Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@12:32:07 GMT

مشاهده گونه هندی کرونا در اندونزی

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۳۹۶۳

مشاهده گونه هندی کرونا در اندونزی

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر بهداشت اندونزی امروز دوشنبه از ثبت نخستین مورد مشاهده گونه بسیار عفونی کرونا که نخستین بار در هند مشاهده شده بود، خبر داد.

بر اساس این گزارش، دو مورد از گونه هندی کرونا که با نام «B.۱.۶۱۷» شناخته می‌شود، در جاکارتا، پایتخت اندونزی کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که به گفته وزیر بهداشت این کشور، گونه‌ای که نخستین بار در آفریقای جنوبی نیز کشف شده بود، در بالی شناسایی شده است.

«بودی گونادی صادقین» وزیر بهداشت اندونزی در کنفرانسی مجازی در این خصوص گفت: ما نیازمند آن هستیم تا این موارد را مهار کنیم. با این حال هنوز تنها چند عدد از این موارد وجود دارد.

در حالی که تنها چند روز دیگر به عید فطر نمانده، مقامات این کشور از مردم خواسته اند تا در این عید به زادگاه‌های خود مسافرت نکنند.

اندونزی که در تلاش است تا بدترین شیوع کرونا را در آسیا مهار کند، ماه گذشته صدور ویزا برای خارجی‌هایی که در ۱۴ روز پیش از آن در هند بودند را متوقف کرد.

دانشمندان در حال مظالعه این مسأله هستند که آیا گونه شناخته شده با نام علمی B.۱.۶۱۷ عامل موج دوم ابتلا در هند است که مرگ و میر فراوانی را در این کشور رقم زده است یا خیر. این گونه اکنون دست کم در ۱۷ کشور از جمله انگلیس، سوئیس و ایران مشاهده و سبب شده تا برخی کشور‌ها مرز‌های خود را به روی افرادی که از هند سفر می‌کنند، ببندند.

اندونزی از زمان آغاز همه گیری کرونا بیش از یک میلیون و ۶۷۰ هزار ابتلا به این ویروس را گزارش کرده و از مرگ ۴۵ هزار و ۷۰۰ نفر بر اثر این بیماری خبر داده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونای هندی کرونا ویروس ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۳۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم

رئیس‌ کل سازمان نظام پرستاری گفت: سازمان نظام پرستاری پیشنهاد ویژه‌ای در خصوص به‌کارگیری و استخدام نیروهای دوران کرونا داشته است و مجدانه پیگیر این موضوع مهم هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام پرستاری، محمدتقی جهان‌پور اظهار کرد: پیش‌نویس لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران که در ۳۱ ماده تنظیم و پیشنهادات سازمان نظام پرستاری مضاف بر مواد پیشنهادی معاونت پرستاری در ۱۲ ماده ارائه شده است که مهم‌ترین محورهای آن استخدام پرستاران همگام با توسعه تخت‌های بیمارستانی و نیاز کشور، تأمین معیشت و رفاه پرستاران و حمایت‌های گسترده جهت جبران خدمت، آینده‌سازی حرفه‌ای و تخصصی پرستاری، تکریم از بازنشستگان و اجرای صحیح قوانین حوزه پرستاری مانند قانون مشاغل سخت و زیان‌آور با مشارکت همه ذی‌نفعان مورد ویرایش و تدوین قرار گرفته است.

وی افزود: سازمان نظام پرستاری پیشنهاد ویژه‌ای در خصوص به‌کارگیری و استخدام نیروهای دوران کرونا داشته است و مجدانه پیگیر این موضوع مهم هستیم، نسبت پایین پرستار به تخت در مقایسه با استانداردهای حداقلی، علاوه بر کاهش کیفیت خدمات درمانی و مراقبتی، اهمیت جذب و استخدام نیروهای جدید، به خصوص بازجذب نیروهای باتجربه دوران کرونا را بیشتر می‌کند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: تدوین این لایحه گامی مهم در جهت حمایت از حقوق پرستاران و ارتقای جایگاه این قشر فداکار در نظام سلامت کشور محسوب می‌شود و می‌توانیم، شاهد بهبود کیفیت زندگی و کاری پرستاران و افزایش انگیزه و رضایت شغلی آنها و در جهت ارتقای سلامت مردم باشیم.

جهان‌پور گفت: ظرفیتی که سازمان نظام پرستاری دارد، یک شبکه بزرگ اجتماعی است که دارای ۱۵۹ هیئت‌مدیره در سراسر کشور است، مجموعه این هیئت‌مدیره‌ها و سازمان مرکزی می‌تواند واسط بین مردم و حِرَف با حاکمیت باشد، بنابراین ارج نهادن به مجموعه‌های گروه صنفی و حرفه‌ای و انجمن‌های علمی از دغدغه‌های مهم ما است و می‌تواند در سیاست‌گذاری‌ها به ما کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال منویات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه پرستاران و درخواست مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی نهاد ریاست‌جمهوری مبنی بر پیگیری مطالبات این قشر زحمت‌کش، سازمان نظام پرستاری کل کشور پیشنهادات خود را جهت غنای بیشتر لایحه حمایت مادی و معنوی به وزارت بهداشت ارائه داده است.

کد خبر 751700

دیگر خبرها

  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای و ۲ توله اش در اقلید
  • ایران مقصدی جذاب برای اندونزیایی‌ها
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • مشاهده پلنگ درسبزکوه چهارمحال و بختیاری
  • مشاهده و ثبت پلنگ در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه
  • شقاقی: تصمیمات سخت کنترل تورم مشاهده نمی‌شود؛ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه