Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «کیث کلاگ»، رئیس دفتر شورای امنیت ملی آمریکا در دولت ترامپ این اظهارات را برای انتقاد از «جان کری»، وزیر خارجه اسبق آمریکا مطرح کرده است.

کلاگ مدعی شده جان کری در برنامه‌های دولت ترامپ در قبال ایران اخلال ایجاد کرده است. او گفت: «اقدام جان کری در گفت‌وگو با ظریف پیام‌های کاملاً متناقضی با آنچه ما قصد انجام آن را داشتیم مخابره می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او در ادامه گفت: «ما گزارش‌ها را مطالعه می‌کردیم و می‌دانستیم اوضاع از چه قرار است. بارها در دفتر کار رئیس‌جمهور درباره این موضوع صحبت کردیم. کاری که او (جان کری) انجام می‌داد ثمربخش نبود، چون او داشت پیام‌هایی بر خلاف برنامه‌های ما به طرف ایرانی ارسال کند.»

وی سپس تصریح کرده ترامپ بارها از «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه و «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس خواسته برای مذاکره با ایران وساطت کنند، اما این تلاش‌ها به درب بسته خورده است.

کلاگ گفت: «من دفعات متعددی که رئیس‌جمهور از افرادی مانند ماکرون و بوریس جانسون می‌خواست برای گفت‌وگو با ایرانی‌ها وساطت کنند آنجا بودم و ما همیشه به درب بسته می‌خوردیم چون آدم‌هایی مانند کری داشتیم که با ظریف و دیگران در تماس بودند.»

پیش از این مقام‌های دولت ایران هم به تلاش‌های دولت ترامپ برای مذاکره با ایران اعتراف کرده‌اند. سال ۱۳۹۷، محمود واعظی گفته بود ترامپ در جریان سفر رئیس‌جمهور ایران به مقر سازمان ملل در نیویورک ۸ بار درخواست مذاکره با ایران را مطرح کرده بود که این درخواست‌ها از سوی تهران رد شدند.

«دونالد ترامپ» بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» علاوه بر بازگرداندن تحریم‌های متوقف‌شده ذیل این توافق و اعمال تحریم‌های جدید به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز مانند ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورد.

تئوری ترامپ این بود که این سیاست‌ها می‌تواند جمهوری اسلامی ایران را به مذاکره بر سر توافقی جدید به جای «برجام» وادار کند.

کد خبر 598909 برچسب‌ها هسته‌ای - برجام ایران و آمریکا فرانسه - امانوئل مکرون دونالد ترامپ

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هسته ای برجام ایران و آمریکا فرانسه امانوئل مکرون دونالد ترامپ رئیس جمهور دولت ترامپ جان کری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۳۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوترش خواستار ارسال سریع کمک به غزه و برقراری آتش‌بس شد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک بر تعهد به تلاش برای راه‌حلی که به اشغال فلسطین پایان داده و منجر به تشکیل کشور مستقل فلسطین شود، تاکیدکرد.
 
وی همچنین از کشورهای متحد با رژیم اشغالگر صهیونیست درخواست کرد تا از آغاز عملیات نظامی زمینی در رفح در جنوب غزه منصرف شده و بر پیامدهای فاجعه بار احتمالی برای فلسطینیان در غزه تاکید کرد.
 
گوترش بر ضرورت جلوگیری از قحطی با اطمینان از هدف قرار نگرفتن تلاش‌های بشردوستانه، کاروان‌ها، امکانات و افراد تاکید کرد.
 
پیشتر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بدون توجه به نتیجه مذاکرات آتش‌بس، حمله زمینی خود را در رفح آغاز خواهد کرد.
 
شهر رفح از زمان آغاز عملیات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه محل پناهندگی بسیاری از فلسطینیان شده است.
 

دیگر خبرها

  • خلجی: آرایش دشمن رسانه‌ای است
  • گوترش خواستار ارسال سریع کمک به غزه و برقراری آتش‌بس شد
  • تحولات غزه؛ محور رایزنی تلفنی امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • رییسی: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا