Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید مسلمی معاون اهداکنندگان اداره کل انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به میزان اهداکنندگان در ایام ماه رمضان و به خصوص شب‌های قدر اظهار کرد: در سال‌های گذشته میزان اهداکنندگان خون در شب‌های قدر بسیار بالا بوده، اما با شیوع بیماری کرونا ابن آمار کمی کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهداکنندگان در ایام ماه مبارک رمضان به خصوص شب‌های قدر با نیت نذر خون اقدام به اهدای خون سالم خود می‌کنند.

او ادامه داد: انتقال خون تهران با هدف پیشگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا نوبت دهی را به صورت اینترنتی کرده و سالن انتظار اهداکنندگان در فضای باز است. ما از مردم خیر درخواست داریم تا مشارکت بیشتری در امر اهدای خون داشته باشند. در حال حاضر میزان ذخایر خون خوب است، اما شرایط شکننده خواهد بود.

مسلمی با اشاره به اینکه میزان مصرف فرآورده‌های خونی در سطح استان تهران بالا است، بیان کرد: در حال حاضر فراوانی گروه‌های منفی در جامعه در حدود ۱۰درصد است و نیاز به گروه‌های خونی منفی به خصوص O منفی بیشتر دیده می‌شود.

او تاکید کرد: در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۱۰۰۰ نفر جهت اهدای خون به ما مراجعه می‌کنند. امروزه تهران نیازمند روزانه ۴۰ تا ۶۰ واحد پلاکت آفرزیس است و نیاز به پلاکت معمولی بیشتر است و عمر پلاکت‌ها به طور کلی بیشتر از سه روز نخواهد بود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای خون ماه رمضان شب های قدر شب های قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۳۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم اسلامی پزشک و ی تخصصی ژنتیک، فلوشیپ پزشکی بازساختی اظهار کرد: واکسن سرطان، میزان بقا را دو برابر می‌کند و امید جدیدی را برانگیخته می‌کند.

این واکسن سفارشی، امیدی برای درمان دارد و در مرحله نهایی آزمایشات در UCLH قرار دارد.

بیماران بریتانیایی در حال آزمایش واکسن بالقوه درمانی شخصی‌شده mRNA برای ملانوم هستند که نور امیدی را برای بیماران سرطان پوست ارائه می‌کند.

اینواکسن سفارشی ساخته شده توسط Moderna و MSD می‌تواند برای هر بیمار در عرض چند هفته ایجاد شود. به گفته Metro، آزمایشات اولیه کاهش قابل توجهی در عود ملانوم نشان داد.

این واکسن با دستور دادن به سیستم ایمنی بدن برای هدف قرار دادن و از بین بردن سلول‌های سرطانی عمل می‌کند.
این درمان نوآورانه در حال حاضر تحت آزمایشات مرحله نهایی به رهبری UCLH قرار دارد و بالقوه می‌تواند در برابر سرطان‌های ریه، مثانه و کلیه نیز موثر باشد.

Heather Shaw، سرپرست این کارآزمایی، نسبت به توانایی این دارو در درمان ملانوما ابراز خوش بینی کرد و در حال بررسی کاربرد آن در سایر سرطان‌ها است.

او گفت: اینیکی از هیجان‌انگیزترین چیز‌هایی است که در مدت زمان طولانی دیده‌ایم. اینیک ابزار واقعاً دقیق است. چیز‌ها بسیار فنی هستند و به خوبی برایبیمار ایجاد می‌شوند، بیماران واقعاً در مورد آنها هیجان زده هستند.
Steve Young، مردی ۵۲ ساله از استیونیج، که یکی از اولین شرکت کنندگان در UCLH است. برای تقریباً ده سال، Steve Young برآمدگی روی سر خود داشت که هیچ فکری برای آن نمی‌کرد. با این حال، معلوم شد که ملانوما است، تشخیصی که شوک بزرگی به همراه داشت.
پدرم در ۵۷ سالگی بر اثر آمفیزم درگذشت، و من در واقع فکر کردم: "من از پدرم کوچکتر خواهم مرد. "

او افزود: این واقعاً علاقه من را برانگیخت. به محض اینکه آنها به این فناوری mRNA که برای مبارزه با سرطان استفاده می‌شود اشاره کردند، من به نظرم جذاب می‌رسید و هنوز هم همان احساس را دارم. من واقعاً بسیار هیجان زده هستم. این بهترین شانس من برای جلوگیری از مسیر سرطان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟