بار هم موفق ظاهر شد و در دیدار نهایی حریف سخت‌کوش کره‌ای خود را شکست داد و طلای این وزن را تصاحب کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • چه تیم‌هایی در جام جهانی باشگاه‌ها 2025 شرکت می‌کنند؟
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • محسن محمدسیفی طلایی شد
  • جام جهانی پاراتیراندازی | تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد