Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام یاسر مظاهری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو برخی پیش بینی‌ها از احتمال وقوع رفتارهایی در خصوص روزه خواری در شهر، با پیگیری و مطالبه ستاد استان همدان جلسه‌ای با حضور دادستان محترم و معاون حقوق عامه دادستانی در دفتر ایشان برای این مسئله برگزار شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان ادامه داد: این جلسه با عنوان صیانت از حرمت ماه مبارک رمضان و جلوگیری از هر گونه تظاهر به روزه خواری در ملأ عام و با حضور نمایندگان فرمانداری همدان، اطلاعات، سپاه، نیروی انتظامی همچنین بنده به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این نشست مقرر شد همان طرح پیشگیری از روزه خواری در ملأ عام که توسط معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تنظیم شده است، ملاک عمل قرار بگیرد، این مصوب و مصوبه ابلاغ شد.

مظاهری با بیان اینکه چند روز بعد از ماه رمضان شاهد این بودیم که چند رستوران در مسیر گنجنامه فعالیت دارند، ادامه داد: به همین منظور یک بازدید انجام دادم، کسبه گفتند از معاونت پیشگیری به ما مجوز داده شده فعالیت کنیم.

وی ادامه داد: البته این مجوز فعالیت براساس درخواست اداره میراث فرهنگی بوده، زیرا این اداره درخواست داشته است در مسیر گنجنامه که مسیر گردشگری و توریستی و پر مسافر است، رستوران‌ها برای استفاده مسافران فعالیت کنند.

وی افزود: ما اعتراض خودمان را هم به دادستان محترم و هم به مسئول ذی‌ربط و افرادی که در این جلسه حضور داشتند اعلام کردیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان افزود: علاوه بر این مسئله در روزهای گذشته شاهد بودیم فعالیت بعضی از فست فودها، اغذیه فروشی‌ها، بستنی فروشی‌ها و آبمیوه فروشی‌ها به صورت تقریباً آزادانه در حال انجام است، ما برای برای این مسائل اسناد و عکس‌هایی داریم.

وی با اشاره به اینکه لازم به ذکر است معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر همراه با آقای مصطفوی معاون دادستان بازدید میدانی از شهر انجام دادند و متأسفانه فعالیت این صنوف در برخی نقاط مهم شهر مشاهده شد.

مظاهری با تاکید بر اینکه اینکه حرف اساسی ستاد امر به معروف این است، با وجود برگزاری جلسه و ابلاغ مصوبه اجرای طرح پیشگیری از روزه خواری در ملأ عام که معاونت پیشگیری از وقوع جرم آن را تهیه و ابلاغ شد اما چرا در عمل خلاف آن انجام شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان ادامه داد: متأسفانه گزارشات مردمی و بعضی از داده‌هایی که از شهر به ستاد امر به معروف و دفتر نماینده محترم ولی فقیه رسید و توسط ایشان به ستاد ارجاع داده شد از نارضایتی شدید مردم حکایت داشت.

وی جلوه‌ی شهر را جلوه ماه مبارک رمضان ندانست و افزود: باید حرمت این ماه نگه داشته شود زیرا در روایات ما به بحث حرمت داری ماه مبارک رمضان بسیار توصیه شده است.

وی افزود: ما این اعتراض را به مسئولین ذیربط و نهادهایی که در جلسه صیانت از حرمت ماه رمضان حضور داشتند اطلاع دادیم.

مظاهری اظهار کرد: با توجه به اینکه به رستوران‌های در مسیر گنجنامه اجازه فعالیت داده شده و این فست فودی ها و ساندویچ فروشی‌هایی که در سطح شهر مشغول فعالیت هستند، ستادامر به معروف و نهی از منکر چند نکته مهم را به عنوان انتقاد اساسی در این خصوص مطرح کرده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با بیان اینکه یکی از این مسائل دوگانگی موجود است، افزود: نکته اول عدم اجرای طرح ابلاغی پیشگیری از روزه خواری در ملأ عام است که خود معاونت پیشگیری از وقوع جرم آن را تهیه و ابلاغ کرده است.

وی اضافه کرد: ما شاهدیم که در وسط ماه مبارک رمضان برخلاف همان طرح خودشان عمل می‌کنند و مجوز صادر می‌کند که فروشگاه‌ها فعالیت انجام بدهند، نکته مهم دیگر ورود مسافر علی رغم شرایط قرمز کرونایی است و سوال جدی از مسئولین این است که چرا نسبت به ورود مسافر کنترل صورت نمی‌گیرد، در حالی که باید برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ایام کرونا ورود مسافر کنترل و محدود شود، اما کنترل نمی‌شود.

مظاهری با بیان اینکه بسته بودن رستوران‌های ابتدای شهر که مورد مراجعه مسافران هستند مسئله مهم دیگر است، افزود: با این شرایط براساس قائده باید به رستوران‌هایی که در ابتدای شهر است و بیشتر مورد مراجعه مسافرین است مجوز داده شود که این اتفاق صورت نگرفته است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان گفت: براساس تحقیق میدانی صورت گرفته توسط ستاد، ۱۲ رستوران در ورودی شهر وجود دارد که اجازه فعالیت به آنها داده نشده است، اما به رستوران‌های مسیر گنجنامه که از ساعت ۴ مسیرشان مسدود می‌شود، اجازه فعالیت داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه این اعتراض ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با توجه به مطالبات مردمی است، افزود: مسئولین نسبت به حرمت شکنی صورت گرفته توجه ویژه داشته باشند و همه باید بدانیم که نباید در این ماه روزه خواری علنی و حرمت شکنی صورت بگیرد.

کد خبر 5203731

منبع: مهر

کلیدواژه: روزه خواری ستاد امر به معروف و نهی منکر گنجنامه ویروس کرونا شب قدر آمار کرونا کرمانشاه بوشهر شیوع کرونا گرگان شب های قدر ماه مبارك رمضان اردبیل واکسن کرونا عکس استانها بارش باران ماه رمضان ۱۴۰۰ روزه خواری در ملأ عام ماه مبارک رمضان معاونت پیشگیری مسیر گنجنامه رستوران ها فروشی ها داده شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۳۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ استاندار همدان در دومین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان افزود: در سال ۱۴۰۲ با برگزاری ۹۶ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و به همت دولت مردمی و انقلابی ایران قوی یک‌هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی در بخش‌های مختلف از مصوبات این ستاد برخوردار شدند.

علیرضا قاسمی فرزاد تأکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده بیش از ۹۰ درصد مصوبات این ستاد نیز تاکنون به مرحله اجرا رسیده است.

او تصریح کرد: در دومین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سه پرونده مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

استاندار همدان گفت: ۲ پرونده درخواست امهال در پرداخت بدهی تسهیلات بانکی را داشتند که مقرر شد در فرصت مناسب بدهی بانکی را تسویه کنند.

قاسمی فرزاد افزود: یک پرونده مربوط به بازبینی فنی و تعمیرات اساسی واحد تولیدی اسید بود که برای این اقدام نیاز به سوخت جایگزین داشت و مصوب شد سوخت جایگزین تحویل این واحد تولیدی شود.

 

 

دیگر خبرها

  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • قدرداني فرمانده انتظامي از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان در اجراي طرح نور
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • لزوم آمادگی برای وقوع سیل در استان سمنان
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟