Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:33:14 GMT

۱۲ هزار نفر در اردبیل واکسن کرونا زدند

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۳۶۳۷

۱۲ هزار نفر در اردبیل واکسن کرونا زدند

به گزارش ایرنا، مسعود امامی یگانه روز دوشنبه در بازدید از روند ترزیق واکسن کرونا به افراد اولویت‌دار افزود: واکسیناسیون گروه های پرخطر در استان اردبیل از روز ۲۱ بهمن پارسال آغاز شده و بر اساس اولویت‌بندی تعریف شده از سوی وزارت بهداشت، افراد متعلق به گروه‌های پرخطر علیه بیماری کووید.۱۹ واکسینه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲ هزار نفر از جامعه هدف در شهرستان اردبیل علیه بیماری کرونا واکسینه شدند، اظهارکرد: تاکنون ۱۵ هزار دز واکسن کرونا به مراکز بهداشت این شهرستان تحویل داده شده است.

او بیان کرد: واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان و بیماران صعب‌العلاج و افراد بالای ۸۰ سال در شهرستان اردبیل آغاز شده و هفته آینده نیز واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال در این شهرستان آغاز خواهد شد.

فرماندار اردبیل اضافه کرد: با همراهی مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی آنها روند مراجعات و بستری‌های کرونایی در اردبیل در روزهای اخیر کاهش یافته که امیدواریم با تداوم این همکاری‌ها اردبیل از وضعیت نارنجی خارج و به وضعیت زرد برسد.

امامی یگانه تاکید کرد: با تزریق واکسن کرونا باز هم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه و مبتلا نشدن افراد ضروری است.

موج چهارم شیوع کرونا در استان اردبیل که از حدود پنج هفته پیش آغاز شده در روزهای اخیر با کاهش نسبی تعداد مبتلایان تاحدودی فروکش کرده است.

کارشناسان بهداشت و درمان استان از شهروندان خواسته‌اند به محض مشاهده علایم اولیه ابتلای به کرونا از جمله سردرد و بدن درد شدید و نیز ناراحتی‌های تنفسی، به سرعت به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت و درمان مراجعه کرده و نسبت به اقدامات تشخیصی و درمان اقدام کنند.

با بهبود نسبی وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل، هم‌اکنون شهرستان‌های کوثر، نیر، سرعین، نمین و اصلاندوز در وضعیت زرد، شهرستان‌های خلخال، مشگین‌شهر و پارس‌آباد در وضعیت قرمز و وضعیت شهرستان اردبیل و گرمی و بیله‌سوار در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۲۱ نفر در روز ۲۷ فروردین ماه امسال و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۶۳۳ نفر در روز پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

مجموع فوتی‌های کرونا در این استان به یک هزار و ۶۷۲ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماسک فرمانداران واکسن اردبیل فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماسک فرمانداران ویروس کرونا ماسک فرمانداران واکسن اردبیل فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت اخبار کنکور استان اردبیل واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۳۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

به گزارش تسنیم، یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان