Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گزیده‌ای از اخبار جالب و خواندنی سراسر جهان در تاریخ سیزدهم اردیبهشت ماه را با کلیک بر روی لینک خبر بخوانید.

 

بزرگترین خریداران سلاح، خواستار محدود شدن قدرت نظامی ایران!/ چرا برنامه موشکی کشورمان قابل مذاکره نیست؟
برخی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس، که از بزرگترین خریداران سلاح در جهان هستند، همگام با آمریکا و رژیم صهیونیستی خواستار محدود کردن قدرت نظامی ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

۱۰ دلیلی که زنان عربستانی را وادار به فرار از این کشور می‌کند
زنان عربستانی به دلایل متعدد از جمله استبداد و نظام مردسالاری حاکم، بار‌ها به امید رسیدن به آزادی سعی کرده اند به خارج از کشورشان فرار کنند.

 

اسامی نامزد‌های نهایی انتخابات سوریه اعلام شد
دادگاه عالی قانون اساسی سوریه اسامی نامزد‌های نهایی برای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را اعلام کرد.

 

موشک‌های زیردریایی جدید چین قادر به هدف قرار دادن کل قاره آمریکا هستند
زیردریایی هسته‌ای جدید چین که هفته پیش رونمایی شد، مجهز به موشک‌های بالستیکی است که می‌توانند کل آمریکا را هدف قرار دهند.

 

انتصابات جدید در عربستان سعودی
پادشاه سعودی با صدور چند فرمان سلطنتی، انتصاب‌های جدیدی را در سطح مدیریتی انجام داد.

 

گزارش‌ها درباره تبادل زندانیان ایران و آمریکا نادرست است
رئیس کارکنان کاخ سفید هرگونه گزارش درباره توافق بین آمریکا و ایران برای تبادل زندانیان دو طرف را «نادرست» خواند.

 

هشدار کلینتون درباره پیامد‌های خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان
هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا درباره عواقب خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان به دولت بایدن هشدار داد.

 

اتحادیه اروپا سفیر روسیه را فراخواند
اتحادیه اروپا سفیر روسیه را به دلیل ممنوعیت سفر ۸ مقام اروپایی به مسکو، احضار کرد.

 

صهیونیست‌ها زمین‌های کشاورزی فلسطینیان را در نابلس به آتش کشیدند
گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست به زمین‌های کشاورزی فلسطینیان در روستای جالود واقع در جنوب نابلس یورش برده و آن‌ها را به آتش کشیدند.

 

ضبط کمک تبلیغاتی یونیسف به نفع رژیم صهیونیستی در یمن
یمن از قبول محموله کمک صندوق کودکان ملل متحد که روی بسته‌های آن نقشه‌هایی که سرزمین‌های اشغالی را به جای فلسطین به رسمیت می‌شناخت، خودداری کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: همه گیری کرونا جو بایدن توافق برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۳۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا

نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند.

این نشریه در ادامه اضافه کرد که این داده‌های ناامید کننده حکایت از "چالش‌های سخت" پیش رو برای اقتصاد آمریکا دارد.

گزارش روز پنج‌شنبه همچنین نشان داد که تولید ناخالص داخلی این کشور با نرخ سالانه تنها 1.6 درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته که بسیار کمتر از پیش‌بینی‌های 2.5 درصدی است.

ترامپ: اقتصاد آمریکا طی یک سال آینده سقوط می‌کندپیش بینی وارد شدن اقتصاد آمریکا به رکود در 2024

رشد کندتر از حد انتظار اقتصاد آمریکا به دنبال افزایش 3.4 درصدی ثبت شده در اکتبر تا دسامبر 2023 و 4.9 درصدی در سه ماهه قبل از آن رخ داده است.

دیوید دونابدیان، مدیر ارشد سرمایه گذاری در بانک سی‌آی‌بی‌سی، به این رسانه گفت: این گزارش بدترین حالت ممکن بود (چراکه) رشد کندتر از حد انتظار همراه با تورم بالاتر از حد انتظار رخ می‌دهد.

بر اساس این گزارش، رشد ضعیف اقتصاد و افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده نشانه‌های بارز رکود تورمی است که با کندی اقتصادی و افزایش تورم در یک دوره زمانی طولانی مشخص می‌شود.

ایالات متحده آخرین بار در دهه 1970 دچار رکود تورمی شد، زمانی که با سقوط اقتصاد، تورم دو رقمی رخ داد. سیاستگذاران این کشور با افزایش نرخ بهره بانکی تا 20 درصد به این رکود تورمی واکنش نشان دادند و قیمت ها را کاهش دادند اما اقتصاد را وارد رکود عمیق‌تری کردند.

در ماه مارس، فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) از افزایش نرخ بهره صرف نظر کرد و آن را بین محدوده هدف 5.25 تا 5.5 درصد بدون تغییر باقی گذاشت. نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در اول ماه مه برنامه ریزی شده است.

در عین حال، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی، که توسط فدرال رزرو به عنوان معیار کلیدی تورم استفاده می‌شود، با سرعت سالانه 3.4 درصد افزایش یافت که بیشترین جهش را در یک سال گذشته نشان می‌دهد.

اداره تجزیه و تحلیل اقتصادی گزارش داد که هزینه های مصرف کننده در ایالات متحده در ژانویه تا مارس 2.5 درصد افزایش داشته است که نسبت به رشد 3.3 درصدی در سه ماهه چهارم سال 2023 و پیش بینی 3 درصدی کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • روش ویژه سرباز روس برای فرار از پهپاد قاتلی که به سراغش آمد | فیلم